Efter det minst sagt behagliga morgondoppet då min grupp hade samlats näst först så kom ledarna på att vi nu blev snabbare och därför så skulle de enstaka personerna som kommit sent ta hand om morgondisken istället för varje patrull för sig. När jag hör det bir jag helt "aah! Tänk om jag blir långsammare nu >.<!!" men sen fattar jag ju att jag nästan alltid är först ändå så det är ingen större skada för mig.
Dagens aktivitet var livatt strand som var ganska enkel för oss sjöscouter. Vi skulle nämligen paddla tre och tre i varje stål-kanot och i viken ligger plastdunkar förankrade med bokstäver på som vi ska samla in och göra ord av. Jag parar upp med Yumiko och Anna då vi väljer flytvästar. Våran kanot är näst först ut på vattnet och vi gör ett bra jobb tycker jag. Snabbt har vi många bokstäver och när vi sätter oss ner med dem bildar vi ordet "modernare" som ger en hyfsad poäng. Då vi alla har samlats går vi upp till byn och blir därmed lediga för dagen. Jag och Elvira går ner till plurret och tar oss ett dopp med några av våra kompisar på släptåg.
Vid kvälls maten kom en kille, Stig, upp till mig och frågade om han kunde få flytta till mitt tält. Stig bodde i ett sexmannatält med 8 personer och vi var 5 i mitt sexmannatält så det var rätt logiskt av honom att byta. Men eftersom vi bara var tjejer i mitt tält så rådslådde jag med dem innan han fick sova där. Vi bestämde att Stig bara skulle sova hos oss men så fort väckningssignalen gick så skulle han gå till sitt tält igen där han hade sina saker. Så när jag åter skulle läsa ur Harry potter 4 för Elvira hade jag Elvira, Yumiko och Stig lyssnande. Elvira somnade igen men eftersom de andra två var vakna läste jag hela kapitel 1 för när jag kom till kapitel 2 var jag själv så trött att jag la undan boken och somnade.
___________________________________________________________________________
Där har ni dag 3 i runda slängar. Ska jag göra dessa kapitlet längre eller är de okej som de är?
Sorry om jag varit lite långsam men det är ju faktiskt sommarlov för mig med :D
ESTÁS LEYENDO
En riktig dagbok
No FicciónVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.