Chapter 41

802 41 0
                                    

Dari jauh Ara sudah ternampak kelibat sang suami.

'Takpelah, awak boleh buat kerja awak. Biar saya pergi sendiri ke sana' kata Ara.

'Baiklah Cik Ara' akur Farish. Dia pun berlalu dari situ.

Ara berjalan kearah Kaysher yang sedang memantau 2 orang anak buahnya yang dihukum berlari di padang.

Hukuman yang gila. Padang tu pun besar. Rasanya muat 20 biji rumah banglo.

'Kay' panggil Ara.

Kaysher menoleh ke belakangnya.

'Dah selesai menembak? ' tanya Kaysher.

'Dah, nah ambil balik pistol kesayangan awak ni' kata Ara.

'Mana kau tahu ni pistol kesayangan aku?' tanya Kaysher.

'Ash bagitahu' kata Ara.

Kaysher hanya mengangguk pistol di letak diatas meja.

'Awak, kenapa awak cakap kat anak buah awak tu yang saya ni salah seorang Boss diorang?' tanya Ara sambil berpeluk tubuh.

' Betullah, salah ke?' tanya Kaysher pula.

'Salah la, saya bukan sesiapa dalam kumpulan awak. Tiba tiba saya kena jadi boss' kata Ara.

'Kau tak payah buat apa apa pun just duduk goyang kaki je. Kau layan aku lagi baik' kata Kaysher.

'Ish, orang serius dia main main pulak' kata Ara geram.

'Mana ada, kau tu isteri boss jadi automatik kau akan jadi Boss faham?' tanya Kaysher.

'lagi satu, kenapa awak kejam sangat ha? Kan panas ni. Yang awak bagi diorang berlari tengah panas tu kenapa? Berapa pusingan awak suruh diorang buat?' tanya Ara.

'aku dah ringankan beban diorang kot' kata Kaysher.

'Ringankan?' tanya Ara pelik.

'Ye, aku suruh diorang lari 100 pusingan setengah padang. Okay lah tu kan? Hukuman sebab sebarkan gambar kita' kata Kaysher.

'Apa? Siapa diorang tu?' tanya Ara pelik.

'Martin dengan Mario' kata Kaysher.

Mendengar nama 2 ekor budak tak cukup kasih sayang itu terus amarah Ara bangkit.

'Kalau macam tu, biarkan diorang tambah lagi pusingan tu' marah Ara.

'Marah betul kau ye? Meh sini minum dengan aku. Duduk lah' kata Kaysher.

Dengan perasaan sebal Ara pun duduk. Menenangkan hatinya. Kaysher menghulurkan air oren yang masih penuh mungkin Kaysher hanya baru menyedut 2/3 kali.

'Sedapnya air oren ni siapa buat?' tanya Ara. Perhatiannya sudah teralih pada air oren.

'Maid yang buat' kata Kaysher.

'Nasib ada air ni untuk sejukkan hati saya' kata Ara.

'Habis aku tak dapat sejukkan hati kau ke? ' tanya Kaysher.

'Urm, maybe tapi sikit jelah' kata Ara lalu melangkah masuk kedalam mansion.

Kaysher sembunyikan senyuman.

'Erm, boss kitaorang dah habis 100 pusingan' kata Mario yang termengah-mengah.

Martin pula sudah pingsan di kerusi disebelahnya.

'Dah korang boleh masuk rehat. Aku nak balik dah' kata Kaysher.

'Baik boss~' kata Martin dan Mario serentak.

Kaysher masuk kedalam mansion.

'Eh Mart, baik pula boss kita hari ni? ' kata Mario.

'Mart , mart. Kau ingat aku kedai seberneka ke? Tadi tu kau tak nampak ke senyuman mahal boss kita tu. Hati berbunga-bunga lah tu jumpa Cik tunang' kata Martin.

'Tulah, jarang jarang dia nak senyum kat orang. Macam ada emas pula dalam mulut dia tu' kata Mario pula.

'bukan jarang jarang tapi boleh dikatakan yang dia tak pernah senyum langsung selepas perempuan tu tinggalkan dia. Ni first time aku tengok dia macam tu balik' kata Martin.

'Tulah, aku harap lah diorang bahagia. Aku bukan nak cakap apa tapi aku pernah tengok dia bahagia dulu sampai dia jadi sedingin kutub utara tu. Kadang-kadang kesian juga aku tengok dia tu' kata Mario.

'Betullah tu, aku pun berharap Ara tu bukan macam perempuan tu. Kalau aku jumpa dia, aku bunuh dia. Berani dia buat macam tu kat Boss kita' kata Martin.

'Mart, aku nak tanya kau something boleh?' tanya Mario.

'Sejak bila kau nak tanya soalan, kau mintak izin aku ni Oreo? Apa soalan kau nak tanya tu??' tanya Martin.

'Sedap nama timangan yang kau bagi kat aku. Erm, bagus bagus. Ok macam ni, kalau Kay kahwin dengan Ara means Ara tu jadi boss kita jugak kan?' tanya Mario.

Martin mengangguk mendengar apa yang dicakapkan oleh Mario.

'Yelah, so apa persoalannya sekarang ni?' tanya Martin pelik.

'Kita kena panggil dia apa?' tanya Mario menghabiskan persoalannya.

'Hak elah, kita panggil Kay apa?' tanya Martin.

'Boss?' kata Mario polos.

'So kita panggil jelah boss Ara. Senang tak payah pening-pening kepala fikir' kata Martin.

'Betul jugak eh. Bagus bagus, otak aku ni dah tak berfingsi lah selepas kena dera dengan Kay' rungut Mario.

'Kau cakaplah macam tu. Kalau dia dengar habis kau' kata Martin.

Mario terus menutup mulutnya. Sudah la, dia dah penat lari 100 round setengah padang.

××××××××××××××××××

Ara menyapa Asher setelah melihat kelibat Asher lalu di ruang tamu.

'Ash, nak balik dah ke?' tanya Ara.

'Ha'ah, kau tak balik lagi? Kesian Bella sorang-sorang' kata Asher.

'Tah, aku pun tengah tunggu si Kaysher ni entah pergi mana' kata Ara.

'Dari tadi tak jumpa ke macam mana? Hah tu, panjang umur' kata Asher.

Kepala Ara pun beralih ke arah yang ditunjuk oleh Asher.

'Kenapa? Kau nak balik dah ke?' tanya Kaysher kepada kembarnya, Asher.

'Ha'ah, jumpa korang kat rumah. Aku gerak lu' kata Asher lalu pergi dari situ.

'Hati-hati. Drive safe' pesan Ara.

'Ye' kata Asher.

Ara pun berdiri menghadap Kaysher yang berhadapan dengannya..

'Nak balik dah ke?' tanya Ara pada Kaysher.

'Hmm, tak. Kita pergi dinner dulu' kata Kaysher.

'Hm, okay' akur Ara.

Mereka pun keluar dari mansion untuk pergi dinner berdua.

Done chapter 41. Siapa perempuan yang tinggalkan Kaysher tu. Berani betul kan? Jom kita babab dia ramai ramai nak tak readers??
Okaylah nanti author update lagi ye di lain hari. Oklah bubyee...

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now