Hoofdstuk 4

184 21 2
                                    

Geluidloos sluipen we naar de andere gang. Waar het gegil vandaan komt. Het geluid galmde nog na in mijn oren. het zorgde ervoor dat de haartjes in mijn nek recht overeind komen te staan.

Iemand pakt mijn hand vast. Een gil onderdrukkend draai ik me geschrokken om.

Jace!

Opgelucht haalde ik adem. 'Wat is er?'

'Ik ga eerst,' zei hij vastberaden. Ik knikte, maar ergens diep vanbinnen voel ik me gekrengd omdat hij denkt dat ik te zwak ben voor een gevecht. Mijn trots aan de kant zettend volg ik hem zacht zuchtend.

We zijn bijna aan de volgende gang toen er weer een ijselijke gil door het gebouw galmde. Inwendig krimp ik ineen. Mijn hart klopt als een  gek tegen mijn ribben van angst. Het gevest van het zwaard hou ik krampachtig vast zodat mijn knokkels spierwit worden van kleur.

Jace trekt voor mij ook zijn zwaard. Oooh..wacht eens wanneer heeft hij dat zwaard gepakt? Ik moet wel eerlijk toe geven het zwaard past bij hem. Ik ken nu niet veel van zwaarden, maar het is een schitterend wapen. Het gevest is versierd met gouden tekens, maar vraag me niet wat het betekende. De kling maakt een zacht schuivend geluid toen hij het uit de schede haalde. Het ijzer doet zijn blonde haar nog harder glinsteren in het donker. Met een warm gevoel kijk ik hem aan. Hij lijkt net een krijger met zijn zwaard en met haar dat naar alle kanten steekt. Een raar kriebelend gevoel borrelde zich in mijn buik.

'Rachel,' vroeg Jace. Geschrokken en blozend kijk ik hem aan. 'Ja?'

Hoofdschuddend glimlachte hij. 'Waar zat jij met je gedachten. Ik heb zeker 3 keer je naam moeten zeggen voordat je reageerde. Wat is er?'

'Euh, niks hoor,' stamelde ik naar mijn katana kijkend, maar er is wel iets. Ik begin gevoelens voor hem te krijgen en dat baarde me zorgen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een relatie gehad. Ik heb wel al is gekust, maar dat is het dan ook. Voor die jongens heb ik nooit niet zo'n gevoelens gehad of die rare kriebels die ik nu heb. Maar bij Jace is het anders. Elke keer als hij naar me kijkt of glimlacht begin ik te blozen of komt dat raar kriebelend gevoel in mijn buik naar boven.

'Jawel, wat is er,'vroeg hij. Zijn stem klinkt bezorgt. Doordringend kijkt hij me aan.

'Gewoon.' Ongemakkelijk haal ik mijn schouders op. 'Ben voorzichtig oké? Ik wil je niet kwijt. Euh.. ik bedoel. Ach laat maar zitten.' Blozend kijk ik hem aan. Wat heb ik er nu allemaal uit geflapt. Goed bezig, Rachel. Zo meteen denkt hij iets totaal anders.

Hij doet een stap dichter naar me toe zodat we bijna neus tegen neus staan. Ik voel zijn ademhaling tegen mijn wang strijken. Ik slikte zenuwachtig.

'Rachel?' Zijn stem klinkt schor en sexy. Hij pakte mijn armen vast met zijn lange, smalle vingers. 'Ja.' Vroeg ik fluisterend en ik kijk hem aan. Zijn ogen glinsteren van opwinding en verlangen. Verlangde hij soms naar mij? Inwendig schudden ik met mijn hoofd. Nee, dat zal wel niet.

'Ik zal voorzichtig zijn,'zei hij serieus. Hij streelt mijn wang. Verstijfd blijf ik naar hem kijken, maar de aanraking doet mijn hart sneller slaan. 'En je gaat me niet verliezen, maar dan moet jij ook beloven dat jij ook voorzichtig gaat zijn en dat ik je ook niet ga verliezen.'Hij kijkt me indringerig aan.

'Ik beloof het,' fluisterde ik. Ik word vanbinnen helemaal warm. Hij wilt mij ook niet verliezen, misschien heeft hij toch ergens gevoelens voor mij.

Voordat ik nog langer in mijn gedachten kan verzinken, komt hij nog dichterbij. Maar echt heel dichtbij. Onze ademhaling versnelden zich en smelten samen. Rond ons lijkt alles even te  verdwijnen. Alleen wij twee.

Voordat ik mijn stem terug kan vinden om iets te zeggen drukte hij zijn lippen op die van mij. Zijn lippen bewegen zich zachtjes tegen die van mij aan en ik beantwoorden zijn kus. Eerst gaat het nog onwennig, maar na een tijdje laat ik me meevoeren.

Het kriebelend gevoel ontploft in mijn buik. Mijn hoofd word helemaal leeg en gelukzalig sluit ik mijn ogen. Een heerlijk warm gevoel verspreid zich in mijn lichaam.

Ik slaag mijn armen om zijn hals en trekt hem dichter tegen me aan. Er ontsnapt een geschrokken zuchtje tussen zijn lippen en ik voel hem zachtjes trillen.

Hij laat zijn handen via mijn rug naar beneden glijden totdat ze op mijn heupen blijven rusten. Een warm prikkelend gevoel gaat over mijn huid waar hij me heeft aangeraakt.

Veel te snel naar mijn zin trekt hij zich terug, maar zijn handen blijven op mijn heupen rusten. Mijn handen glijden van zijn hals af naar zijn borst. Ik voel zijn hart versnellen onder mijn vingertoppen.

Hijgend kijken we elkaar intens aan. Zijn pupillen staan groot van verlangen en opwinding. Ik voel hoe mijn wangen warm en rood worden. Mijn hart maakt een sprongetje van geluk. Ik kan het amper geloven dat we hebben gekust. Dat hij me heeft gekust.




New WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu