Chapter 76

590 38 1
                                    

'Orang tu... Aku kan? ' kata Ayden sambil menunjuk kearah dirinya.

Semua orang disitu memandang kearah Ayden dengan pandangan tidak percaya kecuali Bella, Ben, Ara dan Kaysher (sebab dia malas nak ambil tahu)

Bella tersenyum sambil berkata.

'Yang tu kau kena tanya dengan dia sendiri. Aku boleh bagitahu korang sampai situ je' kata Bella.

Ayden pun berlari keluar ke arah laluan yang Dhira ikut sebentar tadi.

'So it's true?' tanya Asher tidak percaya.

'Maybe' kata Ara lalu pergi ke bahagian cocktail bersama dengan Kaysher. Biasalah dia dengan Kaysher sekarang berpisah tiada. Jadi kena selalu melekat.

××××××××××××

'Babe, seriously Ayden? Lelaki yang selalu dia kata secret admire dia tu?' tanya Maya tidak percaya.

'Hmm' sahut Bella mudah.

'Why? Sejak bila?' tanya Fara pula.

'Eh, tu ke lelaki yang dia sukakan sangat tu?' tanya Wawa.

'Ye, Wa. Ye semua. Aydenlah lelaki tu. Sekarang ni jangan kacau aku. Aku nak makan. Dah pergi sana. Tak pun duduk diam-diam. Kalau bosan ambil makanan makan dengan aku' cadang Bella.

'Good Idea, jom korang kita ambil makanan' ajak Wawa.

'Wa, bukan tadi kau dah makan ke?' tanya Fara.

'Alah, bukan luak pun makanan tu kalau aku makan lagi sekali' balas Wawa.

'Perut apa ni? Tong simen ke? Badan kecil tapi makan banyak' perli Maya.

'Eh at least aku tak gemuk and still jaga badan aku okay' kata Wawa.

'Yela, Wa. Jomlah cepat. Banyak cakap pula kau ni' kata Fara.

Mereka pergi ke meja yang menghidangkan makanan.

×××××××××××××

Ayden mencari gadis itu di merata tempat. Akhirnya dia terjumpa gadis itu di tepi tasik sambil berpeluk tubuh.

Ayden pun membuka tuxedo nya lalu diletakkan di bahu gadis itu untuk mengurangkan kesejukkan  angin malam.

Dhira tersentak apabila terasa sesuatu berada di bahunya.

'A-ayden. Y-you buat apa kat sini' kata Dhira tergagap. Dia assume yang Ayden sudah tahu rahsianya.

'Sepatutnya aku yang tanya kau soalah tu. Kau buat apa kat sini? Nanti kena selsema, siapa susah? Aku juga' kata Ayden.

Dhira membuat muka blur nya.

'Kenapa I nak susahkan you pula bila I sakit? Hmm?'

Dhira memandang kearah Ayden yang memandangnya redup. Hati mula berdegup dengan tempo yang berbeza. Tapi, dia gagahkan untuk terus memandang muka lelaki yang dia crush kan itu.

'Kenapalah you ni selalu buat I tergila-gila kan you?' kata Dhira didalam hati.

'Sebab.. Kau suka aku?' kata Ayden sambil tersenyum.

Dhira berpalingkan badannya dari menghadap ke arah Ayden. Malu...

'M-mana y-you tahu yang orang I s-suka kan tu you ?' kata Dhira tergagap lagi.

'Aduhai, mulut ni boleh tak jangan gagap. Malulah aku' kata Dhira sambil memukul mulutnya perlahan.

Dhira terdengar Ayden gelak kecil.

' you already admit it yourself, Dhira. Lagipun aku percaya yang hati tak menipu. Kau asyik cakap tergagap-gagap kalau aku cakap pasal kau suka aku' kata Ayden.

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now