Nyckeltjuv

115 3 1
                                    

13/01-/2016
07:15 vaknar jag. Inte av radion, inte av något som låter eller så. Bara av att jag brukar vakna kvart över xD igår bestämde jag mig för att ge mig 5 minuter till ( dvs. 07:20 satte jag larmet på) men jag vaknade i alla fall :P
Jag ligger kvar, bara väntar och det är faktiskt rätt skönt. Tills jag ska gå upp >.> Morgon rutinen flyter på med avsnitt 137 av HxH rullandes på datorn. Samma dator som jag idag tar med mig till skolan ^^

På den andra bussen jag byter till så kliver Lilja på. Vi pratar om det mesta mellan himmel och jord. Jag berättar att jag igår funderade och skrev lite idéer till musikalen vi ska hålla i. Hon lyssnar och håller med om att en musikal där alla får sjunga lite solo är bäst :D

Dagen går vidare med engelska (jag blev klar med uppgiften direkt och satt med extraarbete under tiden), svenska (min novells fortsättning från förra terminen på 300 ord var borta för all framtid) och lunch (fiskpudding med kokt potatis och smält smör, Yay ^^). Under lunchrasten spelar jag lite basket med två killar i min klass.
Efter lunch så var det matte (inte mycket att säga, det var matte dvs. kul^^), sedan spanska (jag och Lava kollade upp orden dålig sämre sämst malo peor och pésimo vilket vi skrattade åt rätt mycket XD) och sist musik (vi diskuterade musikalidéer och bestämde oss för ett hopkok av låtar fast med egen historia).

När skolan slutar så går alla hem direkt eftersom de tar med sig sina kläder till sista lektionen. Det gör inte jag och Lava B) vid skåpen sitter det dock ett gäng killar och tjejer (typ 7 pers) från en yngre parallellklass som är rätt störiga. När jag bästa är klar så går två av killarna förbi mig. Den ena närmar sig och jag fattar att kan tänker göra något mot mig. Hans korta gestalt (enligt mig B) ) går längsmed skåpen och stegar in mot mig. Mitt skåp står öppet eftersom jag fixar i det och precis när han går förbi så fingrar han på mina nycklar, låtsas eller planerar att ta dem. Jag tar direkt tag i hans jacka då han går förbi mig.
"OOOoOooooooh!!!!!" Riktigt skriker gruppen av småttingar vid bordet några meter från mig.
"Du, gör inte så. Det är inte okej fattar du väll" säger jag skarpt. Mitt hjärta bultar medan jag fortfarande håller i jackan. Han var helt klart inte beredd på detta.

Kära dagbok, anledningen till att jag är såhär "våldsam" är för att de har gjort såhär innan. Många gånger. Och jag är trött på det. Några dagar innan skolan slutade i höstas gick han igenom korridorerna och sjöng "svenne banan" på ett retsamt sätt. Jag konfronterade honom då och sa att texten inte alls gick så men han bara fortsatte och brydde sig inte. Inte ens lärarna han gick förbi brydde sig. Det är fel. Detta är helt enkelt min anledning: jag vill att rätt ska vara rätt.

Efter några sekunder så släpper jag och struntar i vad han säger efter det medan han och hans ena kompis går vidare bakom mig. Jag tar ut väskan ut skåpet och ställer den på golvet. Då reser sig en kille från bordet. Det är en ännu kortare, lite mera mörkhyad kille som brukar vara jobbig mot allt och alla enligt vad jag har sett i korridoren.
Han närmar sig också mig och sträcker sig efter min väska. Jag skjuter den till mig med foten.
"Men chilla jag ska hjälpa dig" säger han med en överdrivet snäll röst. Han ska säkert också försöka. Jag lyfter upp väskan, sätter den i skåpet och låser. Inte för en sekund litar jag på denna usling. På något sätt så tappar jag reflexen på min arm och när jag böjer mig ner för att ta den så tappar jag mössan. Killen bredvid mig är snabb och tar den, borstar av den lite och räcker den lite till mig innan han skrattandes kastar den till kompisarna på bordet. Jag orkar inte mera! Kan inte de där tölparna bara sluta vara så jobbiga! De känner ju inte ens mig. Lavas skåp är precis bredvid bordet och hon säger något som jag inte hör. Bara de inte ger sig på henne tänker jag och känner mina axlar tyngas av skuld som inte ens existerar än. Lyckligtvis så sitter det en tjej vid bordet som går i klassen under mig, men inte i parallellklass. Av mina erfarenheter på skolan så är en större del (inte alla) ganska taskiga i parallellklasserna. Hon kastar mössan tillbaka till mig, jag säger ett snabbt tack och sedan försvinner jag och Lava ut igenom skolans bakdörr.

Jag vill slippa sådant i skolan.

Vid 15:20 har jag ett möte med en kompis och 16 så är jag på väg hem. Middagen blev kokt och sedan stekt potatis med köttbullar och stekt ägg till det, typ som pyttipanna fast bitarna var gaaaanska stora :P

Nu 22:14 ska jag faktiskt sova
Godnatt =^.^=

________________________

Det blev ganska seriöst idag men så är det ju ibland. Händer det er också? Eller är det kanske bara era kompisar som blir utsatta? Eller (i bästa fall) så händer inte sånt här där ni är ^^ Hursomhelst så vill jag ändå uppmärksamma att det händer och att denna dagbok är sann, kanske lite luddig i minnet, men sann.
//med magiska hälsningar Miyu =^.^=

En riktig dagbokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora