Chapter 12

940 45 3
                                    

Tanpa diorang sedar ada yang sedang memerhati mereka.

Korang tu bukan, Kaysher dengan Isabella ke?' tanya Emerlda pada kawan kawannya.

'Eh gatalnya perempuan ni. Asher dia nak, Kaysher aku pun dia nak?' kata Erissa geram.

Kalau korang nak tahu, Erissa tu kawan baik si Erica. Dia sebenarnya dah bekerja tapi kerja haramlah. Jual badan. So dia selalu tak datang sekolah sebab "pekerjaan" itu.

'Tunggulah, nasib kau perempuan' Erica geram melihat "Bella" bersama dengan lelaki pujaannya.

'apa kata kita ikut diorang nak?' cadang Emy.

'Okay jugak idea tu' kata Esther.

Mereka pun ikut Kaysher dan Ara seperti seorang pengintip.

××××××××××××××××××

Ara menunjukkan tiket online kepada penjaga wsyang itu sebelum dia masuk kedalam bersama Kaysher.

'Weh, korang diorang masuk cinema la' kata Esther.

'Kitaorang tahulah. Kitaorang pun nampak' kata Erica sambil mengetuk kepala Esther.

'Sakitla bongok' carut Esther.

'Sekarang ni diorang tengok cerita apa?' tanya Emerlda cerdik sebab mengutarakan soalan kbat itu.

Emy pula meluku kepala Emerlda.

'Kau boleh jangan tanya soalan kbat macam tu? Takdw siapa tahu pun' kata Emy.

'Sorry la' kata Emerlda.

'Apa kata kita tunggu je sampai diorang keluar' cadangan gila Erissa.

'Ish, taknak aku 2 jam kot' kata Esther bangkang.

'Kalau korang taknak korang boleh pergi. Bukan sahaja pergi dari sini. Pergi dari kumpulan aku sekali' kata Erica pula. Dia setuju dengan kawan baik dia.

'aku tak heran pun la group jijik ni. Bukannya bagus sangat pun. Kau nak aku pergi, boleh. Aku pergi dengan rela hati' kata Esther lalu dia berlalu dari situ.

'Est, Esther' panggil Emerlda. Esther tidak layan panggilan tersebut melainkan pergi tanpa menoleh ke belakang.

Emerlda memandang ke arah Erica dengan wajah meminta simpati.

'Erica, tolong lah pujuk Esther balik. Please' minta Emerlda.

Esther dan Emerlda rapat jadi kalau salah seorang pergi mesti terasa kesedihan itu.

'What pujuk dia, dia yang pergi kot dengan rela hati lagi' kata Emy.

'kalau kau nak pergi pergilah. Aku tak halang. Aku tak kesah pun kalau korang takde. Buat semak aku je' kata Erica rimas.

Hati Emerlda terguris. Dia bagaikan diguna guna oleh Erica.

Dengan perasaan yang marah dia pun pergi mencari Esther.

'Stupid girl' kata Erissa.

×××××××××××××××××

Setelah 2 jam menonton cinema. Tajuk The Conjuring 3. Agak seram bagi Ara tapi bagi Kaysher tak seram mana pun.

Yelah dia tu kan Heartless mana nak rasa keseraman tu.

'So where we want to go now?' tanya Kaysher pada Ara.

'Kita makan dulu lepastu kita balik' kata Ara. Kausher hanya mengangguk kecil.

Jam pun sudah menunjukkan pukul 7 malam.

Mereka pun hendak pergi ke restoran iaitu di tingkat 1.

Tiba tiba langkah mereka terhenti,

'Hoi perempuan, seronok keluar dengan boyfriend aku' sergah seorang perempuan.

'Maksud kau?' tanya Ara pelik. Dia kenal perempuan dihadapannya ini.

'Kaysher la. Dia aku punya kau sesuka hati je rampas Boyfriend orang' kata Erissa itu.

Ara melihat kearah Kaysher di belakangnya.

Kaysher mengangkat bahu tanda tidak tahu apa apa.

Idea jahat mula muncul.

'Kalau kau nak ambil lah. Aku nak tengok betul ke dia boyfriend kau' kata Ara pada Erissa.

Kaysher sudah terkejut dengan penyataan Ara.

Erissa pun mendekati Kaysher dengan senyuman menggodanya.

Kaysher sudah menayangkan muka dingin. Tidak suka sotong itu memegang nya.

Ara di tepi menahan tertawa.

'Sayang, kenapa you keluar dengan perempuan kolot ni? I kan boleh temankan you' kata Erissa kepada Kaysher.

Baru sahaja Erissa mahu memegang tangan Kaysher. Kaysher sudah menepis kasar tangan itu.

'Suka hati aku lah nak keluar dengan siapa pun. Bukan masalah kau pun. Lagi satu bila pulak aku couple dengan kau perempuan?!' kata Kaysher kasar.

Suka hati mak bapak dia je cakap Kaysher tu boyfriend dia.

'Kau tunggu Bella. Tahu la nasib kau' kata Erissa geram dia pun berlalu bersama Erica dan Emy.

'Aku dengan Bella pun tak boleh bezakan' kata Ara sambil tertawa.

'Kau gelak apa' tanya Kaysher dingin.

Bila melihat muka Kaysher lagilah Ara nak tergelak.

'Nakal kau eh' kata Kaysher sambil mencubit pipi Ara.

Terdiam Ara dibuatnya. Keadaan bertukar kekok. Kaysher yang mencubit pipi Ara tu pun menurunkan tangannya dia pun berdehem untuk hilangkan rasa kekok.

'Jomlah' kata Ara lalu dia jalan mendahului Kaysher. Kaysher dibelakang tersenyum kecil.

'Comel' kata Kaysher perlahan.

Dia pun mengikut dari belakang.

×××××××××××××××××

Selesai makan diorang pun balik. Mereka balik dengan kereta sendiri. Yelah, datang dengan kereta sendiri, tiba tiba balik dengan kereta orang pula.

Setelah sampai di depan rumah, Ara disambut oleh Tengku Arina.

'Bonda, kenapa kat luar ni?' tanya Ara pelik.

'Bonda tunggu anak anak Bonda lah. Korang keluar tak bagitahu bonda, bonda risau la. Ara dari mana ni?' tanya Tengku Arina risau.

'Sorry la Bonda, Ara baru balik dari mall. Keluar dengan Kaysher' kata Ara. Tidak sedar yang dia tersebut nama encik tunang.

'Bagusla tu, kenal kenal lah dengan dia. Nanti tak de lah kekok masa nikah' gurau Tengku Arina.

'Ish, Bonda ni. Kesitu pula dia. Dah jom masuk. Dah malam ni' kata Ara malu.

'Kejap la, Ariq dengan Bella mana? Kenapa tak balik lagi?' tanya Tengku Arina lagi.

'Ariq kan ada latihan memanah. Dia habis latihan lambat la tu. Bella pula, mungkin dia tengah dating dengan encik tunang dia juga ke? Bonda tak call dia?' tanya Ara pada Tengku Arina.

'Dah tapi dia tak angkat call bonda. Tu yang bonda risau. Tapi kalau betullah cakap Ara tu lega sikit hati bonda' kata Tengku Arina.

'Takpe nanti Ara call Bella tanya dia kat mana. Oklah bonda, Ara nak masuk ni. Nak mandi. Bonda jangan tak masuk pula. Nanti kalau sakit nanti susah' bebel Ara.

'Ye, anakku nanti bonda masuk. Dah peegi mandi bau lah' halau Tengku Arina.

'Bonda ni' marah manja Ara.

Tengku Arina tertawakan Ara yang mukanya sudah cemberut habis.

Done chapter 12. Nampak macam dah muncul bait bait cinta antara Ara dan Kaysher. Macam mana pula dengan Bella dan Asher? Jangan lupa vote tau guys. Oklah, Bubyee...

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now