Vatten skador och vår sång

66 2 0
                                    

8 maj 2017
Jag vaknar 07:00 med en suck. Ska ju gå upp vid 07:05 egentligen. Det tar inte mer än några sekunder innan jag bestämmer mig för att gå upp lite tidigare, det kan ju inte skada med lite mindre stress i duschen. I duschen så tar jag schampo, balsam och tvål utan att tänka på något särskilt. Det är först när mamma ropar som jag märker något.
"MIYU!?? KAN JAG FÅ KOMMA IN LITE?" Jag har inga problem med det vanligtvis så jag drar undan duschdraperiet för att låsa upp dörren. Då ser jag det. Halva golvet är täckt med vatten.
"Eeh, vänta lite" säger jag förskräckt innan jag torkar av mig snabbt och lyfter undan badrumsmattan. Sen öppnar jag dörren. Mamma blir lika rädd som mig, men hon hanterar det snabbt och springer till nedervåningen för att stänga av vattnet i huset. När hon är där nere upptäcker hon en hemsk sak. Det droppar från taket.
Mamma skyndar fram med två skålar för att hindra vattnet ifrån att förstöra parketten, men jag förstår att något är fel med taket och att vattenskador kan kosta massa eller värre; få husets andra våning att rasa ner och dra med sig allt. Jag kan inte säga annat än förlåt och mamma förstår mig. Jag älskar henne så mycket <3 Hon tar handdukar och torkar upp en del av vattnet på övervåningen medan jag byter om för skolan.

Iförd grått linne, grön-rutig skjorta och ljusblå jeans går jag ner. Jag känner på taket ifrån trappan.
"Det slutade droppa nu!" ropar jag till mamma.
"Verkligen? Vad bra!" svarar hon. Jag äter frukost (thaimat) och springer till bussen. Enligt min klocka har jag 2 minuter på mig. När jag kommer fram är jag 1 minut sen men jag har inte sett bussen åka förbi när jag sprang. Jag knappar in på mobilen och ser att den är 3 minuter sen. "Yess" viskar jag mellan mitt flåsande och försöker hämta andan. När bussen kommer får jag en super plats och kollar på mobilen resten av resan.

8:50 svenska: vi ser på när två personer redovisar. Ena berättar om Raoul Wallenberg och den andra pratar om Tjetjeniens krig. Ganska intressant ^_^ vi bestämmer även att vi ska lära oss hur man skriver CV de kommande lektionerna. Proven om kalla kriget får vi tillbaka. Jag får två B och ett C så jag är ganska nöjd, tror att jag var B i historia ändå.

9:50 fysik: en grupp av 3 redovisar eftersom människor i de andra grupperna är på nationella prov i biologi och andra är hemma, sjuka. Min grupp ska redovisa om två veckor så jag känner att vi borde lägga i en växel för att hinna med.

10:40 matte: sista lektionen innan matte nationella så jag borde ha använt den bättre, men jag och Lava skickar meddelanden till varandra på miniräknarna istället. Det är myyyyycket roligare xD

11:50 vi har klass-föreståndar-tid och pratar om veckorna fram till avslutningen. Vi har "klassens dag" på G och läraren undrar vad vi vill göra. Han föreslår att vi ska dra till stranden för att grilla, spela kubb och bada. Ett bra förslag eftersom det inte kostar mer än maten ^_^ Men jag har ett annat förslag som jag förklarar när jag får ordet.
"Kan vi inte låna aulan eller klassrummet för att ha filmmaraton i skolan?  Så kan alla ha med sig sovsäckar eller täcken med snacks och sånt?" Ju mer jag säger desto mer hör jag några tjejer jubla xD kul att de gillar idéen. Läraren säger att det låter bra och att vi får låna skolans lokal under dagen. Så vi kommer fram till att göra hans förslag om det är bra väder och mitt om vi ogillar vädret.

12:30 är det lunch som består av en bön och köttfärs-gryta med ris och grönsaker. Lagom gott ^^

13:10 har vi musiklektion och vi blir överraskade med att 4:orna sittter mellan bänkarna. Vi har hela lektionen med dem och har jättekul. I slutat av lektionen bestämmer jag mig för att fråga läraren om jag ska försöka få tillbaka min körklang mera. Han tycker att jag sjunger bra som det är och det gör mig glad :)

14:00 sista lektionen! Religion. Lava och jag ser på en film inom ämnet Gud utifrån olika religioner. Sen slutar vi.

Jag är hemma vid 15:50 ungefär. Efter en skål flingor tar jag hunden på en promenad till berget i närheten och sätter mig i lä med en bok. Skönt att det inte blåser runt sidorna i boken. Vid 17:07 kommer jag hem igen. (Jag gick typ 16:35). När jag kommer tillbaka är fortfarande ingen hemma. Sen kommer Chrystal och pappa hem med 4 sekunders mellanrum. Pappa kollar på vatten skadorna och berättar att en arbetare ska komma imorgon för att besiktiga läckaget. Jag tar thaimat och cyklar iväg till scouterna 17:55. Blir sen men det är lugnt.

Vi seglar till en ö där vi lägger till och äter choklad muffins innan vi seglar till hamn. Jag ställer av cykeln hemma vid 21:18 och är jättenöjd med livet ^^

Resten av kvällen spenderar jag på youtube och jag äter en god macka ^^

Nu, 00:05 ska jag försöka sova. Jag behöver det xD

God natt =^.^=

En riktig dagbokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora