12/10-2015
7:15 tar jag mig långsammare än vanligt upp ur sängen. Det är något med mig och att vakna efter 6:15 som gör mig seg. Frukost flingorna är goda som vanligt och surdegs knäcket lika krispigt och kexet... Tja det var bra. Jag får nästan småspringa till bussen eftersom jag lämnar radhuset liiiite senare än vanligt. Men det är då det hörs... Pling. Jag slänger väskan över ryggen, plockar upp min gympapåse(yay gympa på måndagar)och kastar mig ut genom dörren. Pling. När jag små travar fram på gångvägen så passerar jag en grupp med lågstadium killar. När jag knappt är förbi så vänder sig en mot mig.
"Måste det plinga så jäkla mycket" tror jag att han sa. Jag är inte helt säker eftersom jag har inbyggda hörlurar i min mössa som spelar för fullt. Pling. Det låter extra mycket när jag ensam går igenom viadukten. Jag brukar sjunga med lite extra högt till vad det nu är jag lyssnar på när jag går där eftersom det låter snyggt med ekot.Även när jag går på och sätter mig på bussen. Pling. Flera vuxna vänder sig mot mig med trötta miner. Inte mitt fel att deras öron inte kan vänja sig vid ljudet. Jag tar det försiktigt när jag förflyttar mig på bytes hållplatsen men ändå. Pling. På den tredje bussen idag så sitter jag själv hela vägen till skolan. Under tiden pluggar jag lite till på hemkunskaps provet men annars så läser jag bara. Pling. På vägen från bussen och till skolan så kommenterar ingen men jag märker att alla inte är glada över ljudet. Jag skyndar mig vid mitt skåp. Pling. Äntligen! När jag tagit mig bort från mitt förvarings ställe så slipper jag ljudet nästen hela resten av dagen.
Efter lunchen så har vi gympa och då har vi faktiskt en lektion i kampsport! Det var någon brasiliansk kampsport som jag glömt namnet på men det var typ som en dans. Eftersom jag själv är lite erfaren i kampsport så var det super kul även fast jag totalt misslyckades med att hjula vilket ledde till ett brännmärke på vänster armbåge. Yay. Efter det skyndade jag mig till provet fast innan jag hinner fram till mitt skåp hör jag de andra säga att vi ska ha provet i biblioteket. Så jag passar på med att få med mig alla saker som jag ändå ska hämta efter provet så att jag kan gå direkt när jag är klar. Pling. Jag trippar snabbt genom korridoren till bibblan samtidigt som jag försöker undvika blickarna från de andra eleverna. Pling. De andra i klassen står redan utanför dörren och väntar. När läraren väl kommer och släppet in oss så är jag först in. Pling. Jag tar plats vid den tredje raden, andra stolen till höger utan anledning faktiskt. Jag hänger av mig väskorna på stolen och drar stolsbenen mot holvet när jag masar mig närmare bordet. Pling. Nu börjar även mina klasskompisar störa sig på mig.
Jag blir klar med provet först av alla otroligt nog. Men nu har jag kvar problemet gällande att ta sig därifrån utan att låta. Ett omöjligt uppdrag enligt mig. Jag drar ut stolen. Pling. Väskorna hänger jag på min rygg väldigt snabbt. Pling. Jag tar mig emellan borden och sedan fram till tavlan. Pling. Läraren står faktiskt bakom tavlan så jag försöker ta mig dit men jag fastnar kort med foten mot ett bordsben. Plingelinge pling. Alla blickar vänds mot mig snabbt. Jag räcker fram mina prov svar till läraren. "Spring ut härifrån nu" viskar hon och det gör jag. Efter en snabb blick på klassen så rusar jag ut ur klassrummet för att orsaka så mycket ljud som möjligt. Plinge linge linge linge linge pling.
Jag tar bussen till mitt kommunbibliotek och på farkosten delar jag ett tvåsäte med Yumiko som ska hem. På hållplatsen går vi båda av och vi stöter på en till scout som ska åt samma håll som Yumiko. Jag stannar kvar tills deras buss kommer innan jag fortsätter till mitt egentliga mål. Pling.
Inne i biblioteket rör jag mig så långsamt, så långsamt så att det knappt hörs. pling. Jag passar även på att plocka upp några manga böcker som jag ännu inte har läst. Yay^^.
Hemma tar jag av mig väskan för gott och väl resten av dagen. Nu ska jag väll ändå slippa plingandet från de 15 mobilsmyckena som jag köpte i Japan. Alla förutom de två som föreställer chopper (renen från one piece) har bjällror på sig. Jag får en extrem nostalgi stund innan jag äter, ser på anime, går ut med hunden, äter middag och sedan åker jag till scouterna där vi ska ha lägerbål. Det blir ett bra bål och vi har mycket trevligt kvällen igenom. Jag kommer hem vid 20:05 vilket leder till att jag får i mig en kopp te innan jag somnar.
___________________________
Lyckades du, kära dagbok, lista ut vad plingandet var? Om inte så klandrar jag dig ej. Just nu tycker jag mest synd om alla japaner som var tvungna att lyssna på alla bjällrorna när jag gick runt varje dag med de på. Godnatt =^.^=
DU LIEST GERADE
En riktig dagbok
SachbücherVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.