17. Bölüm

113K 6K 124
                                    

"Hadi evlenelim!" dediğinde Doğu'nun dehşete düşmüş yüzü görülmeye değerdi. Ve kapıda son sözleri duyan Kemal ile Şahin'in yüzünde ki sırıtış!!! 

Doğu şaşkın bir şekilde genç kıza bakıyordu. Bir an yanlış duyduğunu düşünerek genç kıza, "Anlamadım, az önce ne dedin sen?" diye sormaktan kendisini alamamıştı. Güneş ise hala siniri üzerinde sözlerini tekrarlamıştı. 

"Bunda anlaşılmayacak bir şey yok, sana hadi evlenelim dedim!" Doğu kısa çaplı bir durgunluktan sonra kahkaha atarak gülmeye başlamıştı. "Şaka yapıyorsun galiba? Seninle evlenmek istediğimi de nereden çıkardın?" Güneş onun ani çıkışı ile duraksamıştı. Derin bir nefes alarak içindeki öfkeyi dışa salmıştı. "Bak! Sana bayıldığım falan yok. Ayrıca evlensek bile senden hiçbir talebim olmayacak. Sadece Işık'ı o kadına bırakmak istemiyorum. Benim tek düşündüğüm şey oğlun. Yapacağımız evlilik sadece göstermelik olacak. Velayeti aldığında istersen boşanırız!" Doğu duyduklarına inanamıyormuş gibi karşısında inatla burnunu havaya kaldıran Güneş'e bakıyordu. Genç kızın dik duruşu karşısında biranda içinde bir gurur oluşmuştu. 

"Ben istersem boşanacağız yani?" Güneş başını iki yana sallayarak "Bu kadar şey söyledim sadece bu kısmını mı aldın? Senin daha zeki olduğunu sanıyordum. Şuanda düşünmen gereken tek şey Işık! Sende farkındasın herhalde. Son zamanlarda oğlunla gerektiği gibi ilgilenmiyorsun!" Doğu son sözleri ile sinirlenmişti. Hızla az önce oturduğu yerden kalkarak genç kızın karşısına geçmişti. "Ne demek istiyorsun sen, oğluma değer vermediği mi?" Güneş sakinliğini koruyarak odanın kapısına doğru ilerlemişti. "Söylediklerimi düşünsen iyi edersin! Şimdi dinlenmek istiyorum!" genç adamın konuşmasına fırsat vermeden hızla odadan çıkınca karşısında Kemal'in alaycı gülümsemesi ile karşılaşmıştı. Genç kız ona ters bir şekilde bakarak "Dinlemeniz bittiyse şimdi işinize dönün!" Şahin genç kızın Kemal ile konuşma şekline şaşkınlıkla bakmıştı. Kemal ile kendisi bile bu şekilde konuşamazken birkaç haftalık birinin üstelik bir kadının bu şekilde konuşması genç adamı şaşırtmıştı. Kemal başını öne eğerek Güneş'in geçmesine izin verince Güneş dişlerini sıkarak hızla odasına doğru ilerlemişti. 

Doğu kapı ağzında bekleyen iki sadık adamına bakmıştı. Şahin hemen oradan ayrılırken Kemal keyifli bir şekilde patronunun yanına gitmişti. Odanın kapısını kapatan genç adam hala öfkeyle burnundan soluyan patronuna gülümseyerek "Bu kadar sinirlenmeyin Doğu bey, Güneş hanımın haklı olduğunu sizde biliyorsunuz? Son zamanlarda işinizle çok meşgulsünüz ve küçük beyle fazla vakit geçirmiyorsunuz!" Doğu ona bakarken gözlerinde hüzün vardı. Elbette o da bunun farkındaydı. Son zamanlarda işleri oldukça yoğunlaşmıştı. Sezon başı olduğu için daha fazla çalışması gerekiyordu. Güneş'in de haklı olduğunu biliyordu. Ama yapmış olduğu teklif yıllar öncesinde olduğu gibi genç adamı korkutmuştu.

"Efendim, Güneş hanımın teklifini kabul etmelisiniz. Üstelik sizden hiçbir talebi olmadığını da söyledi. Bunu belgeyle de garantiye alabilirsiniz!" Kemal'in sözlerini sert bir şekilde kesmişti Doğu! "Buna gerek yok! Onun benim paramla ilgilendiğini asla düşünmedim, düşünmem de. Güneş paraya önem veren biri değildir. Küçükken de öyleydi. Babasının ona verdiği harçlıkları bana vermeye..." Doğu fazla konuştuğunu düşünerek susmuştu. Ama gözünün önüne gelen görüntü gülümsemesine neden olmuştu. Sekiz yaşında olan Güneş'in elinde harçlıkları ile Doğu'nun karşısına geçerek "Al bunlar senin olsun, benim alacak bir şeyim yok ki?" dediği anki hali gözünün önündeydi. Hatta parayı almak istemediğinde ağlamaya başladığı görüntüsünü de hatırlıyordu. Ama onunla evlenmek! 

8 yıl önce

—————————

Genç kız hazırlığını yapmıştı. İçi acıyordu. Sırf Doğu istediği için o partiye gitmeye ve artık küçük bir kız olmadığını ona göstermeye kararlıydı. Üzerinde ki sade elbise oldukça şık ve onu olduğundan daha büyük göstermişti. En azından genç bir kız olduğunu belli edecek kadar onu güzel göstermişti. Saman rengi saçları kırmızının açık rengi olan elbisenin üzerinde sırtında dans ediyordu. Yürüdükçe heyecanı daha da artmıştı. Doğu onu almak için evinin kapısına beklediğinde gergindi. Genç adam başta Güneş'in teklifini kabul etmemesini dilemiş ama genç kız kabul edince de bir şey yapamamıştı. Onu arkadaş çevresine sokmak istemiyordu. İçinde ki koruyucu yan genç kızı gözlerden uzak tutmak istiyordu. Düşünceli bir şekilde kapıda beklerken birden karşısına çıkan Güneş ile donup kalmıştı. Genç kız nefes kesecek kadar güzel görünüyordu. Kendisini hemen toparlayan genç adam yüzünde gülümseme ile Güneş'e doğru yaklaşarak genç kıza ne hissettirdiğini bilmeden elini ona uzatmıştı. 

Üzgünüm Sana Aşık Oldum!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin