Ara tercungap-cunggap selepas berlari dari kantin tadi.
Mesti korang tertanya tanya kenapa dia lari dari kantin kan?
Jawapannya senang je, dia lari dari Encik suami.
Dari tadi Kaysher asyik mengacaunya sehingga pelajar pelajar disitu asyik bergosip tentang mereka. Tu baru gosip ada juga yang memandang tidak puas hati kepadanya.
Apatah lagi perkataan tunang yang keluar dari mulut Mario tadi. Habislah dia nanti, tak tenang dia belajar kat sekolah tu.
'Ish, dia ni pun memang suka menyusahkan akulah' rungut Ara.
Dia pun duduk dibangku yang tersedia di situ untuk melepaskan lelah.
Baru dia nak relax sekejap tiba tiba datanglah bala yang akan mengacau hidupnya setiap hari.
'Woi perempuan!'
'Cakap pelan-pelan boleh kan? Aku kat depan kau je ni' bidas Ara.
Sorrylah dia bukan perempuan yang senang untuk dibully.
'Aku takde masa nak cakap baik baik dengan kau. Sekarang ni kau bagitahu aku apa hubungan kau dengan boyfriend aku?' tanya Erissa.
Tahulah kan siapa Erissa tu?
'Nothing' kata Ara selamba.
'Kau ingat aku bodoh ke? Aku dengar korang dah bertunang? Betul ke?' tanya Erissa lagi.
'Memang kau bodoh pun. Benda tu pun kau percaya. Dahla pergi sana, aku malas nak layan kau' halau Ara.
'Eh kau jangan ingat aku nak bagi ksu bahagia dengan dia eh. Aku akan buat korang putus. Tengok jelah nanti' amaran Erissa.
Erissa pun pergi dari situ dengan hati yang membara.
'Try la kalau kau nak kena penumbuk aku ni' kutuk Ara.
'Kau ni kenapa eh? Dari pagi lagi kau menggelak dari aku' tanya seseorang.
'Eish, kau boleh tak jangan kacau aku?' kata Ara rimas.
'Macam tu kau cakap dengan suami kau?' perli Kaysher sambil mendekatkan dirinya kearah Ara.
Dia menunduk untuk menyelaraskan mukanya dan Ara yang sedang duduk itu.
'Ish, Kay. Kita kat sekolah ni kan? Jangan buat perangai. Habislah kalau orang nampak nanti' kata Ara memberi peringatan.
'Biarlah orang nampak. Bagi diorang tahu yang kau milik aku. Only mine' kata Kaysher dengan romantic nya.
Jantung Ara mula membuat kerja. Ara hendak senyum tapi dia tahan.
Ara mendekatkan muka sangat hampir dengan muka Kaysher. Sangat hampir.
'jangan buat kerja gila, Kay' warning Ara.
Ara mendekatkan lagi mukanya dengan Kaysher. Hampir sahaja dengan bibir mereka bertemu tiba tiba Ara menoleh dari memandang Kaysher.
Ara senyum sinis kepada Kaysher.
'Too bad, not too fast' ejek Ara. Dia menolak Kaysher lalu dia berlari pergi dari situ. Takut Kaysher tarik dia lagi.
'Fuh! Sweet couple ni buat adegan panas pulak kat sekolah ni' perli Mario.
'Tah, tak boleh tunggu kat rumah ke?' perli Martin pula.
'Korang berdua nak lagi ke?' kata Ara sambil menunjukkan penumbuk ke muka Martin dan Mario.
'Taknak, Taknak' kata Martin dan Mario serentak.
Ara menjeling lalu pergi ke kelasnya kerana waktu rehat sudah habis. Dah lama dah sebenarnya dalam 10 minit yang lepas.
'Yo! Master!' sapa Mario kepada Kaysher.
YOU ARE READING
Twins Lover {Complete}✔️✔️
RomanceStart: 5/10/21 End: 20/3/23 Tengku Arabella Alexandra dan Tengku Isabella Alexandrea ialah kembar seiras tapi tak sama perangai. Ara ialah kakak manakala Bella ialah adik. Mereka berumur 17 tahun. Mereka juga terkenal di sekolah dengan gelaran "kem...