Chapter 33

846 41 0
                                    

Tok!
Tok!
Tok!

Bella membuka pintu. Dia melihat Ara lengkap dengan baju sekolah berada di hadapannya.

'How are you? Feeling better? ' tanya Ara.

Bella membiarkan pintu terbuka, dia duduk di birai katil. Ara pun masuk lalu duduk di sebelah Bella.

'I am okay now but not fully. I trauma la dengan lelaki tu' kata Bella sayu.

'Take your time to recovery, tapi make sure yang kau ambil exam tau. It's sokay. Aku dengar budak tu kena tukar sekolah' kata Ara.

'Really?' kata Bella perlahan. Riak mukanya kelihatan sedih.

'Asal kau tak happy ke dia pindah sekolah? ' tanya Ara pelik.

Budak tu hampir rogol dia kot.

'Entahla, Ara. Dia tu boyfriend yang paling lama dengan aku. Aku rasa a little bit disappointed bila dia buat macam tu' kata Bella.

'Kau jangan cakap yang kau dah mula jatuh cinta dengan dia? Mula sayang dia? Aku tak setuju' kata Ara dengan marah yang ditahan tahan.

'Mungkin rasa sayang tu cuma sebesar kuman? Tipulah kalau aku cakap takde. Dia paling lama kot. Dulu kitaorang plan nak kahwin. Tapi nasib baik tuhan buka kan hati aku untuk tengok perangai sebenar dia. Dulu dia tak pernah sakit kan aku walaupun cubit sedikit pun. Tapi sekarang He was too much' marah Bella bila dia teringat apa yang Daniel buat kepadanya.

'Habis muka aku yang cantik ni lebam lebam' kata Bella sedih.

'Menyempat eh kau' perli Ara.

'Ara, laki kamu nak gerak dah ni!' laung Tengku Arina.

'Ye Bonda, Ara datang' laung Ara semula.

'Eh, gerak dengan suami eh sekarang?' usik Bella.

'Mana ada, aku pergi sendiri lah. Kantoi lah nanti. Kalau Diva E-girl tu nampak, mampus aku kena macam kau. Aish, taknak aku. Biar kau kena sorang sudah' kata Ara.

'Ish, jahat mulut' kata Bella.

'Hahaha, eh aku rasa Ash pun tak datang kan hari ni? Tolong jagakan si isteri dia yang susah nak makan ni. Eleh suka lah tu, Ash temankan kat rumah?' usik Ara pula.

Ara membuat muka berlagak. Akhirnya ada jugak topik untuk dia usik kembarnya itu pula.

'Ish, dah la pergi sana. Nanti lambat kau salahkan aku' kata Bella.

'Yelah, bubyee' kata Ara lalu keluar dari bilik Bella.

Bella pun bangun untuk menutup pintu. Tiba tiba dia teringat kata kata Asher semalam.

Aku akan jadi suami kau selagi aku mampu, selagi aku bernafas lagi di atas bumi ini aku tetap suami kau.

Bella tersenyum sendiri.

'Entah aku boleh percaya ke tak dengan kata kata playboy macam kau? Tapi kau dah jadi suami aku. Yang sah pula tu' kata Bella seorang diri.

'Kau kenapa berdiri depan pintu? Tersengih-sengih pula tu' kata seseorang yang menyedarkan Bella dari lamunan.

'Lain kali bagi salam boleh tak?' marah Bella kepada Asher.

'Nasib baik aku yang lalu sini, kalau maid mesti diorang takut dengan kau. Tersengih sengih' kata Asher.

'Whatever' kata Bella sambil membuat roll eyes. Dia menutup pintu tapi sempat ditolak oleh Asher.

'Kau dah breakfast belum?' tanya Asher.

'Belum' kata Bella yang sudah baring sambil menutup mukanya dengan bantal. Nak sambung tidur.

'Tengku Isabella Alexandrea turun breakfast sekarang sebelum aku heret kau' kata Asher tegas.

'Taknak la Ash, aku kenyang la. Janganla kacau aku. Pergila main jauh jauh' kata Bella.

Dahla Ara kacau tidurnya tadi, sekarang Encik suami pulak. Haih, macam mana dia nak tidur dengan aman ni?

'aku kira 1-3 kalau kau tak bangun juga, aku heret kau sampai ke bawah' amaran Asher.

Kedengaran seperti menakutkan tapi tidak bagi Bella yang sudah hanyut diruang mimpi.

'1... 2... 3... Lantak kaulah Bella kau yang suruh aku buat' kata Asher lalu dia mendekati Bella.

Dia mengalihkan bantal dari wajah si isteri. Dia menghelakan nafas.

'Lah tidur ke? Patutlah tak bergerak' kata Asher apabila melihat Bella tidur dengan nyenyak.

'Nasib kau sakit je. Kalau tak aku dah tinggal kau duduk sorang sorang. Tapi kau dimaafkan sebab aku boleh relax kat rumah' kata Asher didalam hati

Setelah menatap wajah Bella, Asher pun mengambil keputusan keluar dari bilik itu.

Dia duduk diruang tamu lalu membuka tv.

'Asher? Bella mana? Tak breakfast ke dia?' tanya Tengku Arina yang baru nak pergi kerja.

'Dia tidur balik bonda. Bonda nak pergi kerja ke ni? Nak Ash hantar' tanya Asher.

'Tak payah la Ash, bonda boleh pergi sendiri. Jaga Bella tau. Make sure dia makan. Dia tu kalau sakit memang susah sikit nak makan' kata Tengku Arina.

'Baiklah, Bonda' akur Asher.

Asher pun sambung menonton tv yang dia tak tahu pun itu cerita apa.

××××××××××××××××××

Kaysher sampai di sekolah dahulu selepas itu baru Arabella menyusur.

Macam biasa mereka parking bersebelahan.

Ara melihat Kaysher bersandar di tepi kereta. Niat dihatinya ingin kearah Kaysher tapi melihat tempat  yang ramai peminat Kaysher itu terus dia batalkan niatnya terus dia pergi ke bilik khas.

Kaysher memanggil Ara apabila melihat Ara jalan menonong tanpa menyapanya.

'Arabella Alexandra' panggil Kaysher agak kuat. Tapi Ara menjadi tumpuan orang ramai juga lah.

Ara yang mendengar namanya dipanggil terus henti berjalan. Dia berkira untuk pusing atau tidak.

Kalau pusing orang akan pelik dan benci dia pula. Kalau tak lusing nanti rasa berdosa pula sebab tak dengar cakap suami.

'Ish susah la macam ni' kata Ara dalam hati.

'Takpe Ara kau jalan je nanti kat bilik khas kau jumpa juga dengan dia' kata hati Ara lagi.

Dia pusing sekilas ingin melihat Kaysher. Tapi hampir saja dia nak menjerit apabila Kaysher sudah betul betul dibelakangnya.

'Kaysher' kata Ara terkejut.

'What? Kau tak dengar ke aku panggil tadi?' tanya Kaysher dingin.

'Kat rumah, I'm your wife. Tapi kalau kat sekolah saya cuma penolong ketua Tingkatan, faham. Jadi jangan panggil saya macam tu bila ada kat sekolah. Kita hanya boleh jumpa but sebagai penolong ketua tingkatan, awak faham?' tanya Ara dalam nada yang berbisik.

'Aku faham, but I don't care. Everywhere I go you still my wife, Sayang' kata Kaysher. Tanpa melihat kiri kanan depan belakang.

Ara dengar perkataan sayang itu terus menutup mulut Kaysher.

'Awak boleh diam tak?! Saya taknak orang tahu yang kita ni dah berkahwin' kata Ara tegas tapi dalam nada yang perlahan. Takut orang dengar.

'Why not?' tanya Kaysher pelik.

'Ish malas la saya layan awak. Dah la saya pergi dulu' kata Ara lalu pergi meninggalkan Kaysher.

Done chapter 33. Macam manalah hidup diorang kat sekolah selepas berkahwin ni? Kalau nak tahu, jangan lupa vote tau guys. Sorry guys lambat update. So author bagi double update okay tak? Jangan marah tau Bubyee...

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now