Idag är det dags för morgon dopp! Jag älskar att bada, särskilt när det är andra personer med som mer eller mindre blir tvingade att vara med >:) Tyvärr blir min grupp klar sist med att samlas så vi får i uppdrag att diska efter frukosten. Det är väldigt skönt i vattnet men kallt när jag kommer upp. Vid nästa samling är vi alla så långsamma att vi blir 20 minuter sena till dagens aktivitet. Det är inte särskilt uppskattat av ledarna men vi får ändå vara med. Dagens aktivitet går ut på scout lagen. Det finns ca 7 stationer som representerar olika delar av lagen. Den vi gjorde sist var att vi i våran patrull tillsammans skulle hoppa 1000 jämfota hopp samtidigt som några av oss skulle strejka och få oss andra att hoppa åt dem. Ärligt talat blev jag sjukt arg och irriterad eftersom en av de som skulle hade ursäkten "jag har ont i tån" när jag själv på riktigt hade ont i vänster knä och jag fick egentligen inte stödja på höger fot. Urgh!!
Efter dagens aktivitet var det inte mer än väntat att vi badade då det äntligen hade lättat upp så bra att det knappt var några moln :) Jag hann bada minst tre gånger idag. Tillsammans med Yumiko och en till människa stod jag exakt 1 h och 16 minuter i kö till kiosken där jag handlare för 60 kr tänkandes "detta ska räcka hela lägret så jag slipper stå i denna förbaskade kö igen." Jag gick dit igen två dagar senare. Efter inhandlingen stannade de andra kvar i kiosken för att spela spel Medans jag gick till livat spontan. Där stod jag och jonglerade 20 tills jag gick in till de andra.
Då kvällen kom och jag skulle läsa visade det sig att Elvira hade hört hela konversationen i boken och jag kunde fortsätta ifrån där jag hade slutat. Fast inte särskilt länge eftersom hon somnade snabbt ikväll igen.
___________________________________________________________________________________
Här kommer dag 2 och jag hoppas att det inte är allt för kort. Så läs på, ät gott sov bra och vänta inte uppe på dag 3 för den kommer nog ganska snart ändå :D
DU LIEST GERADE
En riktig dagbok
SachbücherVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.