En liv@ ankomst

767 11 4
                                    

När jag kliver ur bilen på den gräsklädda parkeringen var det en maffig syn. Flera byar är redan uppsatta och allting såg mäktigt och ståtligt ut. Mina ögon vandrar över området Medans jag och mamma orienterar oss fram till ett av tälten som är vid "torget." Vi frågar de som är där vart jag ska bo och om de andra har kommit. De berättar att jag ska bo i by 509 och när jag ser på kartan över lägerplatsen är det näst längst bort. Från allt.  Fatta att jag blir lätt irriterad medan vi går vidare till ett tält där det står incheckning. Där får vi veta att de andra inte har kommit än, vilket sänker mitt humör lite smått men gör ingen större skada då glädjen över att vara här är ofantligt större.

En kort vandring senare så är vi vid en lagom stor gräsplätt där det står ett hyffsat stort party tält med bord och stolar i och ett medium stort tält med en massa utrustning i. Vi sätter oss på en av de två tomma släpkärrorna och tittar närmare på kartan över lägret. Fast bara i en liten stund eftersom det kommer en ledare bärande på en flytväst och en tung gasol tunna. Han ska stanna tills de andra anländer så mamma ger mig ett kärleksfull kram och säger hej då. I väntan på våra människor å vänder vi borden rätt och ställer ut bänkarna, då de innan är ihopvikta

Det dröjer cirka en halv timma innan min kår kommer. Då är klockan ungefär 12:45 och de första jag får syn på är några miniorer/spårare (8-9 år). Sedan juniorer/upptäckare (10-11 år) och innan jag hinner ta två steg får jag en rungande kram av min kompis Yumiko som är en av patrullscouterna/äventyrarna (12-14 år) hon har nyss suttit på bussen hit i 1,5 timmar bredvid vår kompis Tete-chan = senior/utmanare (15-16 år om jag ej har fel^^). Vi hälsar på alla och kramas innan vi slår oss ner på bänkarna där vi pratar om vad vi har gjort hittills i sommar. Tete har varit på spansk språkresa och Yumiko har varit på ett programmerings läger.

Samtalet hinner inte särskilt långt då vi snart börjar sätta upp våra tält. Jag tänker bo med Yumiko, Tette, Elvira, Måns och Jenny, men det ändras då Jenny och Måns byter tält. Vilket lämnar oss med två platser kvar. När vi var sätter ner sista pinnen i marken har alla kommit än eftersom flera av oss seglade hit istället för att komma med buss eller bil. Så efter att ha lagt in våra saker i tältet hjälper vi de andra med deras tält. Sedan chillar vi i tälten vi satt upp men jag får då ett problem.  Jag kommer inte in på min mobil. Mitt nyligen ändrade lösenord vill inte funka hur många gånger jag än försöker "intekonstigt", "intekånstigt", "intekonstigt" . Jag försöker så länge ända tills jag måste vänta en timma. Och efter 45 minuter kommer jag på det. Mitt lösen är inte "intekonstigt". Det är "intekrångligt". Jag blir såååååååååå lycklig när jag äntligen kom ihåg det. Nu behöver jag bara vänta en kvart >:(

Då de anländer med båtarna sitter jag vid bänkarna med Karl, Mulle samt Elvira och spelar kort. Vi spelar fortfarande när de lägger in sina packningar och det är bara en av de alla som flyttar in till oss. Nämligen Klara som både är en fd.klasskompis till Yumiko och riktigt schyst^^. Så vi blev fem tjejer i ett sexmannatält :D

Det är de vuxna som gör middagen åt oss ikväll med det blir jag, Elvira och några upptäckare som hämtar maten. Frivilligt. Det är rätt kul att gå där för första gången då man inte är helt med på vad man får ta eller om man måste checka ut något. Så när vi kom tillbaka till byn var det inte särskilt förvånande att de andra undrade vart vi hade varit. De hade själva varit för upptagna med att spela kort. Snart är maten klar och vi äter alla tillsammans.

Klockan 19:30 samlas vi för att gå till lägerbålet men vi är så sena att vi får platser bakom mitten. Även fast det börjar 20. Det händer rätt my åket underlägerbålet och om jag ska skriva om allt det så kommer jag inte hinna skriva om de andra dagarna. Men jag kan berätta att de tog öppningslåtarna och gjorde dem lite "poppigare" och att de har tagit "groupie"- låten och gjort om den till Livat låten som var både bra och enkel att sjunga med i :D.

Väl tillbaka i tälten så borstar vi tänderna, byter om och lägger oss i sovsäckarna. Jag har Tette och Elvira bredvid mig men det är lite trångt då mitt liggunderlag inte är särskilt brett + att Elviras är lita på min sida >.<. Men det är lugnt eftersom jag får läsa innan jag ska sova. Jag har tagit med mig Harry Potter 4 på engelska och innan jag börjar läsa kommer jag att tänka på pingst lägret då jag läste högt för de andra när vi skulle sova. Det var både kul och tråkigt då eftersom alla somnade så snabbt att jag knappt kom någonstans i boken. Jag frågar de andra om jag ska läsa för dem. Det är okej, men det är bara Elvira som kommer att lyssna. Jag hinner till sida 13 innan jag fattar att de andra sover. Så jag släcker min pannlampa, lägger boken vid huvudändan och somnar med mitt gosedjur i famnen.

__________________________________________________________________________________

Jag somnade vid typ 23-ish ^^
Hoppas att ni gillade det här :D

En riktig dagbokWhere stories live. Discover now