Välkommen hem mamma! :D

54 2 0
                                    

3 april 2017

Jag vaknar några minuter innan mitt larm ska gå. När harpan börjar spela 6:45 reser jag mig ganska snabbt och öppnar min dörr. Chrystals dörr är öppen och det är låst på toan. Perfekt, tänker jag och stänger min dörr igen. Ur mina lådor tar jag fram dagens kläder, men jag byter inte om än eftersom jag ska duscha. Tillslut öppnas dörren och jag står strax därefter i duschen. På mitt rum tar jag på mig det jag la i ordning förut och dessutom ett naruto-pannband som Lava gav mig i julklapp.

Frukosten idag blir ett tunnbröd med köttbullar och några belvita-kex. Vid 7:30 går Chrystal till bussen så jag plockar ihop och är ute genom dörren vid 7:38. Medan jag små springer mot hållplatsen upptäcker jag att bussen är en minut sen (den kommer 7:44) så jag tar det lugnare och hinner perfekt.

I skolan är bara Linnéa som tog en buss som var mycket tidigare än vad hon hade tänkt. Vi pratar lite kort tills Lava kommer. Då går vi tre till svenska klassrummet, men innan vi kommer fram ser jag min kompis i sjuan. Och hon har såpbubblor med sig!! :D Linnéa går till svenskan men jag och Lava stannar en stund och smäller såpbubblor innan vi också går upp.

Svenska, fysik, matte och klassföreståndartid är förmiddagens schema och efter lunch är det musik och religion. Jag är ganska snabb ifrån lunchen så jag har en halvtimme kvar tills musiken ska börja. I korridoren ser jag Markus i sjuan och han försöker få med mig på sin engelska lektion eftersom de ska se på film. Det tar en stund innan han lyckas övertyga mig och jag sätter mig i klassrummet. De har min förra lärare. Han ser på mig och ler.
"Ska du vara här?" frågar han med skratt i ögonen. Jag ler.
"Asså... Jag blev inbjuden" svarar jag.
"Blev du inbjuden av mig?" frågar han.
"Nää... ska jag gå?" frågar jag. Han nickar roat och jag lämnar klassrummet med ett flin.

Det är fortfarande 20 minuter kvar tills musiklektionen ska börja så jag går ut genom en glasdörr precis utanför musiksalen, lägger mig på marken och sätter på musik i min Bluetooth högtalare. Efter en stund kommer Jenna och två andra av mina klasskamrater och sätter sig vid mig. De har med sig godis och bjuder mig på en twix och en djungelvråls klubba. Sååååå gott! Tack <3 Under musiken får vi sjunga (duuh) och efter det är det religion. När Jag och Lava sätter oss utanför klassrummet berättar hon för mig att vi ska ha vikarie. Jag muttrar lite halvsurt eftersom jag gillar det vi arbetar med just nu. Etik och moral. Men jag antar att vi kommer göra några små uppgifter.

Vikarien kommer i tid och alla sätter sig. Hon delar ut ett papper och berättar att vi ska svara på de två frågorna. Jag och Lava bestämmer oss för att göra det själva, men efter en stund så svarar vi tillsammans eftersom frågan var konstigt ställ. Vi svarar kort på frågorna och jag räcker upp min hand.
"Vi är klara nu" säger jag när vikarien kommit till våra bord.
"Shit vad snabbt" svarar hon och kollar på mitt (lätt) nerkladdade papper. Jag ser på Lava.
"Mm. Finns det något annat vi kan göra?" frågar jag. Vikarien är tyst någon sekund.
"nä, om ni två är färdiga så får ni gå" svarar hon och går tillbaka till skrivbordet. Lava och jag utbyter en snabb blick.
"Verkligen?" frågar Lava storögt.
"Aa" svarar vikarien. Så jag och lava börjar plocka ner våra saker och ställa upp våra stolar. Våra klasskamrater ser på oss.
"vad gör ni?" frågar någon.
"Får man gå när man är klar" frågar en någon annan vikarien.
"Nää, dem två får gå" svarar hon kort. Jag och Lava har svårt att hålla oss för skratt. När vi stängt dörren bakom oss så flabbar vi ut och upprepar konversationen mellan oss. Hela bussresan pratar vi om det. Vi fick sluta en halvtimma tidigt xD!!! Asså lätt bästa vikarien hittills!!

Jag svänger förbi bibblan för att återlämna boken "Gå vidare" som var sååååå bra! Jag passar på att se mig omkring på manga avdelningen och "råkar" låna 5 nya böcker.

När jag kommer hem så är mamma där! Vi kramas och jag går ut med hunden medan hon duschar. Senare läser jag ut två av böckerna (de var korta) och pluggar även på biologi inför nationella provet imorgon. Chrystal gör hamburgare till middag och de var jättegoda :)

Nu (21:59) ska jag gå upp och lägga mig.

God natt =^.^=

____________________________

Hej! tänker bara säga tack så SUPER MYCKET för 25k reads!!!! trodde aldrig någon ens skulle läsa min dagbok när jag började skrivva och plötsligt är vi här :) TACK!

En riktig dagbokOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz