24 april 2017
"Miyu?" Mamma står i dörröppningen.
"Miyu, har du glömt larmet?" frågar hon.
"Vilket larm?" motfrågar jag.
"Din klocka. Ska du gå upp 6:40?"
"Ehh... nja, jag har sovmorgon idag" svarar jag.
"Aha, okej" säger hon och går ner för trappan. Jag är inte sur när jag ser att klockan är 6:43, bara lite små trött. Men nu kan jag utnyttja tiden fram till 6:50 för att chilla. Tänker jag iallafall. Men någon minut innan sätter jag på musik och lämnar sängen.
Jag tar på mig en mönstrad, blå tröja och jeans samt ett par långa örhängen.
Där nere sitter mamma och Chrystal. De ska åka kl 8 och undrar om jag vill ha skjuts, men jag ska ju åka 7:43 så det funkar inte så bra xD. Till frukost tar jag två mackor med salami på och ett glas mjölk. När jag ska gå hemifrån märker jag att det regnar så jag flätar håret bakom mig hastigt och vinkar till mamma innan jag försvinner ut genom dörren. I skolan är inte många här. Jag sätter mig i svenska uppgången med min PowerPoint och lyssnar på musik.Svenskalektion: Astrid, Celia och Lilja håller var sitt föredrag om något de har fördjupat sig i inom historia.
Fysiklektion: tre grupper håller föredrag om något de har fördjupat sig i inom astronomi xD
Mattelektion: tre lärare har föredrag om. Nä skoja xD inga fler föredrag idag. Vi får under mattelektionen ett låtsas nationella prov och jag har bara några fel ^_^
Klassföreståndartid: vi pratar om prov, engelska nationella imorgon, lite snack om klasströjor och sedan fokuserar vi på spexet vi ska hålla i på sista sommarkonserten. Vi bestämmer oss för att försöka med K-låten och circle of life.
Lunch: Mac n cheese. Ganska gott. Lava pratar inte så mycket under lunchen och säger inte hejdå när hon går. Jag blir lite orolig :/
På musiklektionen har vi vikarie, en pensionerad lärare vid namn Karin som dessutom ska följa med oss på våran klassresa till Florens! Hon säger att religionslektionen är inställd så vi slutar efter musiken ^_^. Hon berättar om hennes tidigare klassresor till Florence, vart man bör och inte bör handla och lite annat. Sen sjunger vi "jungfrun hon går i ringen". När lektionen är slut lämnar alla klassrummet ganska fort. Kvar är jag, Karin och några killar. Johannes L sätter sig vid pianot och börjar spela så vackert som bara han kan ^_^ Jag stannar kvar i typ 5 minuter bara för att lyssna. Sen går jag till skåpet, tar mina saker och små skyndar till bussen. På något sätt hinner Johannes och en till kille med min buss, så jag pratar med dem på vägen hem. Mest om mobil spel, men även om våra åsikter på människor som gör covers på andras låtar. Jag tycker mest att det är kul medan den andra snubben verkar ogilla det. Oh well.
Hemma tar jag ett fotbad, går med hunden, kokar 12 ägg och äter nudlar innan jag går till scouterna. Igår var det st. Georges dag (det helgonet som vi scouter gillar) men vi firar det idag istället xD nästan alla i kåren är här. Från yngst till äldst. Alla yngre får märken men vi får inga av någon anledning :[ Konstigt enligt mig. Men det är lugnt eftersom jag får mina märken för 2016 två storläger och sen fikar vi äldre på övervåningen.
Vid 19:15 är jag hemma och skriver klart min PowerPoint.
Nu, 23:23, ska jag sova kära dagbok. Fio skrev för ett tag sedan på sin story att hon behövde en kram så jag chattade lite med henne och hon verkar må bättre nu. Hoppas att allt är bättre imorgon :)
God natt =^.^=
ESTÁS LEYENDO
En riktig dagbok
No FicciónVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.