Chapter 88

394 22 0
                                    

Seorang gadis masuk kedalam bar. Seseorang dicari.

' Babe, asal monyok je ni? ' tanya seorang gadis yang bernama Victoria Errina.

'Vic, sampai bila aku nak bersembunyi ni? Aku nak perempuan tu mampus sekarang jugak' kata gadis disebelahnya itu. Dengan gaya terdesak.

'Nov, kau jangan nak bertindak melulu eh. Kau bukan tak tahu siapa si Asher tu? Bersyukur sikit aku selamatkan kau dari lelaki kejam tu' kata Victoria lagi.

'Aku tahu Vic, tapi aku dah mula rindukan dia. Aku taknak dia hidup bahagia dengan perempuan tu! Sampai bila aku nak tengok dia dari jauh je Vic? Aku nak kan dia' luah Venessa Nova.

'Kau ingat aku suka tengok lelaki yang aku sayang ada perempuan lain? Kau ingat aku tenang selama ni bermakna aku nak lepas tangan ke? Tak, Nov. Tapi kita jangan bagi alasan untuk kau bertindak gegabah, Nov. Aku pun masih sayqng dan cintakan Kay, Nov. Kita kena plan cantik-cantik supaya Ash dengan Kay tinggalkan bini sundal diorang tu. Kau faham kan apa aku cakap? ' jelas Victoria.

Dia taknak disebabkan sepupunya bertindak melulu, membuatkan plan yang disusunnya rosak. Lagipun dia tahu bukan mereka sahaja yang berdendam dengan Ash dan Kay, tapi ramai. Mereka patut manfaatkan peluang yang ada.

Ya, Venessa dan Victoria adalah sepupu. Victoria yang menyelamatkan Venessa dari tahanan Asher.

'Dahla, aku dah takde mood nak enjoy. Aku balik dulu' kata Venessa. Sempat Victoria berpesam kepada Venessa sebelum dia pergi.

'Kau jangan bertindak ikut suka kepala kau je. Jadi apa-apa, aku tak jamin yang aku boleh selamatkan kau lagi ke tak' pesan Victoria kepada sepupunya yang keras kepala itu.

Venessa hanya pergi tanpa menghiraukan pesanan Victoria tadi.

'Apa? Ingat aku masih budak kecil kah? ' kata Venessa didalam hati geram.

××××××××××××××

Tok!
Tok!

Pintu bilik kerja Kaysher di buka setelah orang itu dibenarkan untuk masuk.

Ripanya orang tersebut ialah Martin.

'Owh, sorry kacau korang nak berasmara dana kat situ. Nak buat anak pun tunggu balik rumahla. Tak menyempat' perli Martin yang masuk.

Rasa menyesal pun ada masuk ke situ. Tengok diorang sweet-sweet sedangkan dia single. Erm, benci!

'Kau boleh diam tak? Tak nampak Ara tengah tidur ni?' kata Kaysher sedikit keras tapi vol suaranya di perlahankan taku Ara terjaga.

'Kau nak apa masuk dalam bilik aku ni? Kau kau datang just nak kacau kerja aku, aku tak de masa nak layan.' tanya Kaysher pada Martin.

'Mana ada, kau ingat aku ni macam si Mario tu ke? Aku datang sini sebab aku dah dapat track nombor yang kau bagi kat aku tu' kata Martin.

'so apa yang kau dapat?' tanya Kaysher. Posisi badan di betulkan sedikit. Lenguh badannya apabila duduk dalam posisi menegak terlalu lama.

'Ex girlfriend kau. Si Victoria. Nombor tu nombor baru dia. Aku harap kau hati-hatilah sikit. Aku takut dia plan benda buruk kat kau dengan Ara' pesan Martin.

'Kalau dia nak main, kita just follow the flow. Kita tengok siapa yang menang dalam permainan yang dia cipta sendiri' kata Kaysher sinis.

'Oh, one thing, aku terjumpa something yang maybe buatkan kau terkejut sama macam aku bila aku jumpa benda ni' kata Martin excited.

'Stop talking nonsense. Cepat lah apa yang kau nak cakap sebenarnya ni?' tanya Kaysher geram.

'Okay, aku dapat tahu yang Victoria dengan Venessa ni sebenarnya ada ikatan keluarga' kata Martin.

'Maksud kau diorang ni adik beradik ke?' teka Kaysher.

'Bukan, diorang just sepupu je tapi relate juga kan?' kata Martin.

'Hurm, interesting' kata Kaysher dalam diam dia teesenyum sinis kerana nampaknya permainan mereka akan semakin sengit dan seronok.

××××××××××××××

Semua anak buah yang berjaga menundukkan badan mereka apabila melihat bossnya datang ke markas.

'Ben, ada kat dalam? ' tanya Asher pada salah seorang anak buahnya yang berada di situ.

'Ada, Bos Kaysher pun ada kat dalam' kata anak buahnya itu.

Asher membuat muka pelik.

'Buat apa Kay datang awal hari ni bukan selalu malam ke dia sampai tu pun kalau Ara tak buat hal' kata Asher didalam hati.

Dia pun melangkah masuk kedalam markas tersebut. Di ruang tamu hanya ada Damien, Aizad, Hanie dan Maya yang sedang berbual dengan Hanie.

Wait what? Maya?

'Kau buat apa kat sini, Maya?' tanya Asher pelik. Siapa pula yang bawa gadis itu ke mansion ini?

Kalau Hanie dia tak pelik sangat sebab memang Hanie dan Ara selalu datang ke markas itu.

'Tah, Mario yang bawa aku datang sini' kata Maya.

'Ha? Apa kena dengan harini? Yang pelik-pelik jelah' kata Asher lalu dia pergi dari situ untuk naik ke ruang Kaysher.

'Ash! Kenapa tak bawa Bella sekali ke sini?' tanya Maya pada Asher yang agak jauh.

'Dia pergi rumah bonda, takkan aku nak paksa dia datang sini pula' kata Asher selamba.

'Ouh, okay' balas Maya.

Semasa di lif dia terserempak dengan Ara yang sedang makan yogurt.

'Oh, hi Ash!' kata Ara agak ceria dengan dress polkadot milik Ara itu membuatkan dia seperti kanak-kanak yang mendapat yogurt.

'Patutla mamat tu ada kat sini awal, rupanya bawak bini sekali' kata Asher didalam hati.

'Mamat beku tu ada kat atas?' tanya Asher pada Ara.

'Kay ada kat tempat biasa dengan Ben, Mario and Martin. Nak jumpa dia pergilah. Tapi jangan buat hal. Kang mengamuk bapak singa tu' kata Ara.

Ara pun pergi kearah ruang tamu manakala Asher pula masuk kedalam lif untuk ke tingkat atas.

××××××××××××××

'Aku nak kau cari kat mana tempat persembunyian perempuan tu. Aku nak by hook or by crook' pesan Kaysher kepada Ben dan Martin.

Mario yang berada diatas sofa 2  hanya membuat kerjanya sendiri.

'Yo!! Siapa yang tertinggal awek kat bawah tu?' tanya Asher setelah masuk ke dalam ruang Kaysher.

'Awek mana pula ni?' tanya Mario pelik.

'Kau yang bawa, kau tanya aku pula?' kata Asher pelik.

'Bila mas... Ouh, Maya ke? Weh! Kau ingat dia awek aku ke? Seriously Ash?' kata Mario terkejut.

'Apa salahnya kan? Korang pun macam anjing dengan kucing mana tahu tersangkut ke?' kata Asher tidak mengalah.

'Kau tu suka sangat nak kenenkan dia. Baik kau kenenkan aku dengan Bella. Dia cantik pun cantik' kata Mario cuba kenakan Asher. Selama ni asyik Asher je yang asyik kenakan orang.

'Woi, tak de orang lain ke kau nak suka? Kenapa bini aku yang kau nak? Sini kau!' kata Asher geram.

Mario pun lari menyelamatkan dirinya apabila melihat muka Asher yang menyinga.

Lari satu rumah mereka apabila Asher mengejar Mario kerana tidak puas hati.

Orang-orang yang diruang tamu pelik melihat aksi kejar-mengejar Mario dan Asher itu.

'Diorang kalau tak bergaduh sehari tak sah' kata Hanie bosan.

'Betul' sokong Ara.

Done chapter 88. Jangan lupa vite tau guys. Bubyee...

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now