Jag börjar verkligen ogilla min väckarklocka.
Onsdag 19/8-2015
Jag vaknar utvilat av mig själv och ser klockan. 7:43..." AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!" Tänker jag i två sekunder innan jag minns att. "Jag har ju sovmorgon." Vilket lugnar mitt hjärta." Jaha, nu kan jag i alla fall inte somna om igen." Jag sträcker mig efter telefonen vars starka ljus bländar mig lite. Jag spelar ett nytt spel tills klockan är åtta då jag börjar min vanliga rutin.Pappa skjutsar mig till min byteshållplats så jag kommer fram till klassens mötesplats en halv timma tidigt. Jag har dock lite svårt att hitta dit men efter att ha frågat om vägen hittar jag Lava, Lilja och två till vid en bänk utanför. Vi har klassensdag idag så varje klass gör något tillsammans. Vi samlas vid en specifik trädgård och alla är där vid 10. Innan alla är samlade så går det förbi en massa andra klasser från andra skolor var av en person ropar "Miyu!" När jag vänder mig om står en av mina scoutkompisar från Jamboree där. "Charles!" hälsar jag glatt tillbaka, springer fram och ger honom en kram. "Har ni också klassensdag?" undrar jag när släppt. "Eh, något sådant" säger han. " Vet du, jag ska till spelets hus idag!" "Vad kul, men nu måste jag gå, ses!" Charles går med sin klass och jag vänder mig om för att se Lilja titta lite underligt på mig. "Scout" säger jag bara. Hon fattar och nickar innan hon går tillbaka till samtalet med de andra.
Alla är i tid, bortsett från Johannes L som är sjuk och inte ska komma resten av veckan, så våran ena klassföreståndare, Liv, berättar vad hon har kommit på att vi ska göra. Alla ska delas in i par om två eller max tre. Jag och Lava teamar upp. Sedan ska vi alla gå en gemensam tipspromenad där frågorna är sådana som: vem hoppar längst? Och sedan står tre av mina klasskompisars namn under 1,X och 2. Efter att vi har genomfört alla "grenarna" så slutar det med att det på Lava och mig paper står det 5/10p vilket är hyffsat bra gissat. Våra klassföreståndare säger "nu är det lunch så jag tar fram min filt där jag och Lava sätter oss. Sedan kommer både Lilja och en till som slår sig ner hos oss. Vi blir fyra till lunch då vi visade våra olika maträtter ( jag tog med mig två goda mackor) och vid 12 tiden så är alla klara. Vi går till klassföreståndarna för nästa aktivitet men nu, en timma tidigt, var vi redan klara.
Så jag får med mig Lava och en kille till spelets hus (vilket vi hade lite svårt att hitta till men vi lyckades) där vi träffar en man som förklarar om vad man gör där. Lava går direkt efter förklaringen men jag och kille blir inbjudna att spela "the Resisstance" med tre andra vilket vi gör. Efter en omgång så vinner regeringen i spelet även fast den ena ( killen som följde med mig) inte fattade hur man spelade. Om man inte har spelat the resisstance innan så är det helt enkelt ett spel där man ska misstänka alla. När killen väl gå får jag ett Facebook-sms från Charles som undrar om jag skulle till spelets hus. Eftersom jag redan är där så skriver jag det och efter cirka en kvart kommer han in genom dörren. Jag stannar tills 15 tiden då jag måste åka hem för att vara hemma vid fyra som jag lovat pappa.
Jag kommer hem i tid, går en hal timma med hunden, äter två mackor, åker till taekwon-do träningen för första gången på terminen för mig, kommer hem, äter en till macka efter en dusch, skriver på wattpad och till sist somnar jag vid 22. Godnatt kära dagbok!
__________________________________________________________________
Jag drog ihop det på slutet men det var för att inget särskilt hände. Skulle det ha gjort det? Jag vet inte, men det är lugnt enligt mig att ibland inte veta. Vi hörs!
YOU ARE READING
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.