'Honey' panggil Kaysher. Dia melihat Ara duduk dibirai katil sambil memeluk tubuh.
Dia pun menghampiri sang pujaan hati.
'Honey' panggil Kaysher lagi. Kali ini suaranya kedengaran sexy dan lunak.
Muka Ara masih takde reaction terhadap panggilan tadi. Masam je muka dia.
'Honey, my love. Kenapa merajuk ni. Nanti baby ikut muka kau macam mana? Muka muncung je macam itik' kata Kaysher yang cuba membuat Ara tertawa. Tapi ternyata dia dah tersalah langkah.
'Awak cakap muka saya macam itik? Oh yelah, scandal baru awak tu lagi cantik daripada saya kan? Tu sebab awak suka kat dia. Awak pergilah cari dia. Keluarlah' perli Ara.
'Haish, cuba dengar dulu apa aku nak explain ni. Jangan nak tuduh melulu boleh tak? ' kata Kaysher geram.
'Apa? Tak betul apa yang saya cakap tadi? Lelaki semua sama lah. Semua tak cukup satu kan? ' marah Ara. Air mata mula mengalir di pipi kerana terkesan dengan nada percakapan Kaysher tadi.
Kaysher meraup rambutnya kebelakang. Dia perlu ada banyak kesabaran ni untuk bercakap dengan ibu mengandung.
'Ara, please. Dengar dulu. Awak janganlah macam ni. Tak elok untuk baby' kata Kaysher lagi. Nada sedaya upaya dilembutkan supaya hati ibu mengandung itu tidak terluka.
'Dah la, saya dah penat. Awak pergilah keluar sana' kata Ara lalu dia baring dan menarik selinut sehingga menutup kepalanya.
Kaysher yang melihat menghelakan nafas kasar sebelum keluar dari bilik mereka. Susah rupanya nak berunding dengan wanita hamil ni.
Nasib isterinya kalau tidak dah kena dengan amukan Kaysher tu. Orang cakap baik-baik pun taknak layan.
×××××××××××××××
Di liar Kaysher menumbuk dinding untuk melepaskan geram.
Bersabarlah wahai sang suami, isterimu dalam mood tidak baik tu. Nantilah kalau dah reda kau cakaplah dengan si Ara tu balik.
Sekarang ada perkara yang perlu dia selesaikan.
Kaysher pun membawa dirinya ke ruang dimana kawan kawannya dan kembar serta Bella berada.
Nampak sahaja wajah Kaysher yang dingin itu membuatkan Mario kecut perut.
'Kau sini' kata Kaysher mendatar. Marah tidak, geram tidak, okay pun tidak. Percakapannya tanpa nada. Tapi, Mario tetap berhati-hati kerana itulah Kaysher. Orang yang tidak boleh dijangka.
'Kay, sorry la. Aku cuma nak tolong je' kata Mario dengan wajah paniknya.
'Sini' panggil Kaysher lagi.
'Tolong aku' kata Mario pada Martin yang berada disebelahnya.
Martin hanya buat bodoh. Seperti tiada apa-apa yang berlaku.
'aku kira sampai 3, kau datang sini atau aku yang pergi sana? Aku datang sana siap kau' kata Kaysher seperti bapa marah kepada anak.
'Kay, sorryla' kata Mario lagi.
Bella yang melihat Mario yang ketakutan itu tertawa kecil. Taknaklah spoil kan suasana.
1
Kaysher start mengira..
'Kay' rengek Mario.
2
'Ti...
'Okay, okay, aku pergi sana' kata Mario. Dia melangkah longlai kearah Kaysher.
Dia dah pasrah. Ada kawan pun tak boleh nak bantu. Hadap jelah. Kalau Kaysher nak tumbuk dia pun terpulang lah. Kalau Kaysher nak bunuh dia pun, dia pasrah jelah. Tulah disebabkan mulut, badan binasa.
Kaysher berjalan kearah lif. Manakala Mario mengikutnya dari belakang.
Yang lain hanya melihat. Keadaan menjadi hening semula. Walaupun mereka tidak endah pada Mario tapi rasa kesian tu ada. Tapi hanya Asher yang tenang disitu kerana dia tahu Kaysher tidak akan membunuh Mario semata-mata alasan yang konyol itu.
'Hubby, you rasa Mario tu boleh "diselamatkan" lagi ke?' tanya Bella di sebelah.
'Kenapa you tanya? Menyesal tak tolong dia tadi?' tanya Asher pula.
'You jealous ke hubby?' usik Bella.
'Mana ada, dengan si Mario pula tu' nafi Asher.
'Hmm, tapikan you tahu jelah perangai Kaysher tu kan? Dia tu agak menyeramkan juga I tengok. Macam manalah si Ara tu boleh duduk dengan Kaysher muka ketat tu. Patutlah gelaran masa sekolah dulu melekat lagi kat dia' kata Bella.
'Gelaran apa?' tanya semua jejaka disitu.
'Lah, korang memang tak ambil tahu hal kat sekolah dulu ke macam mana? Takkan korang tak tahu?' tanya Bella pelik.
'Aku rasa macam pernah dengar tapi lupa pula' kata Martin. Boss dia kot. Takkan dia tak ambil tahi tapi sekarang serius dia lupa.
'I tak tahu apa apa pun?' kata Asher.
'You memang la. Sibuk sangat layan girlfriend keliling pinggang you tu' kata Bella.
'Cakap orang dia pun sama' kata Asher pula.
'What? At least I ambil tahu keadaan sekeliling jugak. Tapi serius la you all tak tahu?' tanya Bella lagi.
Semua menggelengkan kepala mereka.
'Mr. Iceberg volcano?' tanya Bella lagi.
'Ha? Tu gelaran dia? Bapak lawak dho' kata Asher sambil tertawa kuat.
'Gelak kat orang, you tahu apa gelaran you kat sekolah dulu?' tanya Bella.
'I pun ada juga? Ha, apa dia? Mesti yang gempak gempak je kan?' kata Asher berlagak.
'Ha, yang kau punya aku ada dengar banyak version' kata Damien.
'Korang bagilah tahu dia' kata Bella.
'Playboy tak cukup satu' kata Damien.
'Playboy antarabangsa' kata Ben pula.
'Jejaka kasanova' kata Martin pula.
'My playboy my husband' kata Bella.
'Yang korang punya tadi tak berapa sedap sangat di dengari tapi yang Bella punya aku suka' kata Asher.
Yang lain buat muka "jijik" pada Asher kerana sangat cringe. Ayat buaya. Asher memeluk Bella dengan erat sekali.
'Dah la, hormat sikit orang single. Lebih-lebih masuk bilik la bro' kata Martin malas. Tahulah orang single nak buat adegan sweet - sweet pula. Mak nak kahwin.
'Tulah lain kali cari lah pasangan tu awal sikit takde la nak jealous tengok kitaorang ni' kata Asher.
Bella yang berada di dalam pelukan Asher berasa malu pula jadi pusat perhatian jejaka-jejaka single.
Done chapter 91. Nak chapter seterusnya. Dah lama rasanya tak update kan? Korang rindu tak dengan cerita ni? Kalau rindu, Jangan lupa vote tau guys. Nanti author update chap banyak-banyak. okaylah, Bubyee...
YOU ARE READING
Twins Lover {Complete}✔️✔️
RomanceStart: 5/10/21 End: 20/3/23 Tengku Arabella Alexandra dan Tengku Isabella Alexandrea ialah kembar seiras tapi tak sama perangai. Ara ialah kakak manakala Bella ialah adik. Mereka berumur 17 tahun. Mereka juga terkenal di sekolah dengan gelaran "kem...