Ni vet alla de gångerna ni själva försökt skriva en dagbok och sedan glömt den... ja det här är ett sådant tillfälle för mig.
Nu är det sommarlov och jag ska på en massa scoutläger (liv@t och Jamboreen) där jag inte kommer att ha tillgång till internt och då inte ladda upp. MEN! Jag har beslutat mig för att göra det bästa av det jag har så jag ska försöka skriva för hand under lägret och sedan skriva av och lägga upp det här. förvänta er bara inte för mycket då jag kommer vara på läger i ca en hel månad sammanlagt :D.Hur som helst så har jag inte skrivit på... 2 månader (bra gjort Miyu) och har då både mycket att säga och mycket som jag har glömt. Jag ska försöka sammanfatta.
Några dagar innan skolavslutningen så hade min pappa ont i högra knät och efter ett tag fick han en tid hos läkaren, vilket i sig var bra, men det besöket orsakade stafylokocker (om det nu stavas så) i knät och efter två operationer nu är han på kryckor och sjukskriven för åtminstone 6 veckor. MEN! han kommer att bli bra ^^.
Skolavslutningen
Klockan 7:15 går jag upp och börjar fixa. Duscha, kläder, lite smink, smycken, ja nästan allt behöver vara perfekt då det är det sista intrycket jag gör i min klass. Dessutom så har mamma bestämt sig för att vi ska ha med oss två kladdkakor till klassens tårtkalas som vi brukar ha.
I korridoren är det ganska få personer. Jag ser både Lilja och Lava men jag rusar snabbt upp för trappan så att de inte ska se kakorna. Mamma och jag hälsar på min ena klassföreståndare innan vi hjälps åt att placera kakor och saft på borden.
Efter att klassen har samlats, lyssnat på rektorns tal och fått våra betyg börjar både klasskompisar och föräldrar att hugga in på de olika tårtorna. Min kladdkaka var mycket populär :DAnyway fortsättande...
Dag 1: Om min pappa inte hade haft ont (extremt ont!) i knät så hade vi varit på väg till vårat sommar ställe tillsammans med Lilja men istället är jag hemma utan något särskilt att göra.
Det ända jag minns av de första dagarna var att jag ofta tog 30 minuters promenader med hunden^^.Dag 3: När mobilen ringer så är det Lilja på tråden. Hon vill gärna hänga och efter ett snabbt samtal med min mamma så bestämmer vi att Lilja ska sova över efter att hon och jag varit på badhuset vilket var super kul!
Dag 4: Lilja och jag bestämde oss för att göra videor som vi sidan satt och klippte på de mest roliga sätt. Därför har jag nu (typ) bemästrat Windows Movie Maker ^^. Senare följde jag med Lilja hem och sov över där.
Dag 5: Vi filmar och klipper fram tills kl. 16 då jag åker hem med bussen.
Efter någon dag åkte vi till landet och Lava var med mig i fem underbara dagar och någon dag senare var jag på livat :D vilket jag inom kort kommer att lägga upp mera om
______________________________________________________________________________________
Egentligen så skulle jag ha lag upp detta dagen innan livat men jag han tyvärr inte. Den goda nyheten är att ni inte behöver vänta en hel vecka innan jag berättar vad som hände där^^
ŞİMDİ OKUDUĞUN
En riktig dagbok
Kurgu OlmayanVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.