1 april 2022Mina robotögonlock slår upp direkt efter att jag lämnat REM-sömnläge. En modifikation i mitt vanliga system orsakade störningar och det ledde till mardrömmar. Hologrammet bredvid min säng visar att klockan, på jorden, i Sverige är 5:47. Jag stänger ögonventilerna och går tillbaka till sömnläge. XXXXX
(Okej, på riktigt nu då!)
1 april 2017
Mina ögonlock slår upp direkt efter en hemsk mardröm. Mammas klockradio bredvid min säng visar att klockan 5:47. Jag blundar och somnar om.
Plötsligt hör jag ett väsande bredvid mig och jag vänder mig hastigt om. Pappa ligger i sin säng med ryggen mot mig. Ett nytt ljud hörs från nedervåningen, ett gnyende. Då fattar jag att det var pappa som hyschade hunden. Inte så konstigt eftersom klockan är 6:30. Fast vänta. Går inte mammas klocka på vintertid? Jo... så klockan är alltså 7:30 och jag somnade 00:22. Jag överlägger kort med mig själv om jag ska 'gå med hunden och bestämmer mig för att göra det. Pappa brukar ju alltid ta honom under helgen så det vore schysst. Jag lyfter försiktigt på mitt täcke och sträcker mig efter mina kläder.
"Du behöver inte ta honom" säger pappa med trött röst.
"nä, det är lugnt. Jag tar honom" nästan viskar jag och byter om. Pappa säger tack, varpå jag försvinner ner för trappan och ut genom dörren med hunden i kopplet. En stund senare är vi hemma igen och ingen är på nedervåningen. Jag har den för mig själv en stund så jag äter frukost och ser på Youtube.När klockan är 8:30 går min telefon igång med ett väckningsalarm som jag satte igår. "VAKNA!! Båtvårdsdag 10:00 med scouterna idag!!!" står det. Jag snoozar den, ser en stund till på Domics senaste video och gör iordning en grillmacka att ha med mig. På något magiskt vis springer klockan fortare och slår 9:30 vilket stressar mig lite. Jag drar på mig pappas arbetsbyxor, en gammal hoodie, stövlar och en regnjacka, sätter mig på cykeln med ryggsäcken packad med vattenflaska och macka och cyklar iväg. Jag informerar i chatten att jag blir sen och jag håller det löftet xD
När jag kommer fram till båtarna är det fullt med föräldrar och mindre scouter. Bara 3 andra i min åldersgrupp är här. Jag hälsar på min ledare och sätts direkt i arbete. Först får jag en skrapa att få bort havstulpanerna med. Tur att båtarna inte ligger i vattnet för då hade jag behövt dyka om jag ville nå de på kölen. Att sitta på knä under en enorm båt är dock inte så mycket bättre, ganska läskigt faktiskt men efter en stund vänjer jag mig. När alla havstulpaner är bortskrapade så ska jag istället skrapa bort gammal färg. I somras målade jag sommarhuset och då skulle jag också skrapa bort den flagiga färgen innan jag fick måla så det är ganska enkelt att hitta vart färgen är dålig på båten. När jag och 2 kompisar till blir klara med det går vi till de miniorerna som leker. Vi leker pepparkakskull (då man står två och två i en ring medans en blir jagad av en annan) och med vi menar jag de. Jag kollar mest på eftersom jag inte kan springa :/ de byter till leken "under hökens vingar kom" och det ser jättekul ut. Det var så längesen vi lekte det i skolan :)
Jag återgår till arbetet då jag ska putsa bort fläckar och sen ska jag tejpa runt hela vattenlinjen för att de som ska måla skrovet ska ha det enklare. Det bli fint och i brist på nya uppgifter går jag till miniorerna igen. 8–10 åringarna är så söta xD mina kompisar som passar dem bestämmer att de ska köra brännboll och några av de små vet inte ens vad det är. Jag är poängräknare/domare och även fast vi knappt hinner spela så vinner lag H&N med 14 till 7 mot S&F. Vi blir tvungna att avbryta eftersom miniorerna som tidigare gick ett spår har prisutdelning och sen är det korvgrillning. Jag har dock inte med mig någon korv eller så eftersom NÅGON (min ledare) glömde informera oss om att ha med sig det -_- Men det löser sig eftersom det faktiskt finns några DJUPFRYSTA för de som inte har. När jag grillat en stund så tar någon plötsligt tag i mina axlar och säger "BU!" Jag vänder mig om och får se min kompis Sam stå där. (Har Jag nämnt honom tidigare? Tror inte det :/) Jag gick i Sams klass halva tvåan till trean innan jag i fyran bytte till min nuvarande skola. I alla fall xD. Jag äter min korv och Sam hänger med mig resten av tiden. Vi frågar om vi kan göra något och en kvinna instruerar oss för hur vi ska göra iordning insidan av en båt. Så vi börjar jobba och nästa gång jag vänder mig om är det typ bara 5 personer kvar. Heh. Efter en stund plockar vi ihop, städar och viker presenningar innan vi cyklar iväg. Sams hus ligger ganska långt bort i jämförelse med mitt, men första delen av vägen är samma så vi brukar ta sällskap efter scoutmötena tillsammans med 3 andra scouter. Jag svänger av vid min infart och vinkar hejdå medan han cyklar vidare.
När jag kommer hem upptäcker jag att klockan är 14:20. Vi skulle slut a vid 15 egentligen men vi blev klara tidigare eftersom det inte fanns tillräckligt mycket svart målar färg. Jag går upp till toaletten för att snyta mig och mitt ansikte har fått grå fläckar på flera ställen av röken från korvgrillningen. Äh Jag får la duscha ordentligt ikväll, tänker jag medans jag sköljer ansiktet med vatten och tvål, innan jag går ner igen. Jag sätter mig i soffan en stund men känner mig ganska snabbt rastlös så jag bestämmer mig för att leta efter något att utveckla min cosplay med, den som jag hade förra fredagen. Någon sekund senare befinner jag mig i garderobrummet som man bara kan nå via Chrystals rum. Där inne vet jag att mamma har lagt mina cosplay saker, tidigare använt material etc. men jag hittar inget. När jag vänder mig om ser jag dock en massa tyg av mammas tyg och ett av dem ser helt perfekt ut. Jag ringer mamma och hon säger att jag får ta från det så jag drar fram symaskinen på nedervåningen, klipper ut en mall och börjar sy fast den ljusrosa bläckfisken på min tröja. Jag måste vara ärlig och säga att WOAH vad bra färgerna blev!! Jag bestämmer mig för att ta kort på tröjan när jag blir klar med den. Så varför är inte den med i dagens kapitel undrar du kanske, kära dagbok. Jo... jag blev inte klar med den. När jag sytt runt halva så börjar maskinen krångla och jag lyckas inte hitta problemet. Jag försöker om och om igen att trä om och sy på andra tyger, men det löser sig inte. Tillslut tröttnar jag och väljer att låta maskinen sova en natt innan jag försöker igen. (Den kanske också är trött xD).
Efter att ha stängt av symaskinen så sätter jag mig vid datorn och ser på Yt igen. Jag bläddrar lite på Facebook också eftersom jag inte brukar vara inne.
Nu är jag fortfarande vid datorn och har skrivit sedan typ 20:12 (den är 21:59 nu). Jag vet inte när jag går och lägger mig ikväll, men eftersom jag har skrivit klart för idag så kommer jag kanske lägga mig tidigt...
Hahahahahahahahahahahahhh det var typ det närmsta jag kom till ett aprilskämt xD När jag faktiskt har Tid på kvällen tror du då, kära dagbok, att jag kommer lägga min tid på sömn? Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft xD NOPE!
(Fast jag borde nog egentligen det ... Oh well)Jag går ock lägger mig om ett tag :P
God natt =^.^=
ESTÁS LEYENDO
En riktig dagbok
No FicciónVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.