Engelska nationella dag 1

39 0 0
                                    

25 april 2017
6:25 går alarmet. Med en blå tröja, jeans och en kofta på mig går jag ner för trappan. Jag tar två ägg till frukost och ser på youtube medan jag äter. Idag går bussen 7:13 eftersom jag ska dit lite senare än vanligt. Varför ska jag dit senare? Jo eftersom det är.
NATIONELLA I ENGELSKA!!
XD men seriöst. Jag känner mig inte så stressad. Möjligtvis över min stavning på vissa ord som probably eller discussion (självnotering, när jag skrev de orden nu stavade jag rätt :p).

Jag kommer till skolan och möter Lava i korridoren. Vi sätter oss utanför provsalen och väntar. Under tiden skummar jag igenom skrivregler i boken även fast jag inte tror att jag behöver det. Klockan 8:20 sitter jag och ett tiotal andra i klassrummet. 8:30 är alla (förutom de som är sjuka) på plats och vi går igenom hur läsförståelsen ska genomföras. Vi har från 8:40-10:10 på oss (tror jag). Alla fattar grepp om sina pennor och börjar skriva när läraren säger "kör"
Mitt fokus ligger på frågorna och det känns som om första uppslaget tar en evighet. Kl.9 går jag vidare i det 10 sidiga häftet. På något magiskt sätt har jag hunnit svarat på allt och läst en extra gång, och klockan är typ bara 9:20. Tur att jag tog med mig bok 5 & 6 av "Say I love you". Jag läser klart femman och halva sexan xD!

Vi har en 30 minuters paus då jag skriker lite på den tomma skolgården för att få ut frustration (5:an var vääääldigt jobbig att läsa eftersom mycket hände och jag kunde inte skratta, gråta eller bli arg under provtiden) och sen står Lava och jag i korridoren och säger/skriker repliker och sketcher från asdf-movie serien.

Delprov 2 var lite jobbigare. Hörövning. Vi får bara lyssna två gånger på en specifik text så det är viktigt att hänga med på alla andra texter. När vi är klara där är den stora frågan i klassen hur många bävrar som överlevde en viss transport. Jag skrev 75 som några få andra, men majoriteten av klassen skrev 76. De missade att uppläsaren snabbt sa "but one" (förutom en) när han sa "alla bävrar överlevde, förutom en". De frågade till och med en lärare för att få rätt, men då fick de höra att 75 var korrekt så vi som svarat det gjorde high-fives :3 Nästa del, skrivdelen, är på torsdag. Då ska jag ha med mig snacks (vilket jag inte hade idag :3).

Vi äter lunch: idag lax med ett lager spenat på. Faktiskt väldigt gott ^_^ De serverade även en nudelsoppa med kokos-smak. Utan nudlar. Lilja tog en skål och inte en enda nudel fanns i. Hon hade grävt med skopan i botten så det verkade som om de hade silat bort alla nudlarna xD. Den smakade åtminstone kokos.

Vi har träslöjd, biologi och sen åker jag hem. Jag tar 2 promenader med hunden och redovisar för pappa hur jag ska redovisa imorgon (om jag redovisar på svenska imorgon).

Nu, 23:05, ska jag försöka sova.
God natt =^.^=

En riktig dagbokWhere stories live. Discover now