50 min cykelpass ^__^

95 2 0
                                    

07/01-2016
"Riiiiing!!!" Jag öppnar ögonen snabbt. "Riiiiiiiiiing!!!" Det är min mobil som ringer. Jag klickar på svara men tappar den i golvet direkt så jag får lämna min säng och plocka upp den.
"Hej Chrystal" säger jag trött medan jag kikar på klockan. 08:58.
"Miyu, jag har glömt busskortet och det ligger i min plånbok på mitt rum, kan du hämta den åt mig?" Säger hon med andan i halsen.
"Visst" säger jag och lägger på, var efter jag skyndar mig att fixa det hon bad om. Chrystal kommer inrusande i hallen just som jag befinner mig i trappan. Hon tar kortet och försvinner iväg igen. Skönt att inte ha skola än tänker jag medan jag släpper ut hunden och börjar rosta mackor.
Några minuter senare så kommer hon in genom dörren igen.
"Jag såg den" säger hon blankt.
"Såg vilken?" Frågar jag medan jag skär upp gurka till mackorna.
"Bussen, jag såg den och missade den. Nästa går om 20 minuter och jag tänker inte vänta ute i den kylan" säger hon smått irriterat under tiden hon tar av sig jackan. Jag gör klart rostat bröd med smör, skinka och gurka på innan jag sätter mig i soffan.
Efter en stund så försvinner hon ut igenom dörren igen, fast mindre stressat, och nu är jag helt själv.

Efter min frukost så går jag en promenad med hunden och när jag kommer in så går jag raka vägen till mitt rum, byter om till träningskläder och sedan in i Chrystals rum där jag sätter mig på familjens motionscykel och cyklar. De första 20 minuterna så lyssnar jag bara på musik men efter att ha sett på en tränings anime (yepp, den handlar om att en tjej har ett mål t.ex. Att äta en by sorts glass och för att kunna det så tränar hon. Och vi som tittar får då instruktioner på hur man ska utföra enkla saker som armhävningar och annat. Det hjälper faktiskt^^)  ett antal gånger så bestämmer jag mig för att sätta på en film på datorn. The breakfast club spelas på skärmen tills jag har cyklat 50 minuter (yay^^) och ett tag till medan jag äter lunch. Sedan duschar jag och ger hunden lunch. Vid tre tiden så bjuder min farmor och farfar in mig till fika med min jämnåriga kusin. På något sätt så äter jag 5 rostade bröd skivor och sedan (efter att typ ha hållit i ett föredrag om rollspel xD) så spelar vi kort. Vid 16:32 då det nästan är mörkt så bestämmer jag mig för att gå hem.

Chrystal har precis kommit tillbaka från första dagen i skolan så hunden är som vanligt överexalterad :P
Till middag blev det kött och potatissallad så alla var nöjda.

Nu (00:15) så ska jag sova.
God natt =^.^=

En riktig dagbokDove le storie prendono vita. Scoprilo ora