09/02-2016 (min hund fyller fem år idag!:D)
Jag tar mig i maklig takt ur sängen efter att ha stängt av larmet som ringde 06:15. Egentligen skulle jag kunna gå upp om en halv timma, men då skulle jag bara ha 15 minuter från min sista hållplats till skolan och jag tar helst inte den risken :3I skolan hinner jag spela en snabb omgång lol innan vi ska samlas, trodde jag. När nästan alla är i korridoren så låter det. PRÖÖÖÖL, PRÖÖÖL, PRÖÖÖL. Brandlarmet går. Jag slår snabbt ihop datorn, föser ihop mina saker i en hög och tar mig ur skolbyggnaden, bort till grusplanen.
Vi strå där ett tag. Läraren räknar in oss, mina kompisar klagar irriterat och alla fryser. Alla förutom de som struntade i att man inte skulle hämta sina saker och istället hämtade sin jacka -__- Jag var inte en av dem.Efter att rektorn äntligen flaggar med en stor, grön tygbit på en pinne så får vi gå in. Idag är ingen vanlig skoldag. Idag ska vi lyssna på olika personer från Göteborgsstad som ska prata jobb och utbildning. Jag och Celia L kom i samma grupp igår så vi tar oss gemensamt från de olika stationerna. Vi lyssnar på folk som på knappt 20 minuter föreläser och leker med oss. Tekniska yrken, sociala yrken och service samt övriga yrken är de som berättar för oss om sina tidigare val i livet. Det var bara en person som gått på ett spår sedan gymnasiet, kocken, men alla andra hade ändrat växel flera gånger innan de hittade vilken utbildning de letade efter.
När allt är klart så får vi doughnuts och aloevera-dricka (sorry för stavningen xD) och direkt efter : bild. De sista eftersläntrarna redovisar sina konstnärer och sedan slutar den förmiddagen med lunch.
Skolan fortsätter som vanligt och vi närmar oss att bli klara med musikalen :D dessutom gjorde jag hela 5 sidor i matteboken B) snacka om att jag är stolt.
När jag kommer hem så börjar packandet. Jag packar inför lovet hela kvällen (förutom då jag åt middag) men jag komet inte fram till så mycket.
Jag lägger mig tidigt eftersom jag ska upp super tidigt dagen efter.
Godnatt =^.^=
ESTÁS LEYENDO
En riktig dagbok
No FicciónVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.