29 mars 2017
6:20 går alarmet. Korridoren är mörk och Chrystals dörr är öppen. Hon är väl ute med hunden¸ tänker jag och smyger till badrummet. Tillbaka i mitt rum kastar jag bara på mig några kläder (igen, mestadels blåa xD) och går ner för trappan. Hunden är utsläppt och han springer runt som den lilla galningen han är 😝. Jag letar i kylen en stund innan jag bestämmer mig för en ganska blandad frukost bestående av korv, två små tomater, två belvita-kex och ett glas mjölk. När jag har ätit upp och packat ihop mina saker är klockan 7:03 så jag skyndar ut i köket men min talrik och mitt glas, drar på mig jackan och låser dörren bakom mig efter att ha sagt hejdå till pappa som är hemma för tredje dagen i rad på grund av hans superförkylning. Hoppas att jag inte får den>_<.
I skolan möts jag av Lava och Celia L som båda sitter med sina mobiler. Jag hänger in jackan i mitt underskåp och sätter mig bredvid dem. Lava ritar i sin bok och Celia pratar lite med mig. Jag berättar om Youtube-snubben som Lilja visade mig i går och Celia verkar tycka idéen att svara på spammail är kul. Jag tar upp min dator och frågar henne om vilken låt som hon tyckte om mest när vi sjöng i flickkören under sjuan.
"Jag gillade Zaga-zing" ler hon.
"Verkligen?" frågar jag överraskat.
"Aa" svarar hon. Jag sätter på min dator och går in bland mina film-filer.
"Minns du när vi sjöng Just the way you are?" frågar jag med ett litet flin.
"Ja, det gick inte så bra" svarar hon och skrattar. Astrid och Linnéa kommer och sätter sig bredvid oss.
"Tjaa... Jag har den här" säger jag och sätter på videon från sjuan. På skärmen är det vi och resten av flickkören i Tynnereds kyrkan. Det var då vi var yngst. Jag, Astrid och en tjej som är ett år äldre tar första tonen i låten och det låter såååå falskt. Mina vänner och jag skrattar högt och vi lyssnar om början flera gånger. Medans vi ser på klippet kommer flera andra i min klass fram och vill kolla, Hanna spelar faktiskt in en bit på sin mobil. Sen ser jag att vi börjar om en minut så jag smäller ihop datorn och vi skyndar oss till musiksalen.Vår lärare är sen (ingen större överraskning 😝) men när hon tillslut låser upp är vi alla på plats ganska snabbt. Vi sjunger en fransk låt som vi inte övat på ett tag och sen är det dags för klassens nyare favorit, Butterfly. Den är så fin ^_^. När lektionen är slut så ber läraren de i flickkören att stanna någon sekund till. Hon berättar att hon har pratat ganska mycket med andra vuxna angående körfestivalen i Riga och det är en 99.9% chans att vi ska dit så hon undrar om vi fortfarande är intresserade. Alla säger ja och vi går ifrån musiksalen med glada miner.
Sedan har vi kemilektion där vi brukar vara helklass, men idag är vi bara halva eftersom vi ska göra praktiskt prov som ena halvan redan har gjort. Jag tillhör inte den halvan. Vi är bara fyra personer som är i tid till lektionen xD så vi får välja matvara först. Jag väljer maräng. Provet gick ut på att vi skulle utföra olika experiment för att se vad matvaran innehöll, som t.ex druvsocker eller matfett. Provet är kul även fast jag gör fel under att av testen så jag blir tvungen att göra om. Men nu vet jag åtminstone hur man ska och inte ska göra :3
Mattelektionen som följer går bra tills mina hörlurar laddar ur. Sedan är det bildlektion som också är okej, ( jag har fortfarande svart akrylfärg på min arm xD). Till lunch är det pasta med laxsås, men jag tar bara pasta och grönsaker eftersom såsen var jääääääättesalt >.< Under lunchen får alla i klassen ett meddelande av våran svenskafröken där hon säger att dagenssista lektion är inställd eftersom hennes barn är sjukt så vi får ledigt, men vi ska istället jobba hemma i 80 minuter. Yeeees, då har vi bara spanskalektion och sen är vi friaaaaa, tänker jag och stutsar till mitt skåp.
Spanskan går ganska snabbt. Lava och hennes partner har en presentation om México och en till grupp redovisar om USA. Jag lyssnar dock inte så noggrant på den andra gruppen eftersom jag spelar ToS med Johannes och Johannes. Det är faktiskt jättekul att spela med dem ^^ under en av omgångarna ser jag att någon döper sin karaktär till Batman så jag döper min till Robin (Batmans medhjälpare) och det bästa är att vi blir det två vampyrjägarna i staden xD. Tyvärr förlorar jag den omgången när min dator får slut på batteri men det är ändå superkul.
På vägen hem så påminns jag åter igen om mina tragiska urladdade hörlurar xD så jag tittar på ljudlösa Youtube klipp under bussresan. Hemma igen hälsar jag på pappa och hunden, gör klart 2 av 4 läxor som är till på fredag, går ut med hunden, skär grönsaker till tacos, äter tacos till middag, cyklar och köper ingredienser till----, gör en försök satts av ----, kollar på tv ett tag och nu kära dagbok sitter jag i soffan och har skrivit i dig sedan kl. 20:50. Nu är dock klockan 21:46 och jag ska gå upp ock lägga mig. Men just det! Vad kan ---- vara? Jo det kan jag säga på fredag 😉 till dess är det hemligt utifall att en viss någon skulle läsa dig (tror inte att den kommer göra det, men ändå! 😝). Nu ska jag gå upp och lägga mig.
God natt =^.^=
STAI LEGGENDO
En riktig dagbok
SaggisticaVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.