Liv@ Dag 4

363 10 2
                                    

Dagen startar med att några sekunder efter att väcknings signalen låter rusar Stig ut med sin sovsäck så att vi andra kan göra oss klara. Dessutom har han ju inte sina bad kläder med sig så han behöver ju ändå hämta dem i sitt tält. Vi samlas och tar ett morgon dopp innan frukosten som vanligt. Min grupp är inte sist vilket är skönt då jag hellre badar än att diska grytor.

 Dagens aktivitet är livatt skog då vi ska göra olika stationer och då samla ord som vi sedan gör en mening av. Den meningen sänder vi ut (med Facebook) så att alla som inte är på lägret kan se. Ju längre mening desto mer poäng.  Vi gör de lättaste uppgifterna. Leta ord på platser, leka statyer, göra korsord, lösa chiffer och poppa popcorn i teranga-kök (är inte helt säker på stavningen). På några av stationerna jobbar vi med de andra patrullerna men bara lite. Och som avslutning går jag och Elvira och badar igen :D Men vi hinner inte bada super länge då det är dags för oss att göra lunch.
Nudel-wook för att vara exakt :) och det är gott enligt mig för jag älskar pasta i alla former, typ.
Min favorit rätt är såklart spagetti med köttfärssås eller köttbullar. Just det! Ni kanske tror att jag är en av de kortare 14 åringarna men jag är 173 cm lång :) så det är inte ovanligt att jag får titta ner lite när jag pratar med mina vänner XD

Ikväll är det disco på blå skalet  och jag hänger med de andra. Några av mina kompisar är och seglar istället för att gå på discot vilket är okej för vi har kul ändå. Men efter bar 5 minuter tappar jag mitt armband som jag nyss fått av Elvira. På marken där vi nyss var ligger det i gräset men nu står det en ring av främmande dansande människor. Jag pekar på mitt armband och de fattar och släpper in mig i ringen. Snabbt plockar jag upp det och backar nästan ut ur ringen men jag märker att det är rätt kul att dansa med några jag inte känner så jag ställer mig med dem och härmar deras steg. Först tittar de lite konstigt på mig men sedan skrattar de och fortsätter dansa.  I ringen är vi typ 7 tjejer och 2 killar så vi tar inte jätte stor plats på gräsmattan vi är på. Och snart kommer låten jag har väntat på. Jag lämnar ringen och letar upp Yumiko och de andra har ska det dansas makarena! Det är typ tradition för våran scout kår att ha den låten på våra läger discon. 

Klockan närmar sig nio och jag har bestämt möte med Elvira på bibblan för att höra fortsättningen av Mio min Mio. Stig följer med mig dit då han också vill lyssna på sagan. Vi pratar hela vägen fram. I biblioteket ser jag inte Elvira så jag och Stig sätter oss på en bänk längst bak. Jag hör ett "psst!" till höger om mig och d är det Tete som sitter och spelar kort med Elvira på bordet bredvid oss. Vi flyttar dit och spelar kort med dem hela tiden samtidigt som sagan hörs i bakgrunden. När sagan är slut så går jag och Stig i förväg tillbaka till byn. Han berättar att de i hans tält ska dygna (vara vakna i minst 24 vilket leder till att de ska vara vakna hela natten) och han frågar om jag vill vara med. Jag är på att dygna eftersom jag vill lyckas med det. Förra gången jag provade somnade jag när det bara var 4 timmar kvar.  Tyvärr stukar  Yumiko foten så hon får svårt att sova ikväll men jag dignar ändå och har kul med de andra. Jag läste inget idag men det var ändå lätt att somna. Jag höll mig vaken till 5 sedan gav jag upp och somnade.   _____________________________________________________________________________

Det blev ett låååångt kapitel idag :D
Jag kanske skulle ha beskrivit hur jag ser ut i början men det spelar egentligen ingen större roll eller? Om det gör det för typ 5 personer så kan jag ha med en personbeskrivning i ett separat kapitel. skriv gärna frågor i kommentarerna.

En riktig dagbokTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon