Chapter 44

777 44 1
                                    

Balik dari sekolah Bella terus naik ke bilik tanpa menunggu Ara.

'Awak, kenapa dengan si Ara tu?' tanya Ara pada Kaysher.

'Yang kau tanya aku buat apa? Manalah aku tahu. Tanyalah si Asher tu. Aku bukan suami dia pun' kata Kaysher.

Ara tersengih.

'Ye tak ye jugak eh? ' kata Ara.

Ara baru sahaja ingin menanyakan tentang Bella kepada Kaysher tiba-tiba dia ditarik oleh Kaysher.

'Where are you going? ' tanya Kaysher.

'Nak tanya Asher lah. Tadi awak suruh saya tanya dia kan?' kata Ara pula.

'Tak payah, biarlah diorang settle kan hal diorang sendiri. Sekarang hal kita siapa nak settle kan? Kau tahu tak benda tu menganggu aku nak menjawab exam? ' kata Kaysher.

'Hal apa pula awak ni. Awak jangan nak buat hal pula' kata Ara masih tidak tahu apa yang Kaysher katakan.

'What do you mean by the statement you made this morning?' kata Kaysher.

'What statement? ' tanya Ara lagi. Tiba-tiba habis exam jadi blur pulak.

'Yang kau cakap kita "couple married" kat Ash dengan Bella tu lah. Kau ada apa apa penjelasan? ' tanya Kaysher membuatkan Ara automatik teringat tentang kejadian pagi tadi.

'Ouh yang tu, saya main main je. Saya cuma nak bagi diorang rapat macam kita sekarang. Bukan awak ada orang lain ke? ' kata Ara. Tiba tiba dia rasa perasaannya bercampur aduk apabila Kaysher ada perempuan lain

Setahu dia, dia pernah dengar beberapa kali anak buah Kaysher menceritakan tentang perempuan yang masih lagi menaruh harapan kepada Kaysher itu.

'Apa maksud kau yang aku "ada orang lain?"  ' tanya Kaysher dingin.

Ara yang menyampah dengan Kaysher yang masuh lagi tidak faham itu, terus dia berlari masuk kedalam rumah.

Kaysher yang melihat Ara yang tiba-tiba naik angin itu hanya tersenyum.

'She's jealous' kata Kaysher perlahan.

Dia pun mengejar Ara untuk menjelaskan siapa kekasih gelap dia yang psycho itu.

×××××××××××××××××××

Ara masuk kedalam bilik lalu menutup pintu. Dia tersandar dibelakang pintu.

'Apa kau buat ni Ara? Kenapa yang kau tunjuk yang kau jealous? Sepatutnya kau biar je selepas 6 bulan senanglah kau lepaskan dia. Tapi kenapa aku rasa macam tak sanggup lepaskan dia? Aku tak jealous pon dengan perempuan tu. Kalau kau nak ambil Kaysher kau ambillah. Tapi tak boleh aku sayang dia. Eh? Aduh Ara. Kau ni dah gila ke?' kata Ara yang serupa orang tidak betul itu.

'Aku kena mandi. Hilangkan semua bakteria-bakteria negetif tu' cadang Ara.

Baru saja dia meletakkan beg di atas kerusi tiba tiba Kaysher masuk kedalam bilik.

'Ara can we talk for a moment?' tanya Kaysher.

' Talking about what? Saya nak mandilah' kata Kaysher.

'Please, just a moment' kata Kaysher.

Ara menghelakan nafasnya lalu berpusing.

'What?' tanya Ara menghadap kearah Kaysher yang agak jauh darinya.

'First, aku nak bagitahu semua pasal aku kat kau' kata Kaysher.

'For what?' tanya Ara sambil memeluk tubuh.

'untuk settlekan salah faham ni. Second, aku akan bagitahu kau siapa perempuan yang menganggu fikiran kau tu' kata Kaysher lagi.

'No thanks. Saya nak pergi mandi' kata Ara gigih taknak tahu tapi di dalam hati, dia nak sangat tahu.

'Are you sure? Betul taknak tahu ni? Nanti jangan tanya kenapa aku tak bagitahu kau. Padahal aku nak bagitahu kau yang taknak dengar' kata Kaysher.

'Okay then' kata Ara lalu dia berlalu ke bilik air.

'Her name is Kiera Everleigh. Dia kacukan Malay-Britain. Dia ni anak yatim piatu yang dibesarkan oleh nenek dan atuk dia. Dia orang yang pernah aku cinta dulu sebelum kau. Aku bagi segala yang dia nak sebab aku sayang dia sangat-sangat tapi itu semua dulu' kata-kata Rayden buat Ara berhenti dari melangkah.

Tiada reaksi dari Ara membuatkan Kaysher menyambung ceritanya lagi.

'Dulu, she everything for me. Sampaikan kata-kata mama pun aku ketepikan dan dia aku dahulukan. Bila teringat balik aku rasa macam aku bodoh sangat sebab pilih dia berbanding mama. Satu hari tu, Kiera mintak duit kat aku. Then, aku bagilah sayang punya pasal kan? So aku bagi dia tak silap aku almost 10K kot sebab dia kata dia nak pergi melawat nenek dia kat England. Aku nak ikut sekali melawat nenek dia tapi dia tak kasi sebab dia cakap takut berjangkit dekat aku. Aku pun dengarlah cakap dia. 2 hari lepastu dia pergi ke England. Mula mula, dia adalah chat aku. Call apa semua tapi makin lama dia macam semaking hilang. Aku call dia tak angkat. Aku message dia tak reply. Dia pun tak balik Malaysia dah selepas tu' cerita Kaysher pada Ara.

Ara berpaling kearah Kaysher.

'Awak tak tahu ke yang dia tu jenis perempuan macam tu? Agak-agaklah almost 10 K kot. Takde perempuan yang mintak duit lelaki sampai banyak macam tu. 2/3 ratus tu okaylah lagi. Kalau awak nak tahu perempuan takkan mintak satu sen pun dari lelaki kalau dia boleh usaha kan sendiri. Habis tu takkan awak tak cari dia? Macam mana keadaan nenek dia?' bebel Ara. Geram mendengar cerita Kaysher itu

Memalukan kerabat kaum hawa sahaja...

'Yes, I know. Tapi sebab cinta aku kat dia melampaui segalanya. Dia ingat aku bodoh, aku suruh seorang spy aku cari dia then aku orang tu spy dia sekali. Rupanya dia ada lelaki lain belakang aku. Aku pun pergi sergah dia dengan boyfriend baru dia kat club. Lepastu aku break dengan Kiera dan boyfriend baru dia tu kena dengan aku sampai lunyai nasib tak mati je aku buat. Lepastu aku blah. Hidup aku yang cerah jadi gelap serta merta. Aku jadi Kaysher yang sekarang' sambung Kaysher lagi.

'Mana perempuan tu sekarang?' tanya Ara.

'She's gone. Yang lebih penting dia dah mati dalam hidup aku dan sekarang ni hanya wanita yang bergelar isteri Tengku Kaysher Grey yang dapat mengisi hati aku ni' kata Kaysher romantik.

'Ouh okay' kata Ara.

Kaysher hampir menjatuhkan rahangnya apabila mendengar ayat Ara.

'Takkan dia tak cair kot dengan ayat aku?' kata Kaysher didalam hati.

Ara terus berjalan sehingga ke bilik air. Sampai sahaja didalam bilik air, cepat-cepat dia tutup pintu.

Dia berdiri dihadapan singki sambil tersenyum lebar.

'Relax Ara, ikut plan kau. Janganlah cepat sangat jatuh cinta Ara oii' kata Ara yang bagai cacing kepanasan.

Hatinya berdetak laju.

Done chapter 44. Jangan lupa vote tau guys. Bubyee...



Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now