15/10-2015.
När jag vaknar av signalen far jag ur sängen. 6:15. Jag behöver egentligen inte stressa, meeeen det känns rätt skönt att vara snabb. Morgonen är inget särskilt och inte heller bussresan fram tills... Tja du vet, kära dagbok, de få gångerna då du ser någon du känner men som du inte riktigt orkar med? Ett sådant tillfälle var det. Stella (en tjej i min klass) stod typ 10 meter bort från mig med sina två små syskon (som också går på vår skola) och var påväg till att gå på samma buss som jag var. Hon hinner faktiskt inte märka mig gå på och jag sätter mig längre fram i bussen med en bok. Hon upptäcker mig inte förens vi går av, men innan hon kommer fram till mig så ser jag Lava gå av samma buss som mig. Hur tusan kunde jag missa det?! Jag springer fram till henne.
"Goooood morgon Lava!" Ropar jag glatt bredvid henne.
"Morgon, Miyu" svarar hon lätt. Vi diskuterar om vem som kan ha vunnit affisch tävlingen och hur hård konkurrensen är hela vägen. Jag glömmer faktist bort Stella när vi öppnar våra skåp. Inga killar är i korridoren från varken våran , sjuornas eller niornas klass. Det är dock inte särskilt konstigt med tanke på att det bara är vi i flickkören som behöver bara där.Under dagens lektioner händer det inte så mycket. Vi finslipar på sånger med flickkören, jag skriver en novell på biologin istället för att anteckna som våran vikarie ber oss och vi får gå tidigt från fysiken för att hinna till ett kör-rep. Under det repet övar vi mest placeringar och sedan ( efter en kvart) är det lunch. När jag, Lilja, Lava och våra andra kompisar har trängt ihop oss vid ett runt bord där man ska sitta ca 5 är vi istället 10 stycken. Victory!!!
Preciiiiiiiis när jag är klar så kollar jag mobilen utifall att mamma har smsar. Det har hon. Med minden i håret rusar jag över skolgården. Sedan slänger jag ner alla kör texter som jag behöver och tre manga böcker från bibblan. Mamma står med bilen strax utanför skolan och vi kommer till kliniken en halv timma tidigt. Mannen som vi har en tid med undersöker min rygg och vi kollar på röntgen bilder och efter knappt 1 timma så får jag gå. Logiskt set så skulle jag hinna tillbaka till skola och ha slöjd. Meeeen gymnasiemässan är mera tilltalande så jag går dit igen. Denna gången så besöker jag också rytmus, LBT och plusgymnasiet. Jag har dock ett rp till och dessutom orkar jag inte riktigt.Hemma igen så går jag en lååååååång promenad med hunden, äter pizza och sedan spelar jag på datorn samt målar mina naglar och jag läser dessutom på wattpad när en av sakerna blir tråkiga.
Vid ca 22:22 somnar jag ( hoppas det)
God natt =^.^=
YOU ARE READING
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.