Chapter 4

1K 56 1
                                    

Ara keluar dari bilik meeting dengan muka yang dingin. Tidak pernah sehari pun dia tidak buat muka macam tu.

Dia berjalan kearah dewan kerana tepat pukul 8:30 mereka akan mengadakan perhimpunan. Biasalah hari Isnin kan?

Sampai sahaja di dewan dia disapa oleh kawan baiknya Hanie sophie.

'Hi, girl. Tired day has coming' kata Hanie di sebelah Ara.

'Ara boleh tolong saya panggilkan kembar awak dengan kawan kawan dia kat kantin? Saya rasa saya nampak Asher sekali tadi. Panggil dia jugak' kata Puan Rita. Selaku PK HEM sekolah nya.

'baik, Pn. Rita' kata Ara sambil senyum manis kearah gurunya itu.

Selepas Pn. Rita sudah berlalu, senyuman Ara menghilang.

'I think so. Go with me' kata Ara kepada Hanie.

'Okay' kata Hanie.

Mereka pun jalan beiringan ke kantin.

×××××××××××××××××

Kaysher sampai di dewan sahaja dia terus dipanggil oleh Cikgu Hadi.

'Ye, Cikgu Hadi panggil saya ke?' tanya Kaysher sopan.

'Ye, saya nak tanya mana kembar awak tu. Saya tak nampak pulak dia hari ni? Selalu ada je dengan geng dia tu. Dia datang ke harini?' tanya Cikgu Hadi pelik.

'Ye, dia mana pernah ponteng sekolah' kata Kaysher yakin yang Asher takkan ponteng sekolah melainkan ponteng kelas. Itu selalu lah.

'Owh, saya nak awak cari dia. Kalau dia ada buat masalah report terus ke saya' pesan Cikgu Hadi.

Kaysher hanya mengangguk dan pergi dari situ dan start membebel sendirian

'kau ingat budak darjah 3 ke main report² ni? Asher, you always make trouble to me' bebel Kaysher perlahan. Cukuplah hanya dia yang dengar.

××××××××××××××××

Ara dan Hanie terserempak dengan Kaysher apabila mereka lalu dilorong ke kantin.

'You guys ever seen Asher?' tanya Kaysher dengan muka ketatnya.

Hanie di sebelah Ara sudah menggeletis. Ara pula jadi tidak selesa.

'At Kafe with Bella' kata Ara yang semak terus melepaskan pelukan Hanie dia lengannya lalu berjalan ke Kafe.

Hanie yang tidak keruan berlari mengikuti langkah Ara.

'She different' kata Kaysher perlahan.

Dia terus mengikuti Ara dari belakang kerana tujuan mereka sama.

'Ara, Kaysher Grey cakap dengan kita ke tadi. OMG, aku rasa macam mimpi je tadi' kata Hanie gedik.

'Eh kalau aku tahu aku tahu aku nak terserempak dengan dia, aku tak bawak kau tau tak? Gedik macam ulat bulu' kata Ara bosan.

Relax la, Kaysher je pun. Bukan BTS pun. Dia hari hari kena hadap muka Mcdreamy tu dah naik bosan dah.

'Ala, kau tu kan miss Iceberg valcano yang popular kat sekolah ni. Kau pun banyak orang minat bukan macam aku. Siapalah yang suka kat aku ni' kata Hanie merendah diri.

'What's the point?' tanya Ara malas.

Hanie dan Ara masuk kedalam kafeteria diikuti dengan Kaysher di belakang.

'Sekarang masa perhimpunan! Bukan masa rehat, pergi dewan sekarang!' laung Hanie kuat dari pintu masuk kafeteria itu.

'Kecoh jela perempuan ni' kata Erissa iaitu ketua kumpulan Diva di sekolah tersebut.

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now