Jubileeumskonsert!!!

148 5 1
                                    

18/10-2015
Jag kisar mot klockradion när jag vaknar lite lätt. 7:26. Ähh jag ska ju upp om senast två timmar, tänker jag innan jag snabbt somnar om. 8:35 blinkar jag till igen. Tja nu kanske man ändå borde gå upp... Funderar jag vidare medan ögonsanden tar över igen.
"Vi åker om en timma!" Hör jag pappa i dörröppningen. Klockan är 9:05. Faaaaaaaaaantastisk spelas i mitt huvu medan jag slänger på mig kläderna. Idag är det jubileumskonsert på Göteborgs konserthus (ett av världens bästa hus för sång) och alla musikklasserna från min skola skall delta. Egentligen ska vi samlas vid 12:15 men eftersom Chrystal snart fyller 16år (på samma dag som Lilja fyller 14!) så ska hon inom några månader få börja övningsköra. Mamma, pappa och Chrystal ska gå en introduktions kurs tillsammans idag men deras möte virkar vid 10:45. Detta leder såklart till att jag blir avlämnad vid 10:30 på konserthuset med en massa lyckönskningar av mina älskade päron.

Jag är dock för feg för att ens våga gå in genom personal ingången så jag går raka vägen till stadsbiblioteket där jag sätter mig längst nere i en röd stol och lånar Skip-beat! Vol. 1. Jag har dock redan tagit mig till bok 38-ish (på engelska dessutom) så ATG läsa bok 1 på svenska är ganska konstigt. Jag sitter där och noterar för mig själv när mobilen surrar. Mina nära vänner i klassen har precis vaknat och jag skickade för en stund sedan ett kikmeddelande där det stod:
Om någon annan kommer till konserthuset nu och inte blir insläppt så kan den komma till stadsbibblan. Där sitter jag vid manga hörnet ^^
Responsen på det var dock mest en massa varför är du där så tidigt? Och jag vaknade ju nyss medan du redan är där.

Jag sitter kvar på bibblan i en timme då jag hinner läsa ut mangan (yay!!!) sedan går jg upp till konserthuset. Lava sitter på en sten och vi pratar medan torget fylls.
"Vet du?" Frågar jag.
"Nää, vad?" undrar Lava tillbaka.
" Det är en konstig känsla att när jag kom hit imorse så var det endast tre andra människor på hela avenyn som famns i mitt synfält men nu, någon timme senare, kryllar det av personer samt bilar" säger jag och ser upp mot den blåa himlen lite lagom dramatiskt.
"Aa, jag förstår vad du menar" håller Lava med.

Efter en stund så är nästa alla i klassen här. Vi går in genom personalingången ( den jag själv inte vågade gå igenom) och sedan upp till en mindre rep lokal där vi och resten av musikklasserna sjunger upp. När vi är klara därinne så går vi ner till scenen där vi kör ett genrep. Vid 15:13 släpper de alla förutom 4:orna (rätt åt dem som stökade så mycket >:3). Min familj sitter i bilen utanför och vi åker hem till oss. Där fixar och donar vi tills 17:15 då vi tar bilen tillbaka. Vid detta laget så har jag strykit mina konsertkläder, sminkat mig (detta är ovanlig och förekommer endast vid tillställningar!), fixat frisyr samt lockat håret och fyllt både min mage och min vattenflaska. De andra släpper av mig utanför och jag springer in. Flickkören skulle samlas 17:40 ( 5 min tidigare än alla andra) och det märks eftersom det är mindre folk i trappan än det var tidigare idag.

Vi sjunger och övar snabbt innan vi tar plats utanför scenen. När tonerna till låten "höstmörkret" hörs från ett av de två pianon som står på scenen så skrider musikelever in från fyra olika riktningar. Då jag absolut inte orkar skriva om hela konserten så kan jag helt enkelt säga ett det gick bra. Vid 20:06 så sitter jag med hela familjen i bilen (förutom hunden) och vi tar oss hem,diskuterandes konserten medan "det var fel på dig" spelas på radion.

Hemma igen så äter jag chili con carne och spelar lol samt ser på mord i paradiset ända fram tills 11 då jag går upp och gör iordning mig. Sedan skriver jag på dig, kära dagbok, ända fram tills nu. Men nu 0:17 så ska jag sova. God natt från Miyu =^.^=

En riktig dagbokOnde histórias criam vida. Descubra agora