Kära dagbok, det måste vara tråkigt att alltid få höra om andras berättelser i preteritum så jag ska berätta för dig som om det händer just nu.
23/4-2015Både min väckarklocka och den jag har på mobilen väcker mig samtidigt, jag undrar alltid vilken jag ska stänga av först. Knappen på klockan låter *plip* när jag klickar på den och klockradion börjar istället blinka 6:15. tidgt, jag vet, men det är vad man får betala om man ska gå på en skola 2,5 mil bort. Jag far ur min säng på 2 sekunder och smyger genom korridoren till toan för att inte väcka mamma. vad jag gör där är inte så viktigt (går på toa) men jag sminkar mig minsann inte. tassandes över trägolvet så tar jag mig tillbaka till mitt rum och stänger dörren på glänt. sen jag slutade med min egna skoluniform förra året så har det tagit längre tid på mornarna eftersom jag måste välja en ny tröja varje dag.
Jag drar på mig kläderna lika snabbt som vanligt och slänger en blick på telefonen i min hand medans jag tyst går ner för trappan och in i köket. 6:24 visar min ouppdaterade iphone 4 (jag orkar inte uppdatera >.< ). Jag trycker in lampknappen och vrider den så att jag får högsta ljusstyrka även fast det är ljust ute. Istället för mackor så häller jag upp en skål av de "goda" flingorna och dränker dem i mjölk. Smidigt bär jag ut den till vardagsrummet (skönt att nedrvåningen knappt har dörrar) och sätter mig i soffan där jag slår upp min dator/platta med bord. Jag äter flingorna medans jag tittar på Inuyasha (en anime som jag ännu inte sett klart) tills klockan är 6:45. Nu skyndar jag ut i köket, ställer skålen på diskbänken och små springer in i hallen där jag drar på mig jackan och mina blåa skor. jag slänger en blick på min opackade gympapåse som jag ska ha idag innan jag rusar tillbaka till vardagsrummet där jag la mina tränings brallor. Jag knölar ner den i den blå gympa påsen med resten av mina kläder och handduken innan jag drar på mig min ryggsäck och öppnar dörren. Då kommer mamma ner för trappan för att säg hejdå. jag gillar att hon gör det även fast det ibland gör så att jag måste små springa till bussen.
Väl utan för grinden så vänder jag mig om mot huset eftersom jag redan vet att mamma står i fönstret. jag skickar iväg några slängkyssar och kramar som vanligt innan jag går upp till vägen. jag sneglar på min digitalaklocka (som också räknar steg XD) som visar 6:53. "bäst att springa lite tänker jag och ökar på stegen samtidigt som jag fiskar upp mobilen ur byxfickan. Om jag inte hade haft denna irriterande och snygga rosa fejk läderjackan så hade jag sluppit ha mobilen där utan jag hade haft det på sin vanliga plats i min vanliga jackas ficka. men så är det när det börjar bli vår och man inte längre får ha sina vinterjackor. Jag klickar fram youtube på mobilen och sätter på mini mix som appen själv gör samtidigt som jag ser samma man som alltid vara på väg in i viadukten som leder till min busshållplats. Han har i snart 3 års tid alltid åkt samma buss som jag så om jag ser honom betyder det oftast att bussen snart kommer. Springandes närmar jag mig viadukten. 6:55. Jag skyndar mig igenom undergången och uppe på andra sidan väntar samma lilla backe som igår. Jag ser busshållplatsen vid slutet av den (högst 25 m längre bort) och när jag är framme vid hållplatsen så flåsar jag lätt medans jag plockar upp en tidning från metro (det är ju trots allt torsdag). förut (ungefär innan julen) så var det en spelsida varje torsdag som jag såg fram emot. Nu är det borta och jag läser istället om ett recept, horoskop, "lilla berlin" och en och annan manga som jag själv har med mig. Igår på bibblan hittade jag en bok som hette "Doubt" jag var redan då doubtfull(engelska för misstänksam) att jag inte skulle få mardrömmar. Men det vet jag först imorgon om jag får.
På min anknytnings hållplats byter jag lätt till en av de bussarna jag kan ta till skolan och är snart framme. Torsdag så första lektionen idag är flickkör (vilket killarna i klassen inte behöver gå på). jag tittar på min mobil som visar 7:42 och vi börjar 8 så jag läser vidare i doubt även fast jag små skriker av fasa. (skolan är rätt tråkig + jag har inte tid att skriva så jag skippar det)
15:30 efter en rolig men lätt deprimerande gympa lektion (min bästa vän (här kallad Lava för att hålla hennes identitet anonym) började gråta för att hon inte tyckte att hon dög åt någonting och hon hatar sig själv för att hon inte är den hon egentligen är(etc))så följde jag med Lava och min näst bästa vän(här kallad) Lilja till en nördig butik i centrum av stan som jag älskar eftersom hela nedervåningen är fylld av anime, manga, spel etc som är NÖRDIGT!!!XD
Jag tog en krånglig buss väg hem och åt 2 små tacosar innan jag var på ett scout möte 18:00. Efter mötet ville jag bara hem, men jag var dum nog att vinka hejdå åt killen som vill chatta med mig på facebook(han är också scout så han var på mötet). Han verkar intressera av mig men han är helt o attraktiv enligt mig och jag pratar mest med honom eftersom han är ganska schyst och ständigt påminner mig om att alla han försöker bli vän med springer iväg.Nu är klockan 21:43 och jag mååååste sova för att orka imorgon så...
God natt =^.^=
DU LIEST GERADE
En riktig dagbok
SachbücherVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.