Bara att försöka igen

812 24 7
                                    

Ja, som jag trodde så är det väldigt svårt att komma in i rytmen igen när man missar en dag så jag fortsätter från idag istället för att halvt komma ihåg vad som har hänt.

30/4-2015

Jag drar mig några sekunder när jag vaknat och jag slänger lätt irriterat på radion. Att den skulle behöva väcka mig ur en så skön dröm. Nu minns jag knappt vad det var.

 Hunden gnyr faktiskt lite vilket är ovanligt för en vardag. Han brukar fatta att första personen ner är jag ( jag skyndar mig förbi) och andra personen är Crystal som går hans frukost promenad. Kylen är ny fylld och det finns sushi som jag sparade igår. En liten skål flingor och min sushi balanserar jag ut till vardags rummet utan att spilla. Det går snabbt att äta, men sushi njuter jag verkligen av.

På bussen märker jag att jag inte har något att läsa så jag lyssnar på musik och mimar med så diskret som möjligt. För tillfället har jag fastnat på en låt som heter "Donut hole" som Kasane Teto sjunger.

Dagen går hyfsat vanligt i skolan och den ända skillnaden är att vi ska sjunga på skolgården. I starkare regn. Medans parallell-klasserna står och buuar och skriker. Ja, vad kan gå fel? Jo det värsta var nog (förutom buuandet) att jag stod med vänstra örat framför högtalaren. Det gjorde ganska ont att lyssna eftersom mikrofonen glappade. Varför sjöng vi på skolgården? Jo det är något som någon har hittat på för att sjunga in våren.

När jag hämtat 3 böcker på bubblan hämtar mamma upp mig med sin bil på vägen hem och hemma så packar jag ganska snabbt för att åka till landet. Det är där som min familj är mest social med varandra. Hunden får jaga boll, vi går långa promenader och vi har super trevliga grannar som inte allt för ofta hälsar på. Det är för tillfället det bästa stället i min värld.

Det som ni har missat är :

Ett mini bråk med vilja som dagen efter reddes ut.

Jag har fått betyg på prov som jag är nöjda med.

När jag hade en super bra redovisning och PowerPoint om dammsugare på tekniken som jag själv tyckte var både lärdomsful och kul.


Annars så har det varit bra, kära dagbok.

Och till dig som kanske fortfarande läser är jag tacksam för att du orkade vänta.

Hej då^^

En riktig dagbokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora