Dah hampir seminggu Bella duduk terperuk dalam bilik macam ada masalah. Bila orang tanya dia kata dia okay.
Jenuh Ara memikirkan cara untuk kembalikan Bella yang dulu. Malam itu, Ara turun ke bawah untuk minum air tapi tiba-tiba dia terlihat Bella di tepi kolam.
Dia pun tak jadi minum air dan terus keluar untuk menyapa Bella.
'Hoiit, buat apa sorang-sorang kat luar ni? Tak sejuk ke?' tanya Ara lalu dia mengambil tempat di sebelah Bella.
'Aku tak boleh tidur. Tu yang aku duduk sini ambil angin' kata Bella.
'Mana suami kau? Takkan dia tak dodoikan isteri dia ni?' usik Ara.
'Nampak sangat yang kau suruh Kay dodoikan kau tidur kan? Maklumlah, korangkan loving couple kan??' perli Bella.
'Eh aku pula, kalau si Kay tu dodoikan aku. Penyepak aku bagi kat dia' kata Ara.
'Yelah tu' kata Bella lagi tidak percaya.
Yelah, terang lagi bersuluh kot diorang tu asyik berkepit je. Kat sekolah, Ara dengan si Kaysher tu dah jadi gosip hangat.
'Bella, aku nak tanya kau something ni. Boleh?' tanya Ara. Sebenarnya dia sudah lama nak tanya soalan ini kepada Bella tapi sekarang baru dia jumpa waktu yang sesuai.
'Apa? Sejak bila kau mintak izin sebelum nak tanya aku ni? Selalu okay je straight to the poin' tanya Bella.
'Takdelah, soalan ni maybe boleh buat badmood kau datang balik. So aku nak minta izin dulu. And kau kena jawab jujur dengan aku. Boleh? Alah, kita twins kot takkan aku tak rasa apa yang kau rasa' kata Ara.
'Agak-agak kalau kau tahu apa yang aku rasa sebenar-benarnya apa reaction kau eh?' kata Bella didalam hati.
'Woi, aku cakap dengan kau ni. Boleh pula kau berangan sampai pluto eh?' marah Ara.
'Hmm, apa kau nak tanya?' kata Bella.
'Kenapa kau lately ni makin sendi eh aku tengok kau ada apa apa ke nak share dengan aku?' tanya Ara.
'Nothing happen pun. Aku just rasa penat je. Kan kita exam besar tahun ni' kata Bella.
'Tapi aku tak rasa yang kau badmood sebab tu. Mungkin sebab lain? Sebab Ash ke?' tanya Ara lagi.
'Oh ye lelaki tu lagi satu, tak habis-habis cari pasal dengan aku. Tu pun sama asyik menyakitkan kepala hotak aku ni je' kata Bella.
Padahal dia tidak pernah lagi bercakap dengan Asher. Bila dia masuk bilik, Asher keluar. Bila dia keluar, Asher didalam bilik. Bila Asher balik, dia dah tidur. Masing-masing macam nak jauhkan diri masing-masing.
'Ouh, jadi kau badmood dengan Ash la ni? Aku ingatkan sebab apa. Kalau macam tu takpelah. Lagipun normallah husband and wife bergaduh kan?' usik Ara lagi.
'Ish kau ni sejak bila suka usik-usik orang ni? Ke kita dah tukar personality ni?' kata Bella buat lawak hambar.
'Kau ni merepek jelah. Yelah dah kau badmood. Dah macam perangai orang mengandung dah aku tengok' kata Ara.
Bella memandang ke arah Ara. Then dia cepat-cepat mengalihkan pandangan sebelum Ara mengesyaki sesuatu darinya.
'Ara, aku nak tanya kau sikit boleh?' tanya Bella.
'Apa?' tanya Ara pula.
'Betul ke perkahwinan kontrak akan terbatal kalau mengandung?' tanya Bella.
'Kenapa kau mengandung ke?' tanya Ara terkejut.
'T-takdelah, aku just terfikir kalau, contohlah perempuan tu mengandung then diorang just kahwin kontrak so bukan ke menyusahkan perempuan tu untuk jaga anak dia sorang-sorang?' tanya Bella pelik.
YOU ARE READING
Twins Lover {Complete}✔️✔️
RomanceStart: 5/10/21 End: 20/3/23 Tengku Arabella Alexandra dan Tengku Isabella Alexandrea ialah kembar seiras tapi tak sama perangai. Ara ialah kakak manakala Bella ialah adik. Mereka berumur 17 tahun. Mereka juga terkenal di sekolah dengan gelaran "kem...