En läsutmaning B)

122 2 3
                                    

Hela detta kapitlet är en utmaning eftersom jag har skrivit meningarna i omvänd ordning >:) lycka till med att läsa detta framtida Miyu.

Godnatt =^.^=
Nu (22:20) ska jag faktiskt sova,
Efter middagen och mera manga går jag upp och lägger mig.
Jag erbjuder mig att hjälpa till, men återgår istället till soffan med min manga.
Middagen idag gjorde mamma och Chrystal, det blev klyftpotatis och falukorv ^^

Jag följer Lilja ut till parkeringen där hennes mamma väntar. Liljas mamma ringer tillslut och vi tar på oss ytterkläderna. Vi tycker faktiskt att den var rätt intressant. I väntan på Liljas mobilsignal ser vi på Sverige quizen :D

När jag kommer in igen efter en promenad med hunden sitter Lilja kvar i soffan med mobilen framför sig. Hunden är hjälplöst nyfiken på all snö och är en plog helt själv, fast istället för att ploga undan så plogar han fram allt igen xD.
"Det ska jag" säger jag och stänger dörren.
"Se upp!" Ropar Lilja innan jag kliver ut. Jag tar på mig min jacka och skor, samt hunden kopplet.
"Inte länge" svarar jag.
"Hur länge är du borta?" Frågar Lilja.
"Jag går ut med hunden nu" säger jag och med ens är den lurviga på alla fyra och glatt viftande med svansen. 

Medan jag och Lilja äter upp och ser på tv så ökar hundens gnyende.
En dubbel med ost och två med skinka och gurka på. Jag fixar några mackor åt mig och Lilja.
"Visst" svarar hon efter en stunds betänketid.
"Vill du ha rostebröd?" Frågar jag.
"Inte jätte" säger hon.
"Är du hungrig?" Frågar jag efter att hon har tagit tempen.

Den visar 37,1 eller 37,0 båda gångerna. Lilja tar ut termometern när den piper och ser på den. Försiktigt för hon in den i munnen (jag tror inte hon är van vid en sån termometer). Efter att jag nollställer den så räcker jag termometern till henne. Jag går ut i köket och hämtar termometern i plåster skåpet. Lilja dricker inget för att hålla munnen i kropps temperatur. Redan på bussen hem bestämmer dig Lilja för att kolla om hon har feber så fort vi kommer fram. Jag sätter mig u Sätet bredvid Lilja och spelar medan hon målar.

Eftersom hon skulle behöva vänta i kylan ett tag så bjuder jag hem henne. Efter lunch är det musik och sedan slöjd. Jag kommer vidare på båda, men tyvärr mår Lilja inte bra. Hon har både glömt alla nycklar hemma och mått dåligt hela dagen. Lunchen är en sopp-buffé och jag tar gulasch soppa som inte var jättelyckad. 

Till och med läraren tackade mig efter lektionen B). När jag läser så gör jag röster som blir jätte kul xD. Sedan är det engelska lektion (yay^^) vi läser högt ut Stephen king's bok the body. På något sätt bestämmer jag vad vi gör och hur (vilket är rätt kul).
Jag berättar om de tidigare områdena och vad som kan behöva en presentation. Nästa lektion är biologi och vår lärare är sjuk så det blir en vikarie istället. Lyckligtvis är det bara att göra instuderingsfrågor idag så jag slipper lärarens babbel. Efter att ha försökt lära mig "staggat mater (eller stabbat) så har vi fysik. Bussen är i lagom tid, jag hinner till skolan och vi börjar med flickkören. Ur sängen far jag och en frukost samt ett anime avsnitt senare står jag vid dörren och tar på mig. Solen lyser inte alla genom persiennerna (kanske för att det är vinter) och rummet är kallt. Jag öppnar ögonen 06:15.

Idag är den internationella kram dagen
21/01-2016

_____________________
Tips, börja nedifrån xD

En riktig dagbokWhere stories live. Discover now