Ara di kejarkan ke hospital selepas pingsan.
Ara dibawa ke bahagian kecemasan untuk mendapatkan rawatan.
Hampir 1 jam juga Kaysher yang resah menunggu didepan bilik pemeriksaan. Dia takut Ara apa-apa terjadi pada isterinya.
Hanya Kaysher yang menunggu Ara di hospital. Asher dan yang lain memulakan misi mencari Damien, Ben dan Bella serta yang lain.
'Keluarga Cik Arabella?' panggil seorang doktor yang ditugaskan untuk memeriksa Ara.
'Saya suami dia, doctor' kata Kaysher lalu menghampiri doktor wanita tersebut yang bernama Wani.
'Encik Tengku Kaysher Grey?' tanya Doctor Wani meminta kepastian.
'Yes, I am' kata Kaysher yang tidak sabar mendengar laporan kesihatan isterinya.
'First of all, isteri encik dah stabil. Dia cuma keletihan sahaja. Nanti suruh dia banyakkan rehat dan jangan selalu angkat benda berat tau' pesan Doctor Wani.
'Secondly, saya nak ucapkan tahniah untuk Cik Ara dan Encik Kaysher kerana bakal menjadi ibu dan ayah nanti' kata Doctor Wani gembira.
Kaysher terkejut bukan kepalang lagi. Dia bakal jadi ayah? Seriously? OMG! Dia rasa macam nak melompat sahaja di situ tapi dia masih lagi ada maruah sebagai CEO Grey's Empire. Dia taknaklah nanti masuk berita tentang...
"CEO Grey's Empire, melompat seperti monyet di dalam hospital kerana bakal menjadi ayah beberapa bulan lagi"
Nanti dia yang akan malu dengan Ara, Asher dan Bella serta kawan-kawannya yang lain. Mereka kan kuat menganjingnya.
'Oh ye, Cik Ara nak dibawa ke ward. Nanti Encik boleh jumpa dia kat sana. Encik boleh ikut saya uruskan bil di kaunter' kata Doctor Wani.
'Masukkan dia dalam ward VIP ye. Saya taknak rehat dia terganggu' kata Kaysher.
'Baiklah, sila ikut saya' ajak Doctor Wani.
××××××××××××××
Ara mengelipkan matanya beberapa kali untuk menghilangkan pandangannya yang kabur itu.
Apabila pandangannya sudah pulih, dia melihat suaminya sedang terlentok ditepi katilnya.
Ara tersenyum melihat Kaysher yang setia menunggunya sehingga tertidur. Dia mengiring kearah Kaysher lalu mengelus perlahan rambut lelaki yang sedang tidur itu.
'Kesian, awak. Mesti awak penat kan?' kata Ara dengan perlahan sambil mengelus rambut yang lembut selembut gula-gula kapas itu.
Tiba-tiba ada gerakkan dari Kaysher.
'Ara' panggil Kaysher dengan suara bangun tidurnya.
Ara menjadi serba salah kerana mengacau lena suaminya.
'Saya kacau tidur awak ke?' tanya Ara serba salah. Dia hampir sahaja mahu menangis.
'No, it's okay, Honey. You need anything?' tanya Kaysher.
'I need your hug' kata Ara manja. Dia mendepakan tangannya pada Kaysher.
'Awh, my honey bunny tak dapat tidur ke?' tanya Kaysher sambil tersenyum.
Ara mengelengkan kepalanya.
'Sian dia, meh sini. Aku peluk kau kuat kuat, nanti tidur ye' kata Kaysher.
Ara hanya menurut. Dia pun menganggukkan kepalanya.
Kaysher pun naik keatas katil pesakit yang agak besar itu lalu memeluk Ara.
Ara pula mencari tempat selesanya lalu dia tidur dengan selesa sekali.
'I love you and good night, my honey bunny' kata Kaysher secara berbisik. Tapi masih juga terdengar dia halwa telinga Ara.
Ara tersenyum lalu dia pun membalas.
'Good night and I love you too, My Mafia husband' kata Ara.
Mereka pun tidur pada malam itu dengan selesa sekali walaupun mereka ada di hospital.
×××××××××××××
Bella bangun dari pembaringannya. Dia pun tak tahu sekarang dia ada kat mana. Dia pun tak sedar yang bila dia tertidur.
'Aku kat mana ni?!' tanya Bella perlahan.
Dia pun duduk diatas katil itu. Baru dia nak turun dari katil, baru dia perasan yang kakinya di rantai.
'Eh? Kenapa aku kena rantai ni?' tanya Bella pelik.
Tiba-tiba pintu dibuka. Bilik yang gelap kini diterangi cahaya.
Bella menoleh kearah orang yang masuk kedalam bilik itu tadi.
'Ben! Kau tolong bukakan rantai ni. Kaki aku sakitlah' kata Bella yang menyangkakan yang Ben akan menolongnya.
Baby bump nya yang agak besar itu menyukarkan dia untuk menunduk sehingga ke kakinya. Dia hanya dapat capai hujung-hujung sahaja.
'Ben! bukalah cepat. Kaki aku dah melecet ni' kata Bella lalu dia memandang kearah Ben yang berdiri sambil memandang kosong kearah Bella.
'Ben? Kau tercegat apa lagi? Tolonglah?!' marah Bella. Dia beremosi dan geram melihat Ben yang memandang kosong kearahnya.
Tiba-tiba pintu dibuka lagi dari luar. Serentak dua kepala memandang kearah pintu.
Bella menyangkakan itu Asher tapi sangkaannya meleset sama sekali kerana yang masuk kedalam bilik itu adalah seorang gadis yang memakai crop top dan mini skirt datang menghampiri Bella tertunduk-tunduk cuba membuka rantai di kakinya.
'Hi, Ben. Ni ke perempuan yang you kata isteri Ash tu?' tanya perempuan itu kepada Ben.
Dengar sahaja nama Ash, Bella mengangkat kepalanya memandang kearah perempuan itu.
'Dia kenal Ash?' tanya Bella didalam hati.
'Hm'
Balas Ben tanpa berkata apa-apa.
'Ben, apa semua ni? Siapa perempuan ni? Kau bawa aku kat mana ni? Mana yang lain?' tanya Bella bertubi-tubi.
'Hoi, perempuan! Kau ni bisinglah! Kalau kau nak tahu, aku yang suruh dia bawa kau datang sini' kata perempuan itu sinis.
'Kau siapa nak suruh aku diam? Macam mana kau kenal suami aku? Apa hubungan kau dengan Ash? ' tanya Bella pada gadis itu.
'Aku Venessa Nova. Girlfriend Tengku Asher Grey. Takkan Ash tak pernah cerita pasal aku kat kau?' kata Venessa.
'Kau Venessa? No, he told me that you are his ex not girlfriend?' kata Bella.
'Bila masa kitaorang berpisah? Ash tak pernah cakap dia nak break dengan I pun. So, we still in the relationship and you are the betrayer' marah Venessa.
Bella senyum sinis. Dia takkan tertipu dengan kata-kata gadis di depannya itu. Dia memandang kearah Ben yang diam tidak berkutik itu.
'Kau! Kau bersubahat perempuan gila ni? Kenapa, Ben? Kenapa kau sanggup bersubahat dengan perempuan ni? Kau pun dah bencikan Ash ke? Jadi selama ni kau tak ikhlas pun berkawan dengan dia' kata Bella geram.
'Kau tak payah nak sedih sangatlah perempuan! Semua ni bermula disebabkan engkau!' kata Venessa kuat.
'Kau diam perempuan! Aku tak habis lagi dengan kau' marah Bella.
'Ye, aku bencikan Ash! Aku tak sukakan dia' kata Ben tidak tahan lagi. Dia perlu mengeluarkannya hari ini.
'Sebab apa kau benci sangat dengan Ash? Apa salah dia buat kat kau?' tanya Bella pelik.
'Sebab apa? Sebab dia rampas kau dari aku. Aku yang mula suka dengan kau dulu tapi dia yang dapatkan kau dulu. Kau pun tak pernah nampak keikhlasnya cinta aku. Kau sibuk dengan Ash, Ash, Ash. Aku dah muak dengar nama lelaki tu' luah Ben.
Bella mati kata. Dia tak tahu perlu react macam mana sekarang.
Done chapter 79. Jangan lupa vote tau guys. Bubyeee...
YOU ARE READING
Twins Lover {Complete}✔️✔️
RomanceStart: 5/10/21 End: 20/3/23 Tengku Arabella Alexandra dan Tengku Isabella Alexandrea ialah kembar seiras tapi tak sama perangai. Ara ialah kakak manakala Bella ialah adik. Mereka berumur 17 tahun. Mereka juga terkenal di sekolah dengan gelaran "kem...