Malam itu, Kaysher terserempak dengan Asher yang menunggu didepan bilik kecemasan.
Walaupun kepalanya menunduk ke lantai, tapi Kaysher tetap kenal kembarnya itu.
'Oi, kau buat apa kat sini? ' tanya Kaysher.
Asher mengangkat kepalanya lalu memandang kearah Kaysher. Kaysher kesian melihat Asher yang kelihatan kepenatan.
'Kalau kau penat, kau pergilah rehat. Biar aku tunggu sini' kata Kaysher.
'No, it's okay. Aku okay. Aku tunggu Bella ni. Dia tak keluar lagi' kata Asher lemah.
'She's okay. She a strong women you know' kata Kaysher memberikan kata-kata semangat kepada Asher.
'Yeah, you know what, she is pregnant' kata Asher yang dihurung dengan pelbagai rasa.
'Congrates bro. Nampaknya anak aku ada kawanlah nanti. ' kata Kaysher sambil tersenyum.
'Seriously, Ara pun pregnant? ' tanya Asher.
'Yea, baru 2 bulan' kata Kaysher.
Sedang rancak mereka berborak, tiba-tiba pintu ward kecemasan terbuka. Mereka berpaling serentak kearah jururawat yang keluar dari bilik kecemasan itu dengan tergesa-gesa.
'Sorry, siapa suami pada puan Bella?' tanya jururawat itu.
'I am' kata Asher lalu berdiri.
'Encik, sila ikut saya untuk isi borang bedah. Kandungan Cik Bella perlu dikeluarkan dengan segera kerana nadi anak encik dalam keadaan yang lemah. Mari ikut saya' kata jururawat itu.
Asher melihat kearah Kaysher. Kaysher pun mengangguk sambil menepuk bahu Asher.
'Stay strong brother, aku tahu korang kuat' kata Kaysher.
Asher mengangguk lalu pergi mengikuti jururawat tadi untuk mengisi borang.
Manakala Kaysher pula, masuk senula kedalam bilik wad Ara. Ara yang tidur terlentok itu di angkat sedikit lalu meletakkan kepala isterinya di dadanya.
×××××××××××××
Asher pun sudah mengisi borang serta membayar duit pembedahan Bella. Sekarang ini dia tidak senang duduk menunggu didepan bilik bedah.
'Dear, I know kau kuat. Please bertahan sayang demi anak kita' kata Asher sambil meramas tanganya sendiri.
'Ya tuhan. Tolonglah selamatkan nyawa isteri serta anak aku' doa Asher didalam hati.
Asher sangat gelisah sehingga dia tak sedar bila dia tertidur.
'Encik Asher Grey' panggil doctor yang bertanggungjawab membedah Bella.
Cepat-cepat Asher bangun selepas namanya diseru.
'Macam mana dengan isteri dengan anak saya, doc?' tanya Asher yang tak menyempat.
'Tahniah, Encik Asher. Encik dapat anak perempuan. Tapi, dia lahir sebagai bayi pramatang. Jadi kami perlu meletakkan anak encik di Wad NICU supaya kami dapat merawatnya dengan lebih teliti' kata Doctor.
'Macam mana dengan isteri saya pula, Doc' tanya Asher lagi.
'Cik Bella stabil. Cuma ubat bius dia belum hilang lagi jadi dia belum sedar lagi' kata Doctor.
'Doc, boleh saya tanya sesuatu?' tanya Asher.
'Silakan' kata doctor.
'Kenapa anak saya lahir pramatang?' tanya Asher pelik.
'Ouh, sebenarnya kandungan Cik Bella baru berusia 7 bulan setengah. Tapi disebabkan tadi nadi anak encik lemah. Jadi kami harus keluarkan dengan segera kalau tidak kemungkinan nyawa anak dan isteri encik dalam bahaya' jelas Doctor itu.
YOU ARE READING
Twins Lover {Complete}✔️✔️
RomansaStart: 5/10/21 End: 20/3/23 Tengku Arabella Alexandra dan Tengku Isabella Alexandrea ialah kembar seiras tapi tak sama perangai. Ara ialah kakak manakala Bella ialah adik. Mereka berumur 17 tahun. Mereka juga terkenal di sekolah dengan gelaran "kem...