Mamma 1 - Skatan 0

65 1 0
                                    

17 april 2017

"Ska du se om dem är vakna?" hör jag pappa fråga någon i köket. Jag kan lätt gissa vem han pratade med när ljudet av tassar närmar sig. Pappa öppnar dörren till Chrystals och mitt rum tätt följd av hunden. Jag kollar tiden på min mobil, 10:07. Pappa slänger en hundgodis i Chrystals säng (hon sover) och ger en till mig. Hunden hoppar upp i Chrystals säng, ivrig att äta godisen, och väcker henne då han trampar runt. När han väl fått den godisen säger pappa:
"Nämen, har Miyu en också?" Då hoppar hunden från Chrystals säng till min och jag gömmer godisen. Hunden nosar runt och tillslut hittar han godisen. Då hoppar han ner och tassar iväg.
"Din lilla mopps" viskar jag till honom retsamt och börjar packa mina saker.

När jag har packat, bäddat och bytt om går jag ut i vardagsrummet. Där sitter farbror och pappa i ena soffan och mamma i den mittemot. Jag sätter mig bredvid mamma och tar ett ägg från skålen på bordet. Det är dukat med rostat bröd, juice, te, kokta ägg och pålägg. Chrystal sätter sig mellan mig och mamma. Vi äter upp och dukar av. Mamma och pappa går ut i trädgården för att få bort ett nybyggt skatbo, farbror går ut med hunden och jag läser manga medan Chrystal är på rummet :) När det gått en stund får jag ett sms från pappa och en bild på vårat päronträd där skatboet var. Men på bilden är boet borta och typ 1000 små kvistar ligger runt trädets fot. I sms:et står det "Mamma 1- Skatan 0" xD. 

Några timmar senare har farbror åkt hem till sig och vi andra sätter oss i bilen hem till oss. Hemma tar jag en promenad med hunden medan Chrystal och pappa handlar mat. När jag kommer in torkar jag hundens tassar och sätter mig i soffan med datorn. Plötsligt öppnar pappa dörren och kommer in hållandes påsar med mat. Mamma hjälper honom och Chrystal att packa upp. När de är klara ska jag och Chrystal till farmor och farfar för att önska glad påsk (i efterskott) då vi glömde hälsa på dem i fredags innan vi åkte. Vi har det trevligt där och pratar om hur vi hade det på landet. Jag använder faktiskt dig i konversationen, kära dagbok, eftersom jag tänkte på vad jag har döpt titeln till så kunde jag snabbt komma på vad som hänt på senaste.

Hursomhelst xD. Tillbaka i soffan läser jag manga hela kvällen tills 20:30. Då tar jag en promenad med hunden igen och efter det sätter jag mig och pluggar tills 22 då jag istället börjar skriva här :)

Nu, 22:29 känner jag att jag behöver sova.

God natt =^.^=

En riktig dagbokWhere stories live. Discover now