03/10-2015
8:59 lyser mobilen när jag vaknar. "Nästa nio" tänker jag innan jag försöker sova lite till. Men det lyckas jag inte med utan istället går jag upp och äter en skål flingor bredvid pappa i soffan. Han skalar räkor med TV:n gåendes. Efter att alla har vaknat och ätit så åker jag och pappa till gymmet där vi förblir i 1,5 timmar innan vi genom svettiga sätter oss i bilen hem.
Väl hemma så tycker jag at det är dags för ett ryck i trädgården. Så jag tar på handskar, tjock tröja, stövlar och ett stadigt tag om handkrattan och beger mig ut till rabatten. Där drar jag upp gräs, krattar rötter och letar nya fotfäste hela tiden. Men tillslut orkar jag inte med det längre. För många år sedan så växte det ett stort träd i den nuvarande rabatten och från det (numera döda) trädets avhuggna stam växer det en enorm ticka( en sorts svamp som växer på träd). Jag går in och ber mamma komma ut och hjälpa mig med rabatten och strax därefter håller vi båda på med att skyffla bort fickan och sedan det gamla som är kvar av stammen. Vi gräver säkert en halv meter nere innan vi känner oss färdiga. hålet är säkert en kvadratmeter stort och en halv meter djupt så vi fyller på med jord och passar på att plantera de nya blommorna vi köpte igår. När vi är klara där så går vi vidare till nästa rabatt. För två helger sedan stod jag på alla fyra och rensade i fyra timmar för att få den rabatten fin så det ända som behövdes göras var att gräva hål att sätta lökarna/fröna i.
"Bastun är klar nu!" ropar pappa även fast den skulle ha varit det för en kvart sedan. Våra gäster sitter redan i uterummet med mamma och dricker vin. Då glasen är tomma går vi ner. Jag, mamma, pappa, Chrystal och våra tre gäster har ett trevligt bastubad och jag badar faktiskt i havet efter en timma i bastun. Så jag, Miyu, har badat i det svenska havet den 3 oktober! Ska bli kul att se Liljas och Lava miner >:D
Efter en och en halv timme i bastun är vi alla klara och vi duschar innan vi gör middag.
Hemmagjorda jalapeño hamburgare med spetsig paprika lindad i bacon och en klick beanäsås bredvid så slukas middagen snabbt. Senare går jag ut i köket där jag spelar ukulele innan jag går in på Wattpad ett tag. Och sedan dess har jag suttit och skrivit allt det här ^^ nu ska jag nog läsa lite innan jag går och lägger mig.________________________________________________
Hoppas att det var lagom spännande för en helgdag. Hejdå! =^.^=
YOU ARE READING
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.