Chapter 57

786 42 0
                                    

Asher dan Bella balik kerumah Tengku Marina terlebih dahulu kerana Bella mengatakan yang dia sakit kepala.

Bila Asher nak bawa Bella pergi ke klinik tadi, Bella menolak dan menyatakan yang dia mahu rehat di rumah.

Asher pun hanya pasrah dan membawa Bella pulang ke rumah Tengku Marina.

'Are you sure you okay?' tanya Asher risau. Bella yang sedang makan penadol yang diberikan oleh Asher tadi pun mengangkat kepala lalu mengukirkan senyuman paling manis untuk Asher supaya keridayan dihati Asher hilang.

'Betul, dahlah. I nak tidur sekejap.  Nanti kalau I terlebih tidur kejut tau' kata Bella.

'Yelah' akur Asher. Dia menyelimutkan Bella setelah Bella membetulkan pembaringannya supaya rasa lebih selesa.

Setelah memastikan Bella terlelap, Asher pun keluar agar tidak menganggu lena si isteri.

Dia pun turun ke ruang tamu untuk menonton tv memandangkan dia tak de kerja dan takde kawan untuk push rank so tengok tv ialah option terakhirnya.

Tengku Marina pula tiada di rumah. Mungkin ada meeting dengan client? Ataupun keluar dengan kawan-kawan dia.

××××××××××××××××××

Beberapa jam kemudian, Kaysher dan Ara balik ke rumah. Mereka lihat Asher yang khusyuk bermain PS5 seorang diri.

'Sorang je?' tanya Ara pelik. Mana pergi kawan dia yang ramai-ramai tu?

Kalau suaminya tahulah dia ada kawan cuma Mario dan Martin. Tu pun jarang bersua. Lebih suka meluangkan masa dengan dia. Rasa rimas tu adalah sikit.

'Hm...' sahut Asher tanpa memandang kearah Ara mahupun Kaysher.

'Mama mana?' tanya Kaysher.

'Tak balik lagi' kata Asher.

'Bella?' tanya Ara pula.

'Bella tidur, tadi dia kata dia sakit kepala' kata Asher lagi.

Ara melihat kearah Kaysher.

'Awak, Awak teman Ash tu. Saya nak naik atas tengok Bella' kata Ara pada Kaysher.

'Taknaklah malas. Aku nak ikut mana mana kau pergi' kata Kaysher gedik. Tiba tiba je.

'Jangan nak gedik sangat eh? Pergilah, masa nilah awak nak meluangkan masa dengan kembar awak macam dulu. Malam is our time' hujung ayat di bisikkan di telinga Kaysher.

Tersenyum lebar Kaysher dibuatnya lalu berkata.

'Promise' tanya Kaysher.

'Promise kalau saya tak tidur awal' kata Ara lalu pergi dari situ. Dia menuju ke bilik Asher untuk melihat keadaan Bella.

Ara mengetuk pintu sebelum membukanya. Dia melihat Bella tiada di atas katil. Mata mula meliat mencari kembarnya itu.

Bilik Air di di tujunya.

'Bella, Are you there?' tanya Ara.

Bueekkk!

Kedengaran seperti orang muntah pantas Ara menerjah masuk ke dalam bilik Air itu.

Dia melihat bella duduk di atas lantai sambil menghadap mangkuk tandas lalu memuntahkan isi perutnya.

'Bella! Kau okay tak ni? Nak pergi klinik tak?' tanya Ara panik. Bella jarang sakit. Tapi kalau dia dah sakit, tunggang terbalik rumah nak menjaga dia sahaja.

'No, aku tak nak' kata Bella.

Buekk!

Ara mengurut belakang Bella. Setelah selesai, Bella pun menarik flush.

Mulut dilap dengan tisu. Dia berpaling menghadap Ara.

' Ara, aku ada something nak bagitahu kau' kata Bella dengan muka yang pucat.

'Apa? Eh, kau sure ke tak nak pergi klinik? Teruk sangat aku tengok ni. Sampai pucat sangat muka kau tu' kata Ara lagi.

'Biasalah alaha ' kata Bella.

'Wait, bila masa kau ada alahan? Kau alah dengan apa ni?' tanya Ara pelik. Dia rasa mereka takde rekod alahan apa ada apa makanan atau apa apa.

'Alahan ibu mengandung' kata Bella membuatkan Ara terpana. Ara terdiam sebentar.

'Weh! Kau serius ke? Tak main main kan?' tanya Ara terkejut.

'No, Aku seriuslah' kata Bella.

'Anak kau dengan Ash?' tanya Ara masih lagi tak percaya. Bella menganggukkan kepalanya.

'Seriously? Oh my, kau tak bagitahu pun. Aku bagitahu bonda, Ayahanda dengan Mama eh?' kata Ara teruja.

'Ni aku nak bagitahu kau ni' kata Bella membuatkan Ara serius mendengar percakapan Bella seterusnya.

'Jangan bagitahu sesiapa please. Buat masa sekarang aku nak kau sorabg je yang tahu' kata Bella.

'Kenapa? Kau tak suka anak ni? Maknanya suami kau pun tak tahu yang kau tengah mengandung anak dia?' tanya Ara.

Bella menganggukkan kepalanya.

'Bukan aku taknak anak ni. Tapi aku dengan Asher dalam fasa awal. Aku takut dia punya perangai lama datang balik. Lagipun kau tahukan yang dia ada tunang dulu. Entah tunang dia tu tahu ke tak pasal aku. Pasal Ash dah kahwin dengan aku' kata Bella runsing. Itu adalah antara sebab-sebab yang dia perlu sembunyikan kandungannya.

'Tapi takkan tunang dia tak tahu? Habis kenapa tunang dia lari pergi overseas? Mesti dia dah tahu punya' kata Ara pula.

'Please Ara, keep this as our secret. Kalau aku rasa keadaan betul betul mengizinkan aku cakap perkara ni kat dia aku akan bagitahu kat semua orang' kata Bella.

'Apa function kau bagitahu aku seorang?' tanya Ara pelik. Kalau Bella nak sembunyikan kandungan dia? Kenapa Bella bagitahu dia?

'I need someone to talk to. Aku stress fikirkan benda ni sorang-sorang. Aku takut Asher tinggalkan aku dan pilih tunang dia. Aku takut aku tak kuat bila dia tinggalkan aku dan aku sorang kena besarkan budak ni. Aku takut. Takut sangat' luah Bella.

'No negative thinking. Please.. and kau janganlah serabutkan kepala kau dengan nonsense tu. Benda tu takkan terjadi Bella. Kau ada aku. Kalau kau ada masalah kau bagitahu aku tau. Jangan macam ni tak baik untuk baby' pesan Ara sambil memeluk kembarnya.

Setelah beberapa minit, mereka berpelukkan, Ara bertanya sesuatu pada Bella.

'Feel better now?' tanya Ara. Mereka melepaskan pelukkan.

'Yes, jawab Bella lemah.

Ara pun membawa Bella ke katil semula.

Ara menyuruh Bella baring dan Bella mengikut tanpa bantahan.

'So kau dah pergi check ke?' tanya Ara.

'Belum, aku ingat esok baru aku nak pergi' kata Bella.

'Bella, macam mana kau boleh mengandung ni? Dia macam tiba-tiba je tau. Aku rasa macam cepatnya. Lagi beberapa bulan aku akan jadi auntie' kata Ara speechless.

'Kau ni tanya soalan yang aku pun susah nak percaya. Aku pun tak tahu macam mana nak cerita kat kau. Okay, macam ni, kau ingat tak aku behave selama beberapa hari tu? '

Done chapter 57. Nak double update tak? Kalau nak, korang vote dulu. Baru author bagi korang double update. Oklah bubyee...

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now