6:15 vaknar jag idag. Frukosten går snabbt och jag är inom 1,2 timmar framme vid skolan. Flickkören samlas vi åtta tiden. Och vi fortsätter öva på den franska låten som vi fick på hönö och de sista minuterna sjunger vi igenom song of hope.
Efter en biologi lektion om matspjältnigen så är det fysik. Yay. När jag hade utvecklingssamtalet i måndags så fick jag ju veta att jag fått 18/20p men det hjälper inte om jag är förbannad över o-logiken i den sista uppgiften. Tänk er en tjej som väger 50kg och har 5cm2 för båda skosulorna. Det går ju inte! Om inte hon har super små sulor. Varför skulle hon ens ha på sig de där platå-tå och häl skorna? (No offence till de som har så små skosulor) Ilskan innan mig bubblar tillslut över och jag räcker upp handen.
"Hur tänkte du på uppgift 12? Jag menar varför har hon så himla små fötter? Det går ju knappt" säger jag med en mera hotfull röst än vanligt.
"Jo jag inte ville att ni ska använda miniräknare, huvudräkning är bättre" säger hon. Jag hör vad hon säger men jag vill inte förstå.
"Miyu är du pissed?" Frågar en jobbig kille i min klass.
"Ja, väldigt" svarar jag med en skarp ton utan att tänka mig för. Läraren står ju bara två meter bort.
"Fick du fel på något?" Flinar de vidare.
"Bara på två saker, jag är bara jätte irriterad på hur ologiska hennes skosulor är" säger jag snabbt innan jag läger ned huvudet i bänken. De tittar konstigt på mig. Hur kan du vara sur när det gick så bra för dig skulle de lätt kunna tänka med sådana ansikten. Innan hon samlar in frågorna så tar jag kort på dem >:)
Efter de 40 minuterna av oförståeligt babbel så tar jag mig vidare till engelska lektionen.Vi jobbar i grupp jag, Lava, Johannes L och Johannes D. Det går hyfsat för oss men vi blir inte heeeeelt klara så jag tar på mig ansvaret för att sammanställa all info vi har samlat in till en PowerPoint under helgen.
Efter lunchen så är det inte dags för oss att gå tillbaka till våra vanliga lektioner. Istället ska alla musikklasserna ha koreografi övning till jubileumskonserten och vi övar uppställningar från 12:30 till 14:00 vilket inre är sååå hemskt.
På vägen hem svänger jag förbi ett köpcentrum och in på en asiatisk affär där jag köper ett bra minne.
Fanta grape. Det var det man fick på McDonalds i Japan om jag beställde fanta och det var det som fanns i automaterna. Vilket ledde till att jag ofta drack det. Jag ler hela vägen hem och på bussen får jag dessutom sällskap av yumiko som också var på övningen.Hemma tränar jag på mitt tal i som jag ska hålla på svenska lektionen imorgon. Jag ska tala om att hundar ska få promenera även när en själv inte kan det. Som när man ska på ett möte eller så då vill jag att någon annan ska ta promenaden så att hunden får komma ut. Ett okej ämnes val enligt mig själv även fast andra har valt mera viktiga frågor som t.ex. Att bli världsfadder. Pappa är redan ikväll på landet då han ska ha grabb helg. Jag, mamma och Chrystal sitter i soffan och ser på en tv-serie från 15 år sedan. Mamma och pappa såg den när den gick på tv och nu hade någon samman ställt alla delarna så att vi som inte fanns då (jag XD) också ska kunna se den.
Jag spelar spel på slutet av kvällen innan jag går och lägger mig.
__________________________
En rätt trevlig dag bortsätt från fysiken
Hej då =^.^=
YOU ARE READING
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.