Buss stress

163 4 0
                                    

13/10-2015
Jag vaknar med ett ryck. Mardrömmen dröjer sig kvar i mitt huvud medanjag snabbt ser om någon kropps del är utanför täcket. Kvickt drar jag in högerfoten igen. När jag var nio år så gick jag på ett djurläger i en vecka. Det var första gången som jag hade varit borsta så länge från min familj. Under den näst sista dagen så pratar alla om spökhistorier och läskiga filmer. Kanske inte så konstigt för dem eftersom alla andra var mellan 11-12 år. En av historierna sättet sig på min hjärna och sedan det lägret kan jag inte sova med någon kroppsdel utanför täcket. Förutom huvudet.

Klockan visat nu 6:07. Åtta minuter kvar tänker jag samtidigt som jag försöker glömma bort drömmen. Jag dåsar resten av tiden och sedan vaknar jag ordentligt vid 6:15 då harpan plingar på. Morgonen går nästan normalt förutom en del. När jag sitter i soffan med frukosten och skrattar åt den konstiga nya serien jag har hittat så sträcker jag mig efter pausknappen och då ser jag tiden. 6:52. "Shiiiiiiiiit!!!" Väser jag högt för mig själv samtidigt som jag slänger ner spanskan, historieböckerna och datorn med sladd i väskan. Jag rusar till hallen och struntar i att knyta skorna. Tramp takten är stadig när jag springer ut genom dörren. För att snabbt springa in igen och hämta mobilen. Sedan bär det av. Jag rusar det knappa 500 meterna till hållplatsen men när jag nästan är framme så kommer den. Jag fortsätter springa. Den parkerar och släpper av några personer. Vinden susar i öronen och jag flåsar. Baklamporna blinkar när jag kommer upp halva backen till hållplatsen. Jag tar i med all min ork. Dörrarna stängs. Det står personer kvar som ska med den andra bussen. "Hallå kan ni hålla dörren? Jag ska med!!!" är vad jag Bill ropa ut men orden kommer inte. Med uppgiven blick ser jag bussen lämna utan mig. Just som mina andetag lugnat sig så ringer mobilen. Det är pappa.
"Hallå?" Säger jag.
"Hann du med bussen?" Frågar han. Jag suckar.
"Nej, jag sprang hela vägen men ändå så missade jag den" förklarar jag.
"Okej men om du stannar på hållplatsen så kan mamma skjutsa dig till din alternativa hållplats" erbjuder pappa.
"Ja, det vore jätte bra! Tack så mycket, puss hej" jag avslutar samtalet och det dröjer knappt 4 minuter innan mammas bil plockar upp mig. Jag får skjutsen bit och sedan tar jag faktiskt samma buss som jag missade.

I skolan så har vi kemi, en spanska lektion som skulle ha varit prov om läraren hade kommit. Istället hade vi en vikarie. Och sist innan lunchen har vi bild. Yay ^^ Tidigare år har vi alltid, sista lektionen innan höstlovet, gjort halloween pynt på bild lektionen. Men eftersom vi inte är här då så lyckas jag övertala fröken att vi ska få görs det nu. Jag ritar ett stort clown huvud och sedan kopierar jag det fyra gånger. Jag fuller i varje och sedan klippet jag ut. Det tar ett tag vilket leder till att jag blir lite sen till lunchen.

Efter en musik och en matte lektion så tar jag mig hem. Yumiko delar buss med mig idag igen och jag passar på att visa henne några avsnitt på serien som gjorde mig sen. Hemma så fixar jag klart engelska PowerPointen som ska in imorgon och jag lägger ca 2.5 timmar på historia brevet. Jag mailar det till läraren och vid 20:34 så har jag inte något mer att göra.

Vid 22:09 ligger jag i sängen och läser på wattpad tills jag lägger undan telefonen och somnar. Godnatt =^.^=

En riktig dagbokUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum