29/12-2015
"Jag ska åka till centrum idag och tjejerna får gärna följa med" hör jag pappas röst i köket. Resten av konversation lyssnar jag inte för jag är redan i full gång med att klä på mig. Centrum ligger en bra bit bort härifrån, ungefär 45 minuter med bil så vi åker inte dit allt för ofta. Klockan 9:15 är jag och Chrystal redo och sätter oss i bilen som tillhör vår granne. Han ska köra och hela vägen dit spenderar jag på att läsa.Jag tror inte att jag är den ända 14åringen som inte fick läxa över lovet, men vi fick en bok och en glad svenskalärare som sa "ni kommer att ha fyra veckor på er när terminen börjat att läsa ut era böcker" så det är lika bra att börja nu. Det är en rätt cool bok ändå, men jag hade nog inte valt den i vanliga fall. Jag bläddrar i en tärning saknas medan de snöbeklädda bergen och landskapen flyter förbi utanför bilrutan.
Snart är vi framme och vi handlar diverse saker. Precis innan vi ska checka ut så springer jag bort till tidning hyllan och väljer två tidningar. Min älska de Pokémon och Robot (egentligen roboto, men eftersom det nog bara är jag av de flesta läsarna som kan läsa att det står det på japanska på framsidan så brukar jag ändå säga robot). Jag öppnar de inte direkt utan väntar istället till senare.
På vägen hem så stannar vi på McDonalds och tja, även fast det knappt var några kunder där så tog det fricking 20 minuter. 20 minuter på McDonalds. Mitt sällskap var inte imponerade av hur de kunde vara så långsamma även fast de kunde beställa allt på en skärm istället för vid kassan.
På vägen hem däremot så läser jag lite till med musik i öronen och spelar på mobilen.Vid ett-ish så är vi hemma och packar upp allt. Och resten av dagen går mest åt till att försöka övertala mina föräldrar om att få gå på den där hajken :3 Hittills går det sådär.
Vi ska äta middag hos den tidigare grannen och hans fru ikväll. Precis son De två senaste kvällarna. Det för dock inte så Mycket eftersom de är trevliga, men vid åtta så går jag faktiskt hem.
Under kvällen så ser jag på anime, spelar ukulelen och chattar med en kompis tills de andra kommer hem igen. Då så äter jag en biskvi (en godsak oftast med choklad) och ser på sällskapsresan 2. Nu 00:25 ska jag sova.
God natt =^.^=
VOCÊ ESTÁ LENDO
En riktig dagbok
Não FicçãoVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.