21/10-2015 Jag har världens bästaste föräldrar.
Klockan 06:18 skakar mamma mig lätt på armen och säger att jag ska gå upp. Jag drar på mig ett blått, bredaxlat linne och jeans. Otroligt nog glömmer jag faktiskt borsta håret, men det är mest för att jag får rusa för att hinna få skjuts av mamma. Hon ska för omväxlings skull till min byteshållplats vilket leder till att jag får skjuts dit. Lustigt nog så kommer jag faktiskt i samma tid som om jag hade tagit bussen som vanligt. XD
Första delen av dagen går lätt. Jag lyssnar på de andra föredragen i engelskan (jag har redan pratat om USAs språk), Vi ger respons på arbetet i argumenterande tal på svenska lektionen och till lunch blir det soppa buffé. Nöjt sätter jag mig mittemot Lava med min skål potatis och pumpa soppa. Lilja som sitter bredvid Lava tog av samma soppa som mig medan Lava tog blomkål. Hoppas bara att det inte är gluten i tänker jag eftersom Lava är glutenintoleranta.
Den andra halvan av dagen blir däremot inte lika skön. Efter lunchen så har vi mitt tidigare favorit ämne matte, men det är inte alls lika kul nu när vi har en ny lärare. Jag dåsar mig igenom lektionen vilken jag under skriver en två sidig novell. Jag beskriver hur jag reser mig upp, slår en jobbig kille i min klass på käften och sedan blir kallad till rektorn. Jag kikar åt hans håll. Just nu sitter han och skrattar åt ett skämt som är på min kompis bekostnad. Han har dragit samma skämt tre dagar i rad snart. Undrar just om det skulle sluta likadant i verkligheten som i min novell... Men vad gör jag egentligen med mitt liv?! Jag skriver om hur jag skadar någon annan >.< det borde jag egentligen inte. Nej nu går vi vidare, kära dagbok.
Efter en lagom trög spanska lektion så släpps vi från skolan en timme tidigare då vi inte har musik. Hemma så ser jag ett avsnitt anime till mitt mellanmål samt går en promenad med hunden. Hemma igen sätter jag mig och klipper sönder en till gammal tröja. Den är vit och lila randig. Av den blev det både en kjol och en rosett som jag syr fast på den gula kjolen som jag gjorde igår. Efter ett tag så ser jag på klockan. 17:28. Min träning börjar om en timme och jag måste lämna huset om en halv. Min blick vandrar till min väska där religions böckerna ligger. Jag har prov på fredag.
"nää. Jag skiter i det här!" säger jag högt för mig själv och ringer mamma.Efter 4 samtal på telefonen så kommer vi fram till att 1: jag ska inte träna. 2. Jag ska laga mat. 3 jag och Crystal ska laga täcks. 4. Mamma ska köpa täcks krydda då det är slut. Och 5. Jag börjar med grönsakerna. När familjen är hemma, mätta och har tackat för maten så tar pappa upp ämnet om att jag inte riktigt har en mobil. Jag håller men och skruvar lite på mig där jag sitter. Han sträcker ner handen i sin jobb-väska och tar upp en vit låda.
"sim kortet kommer på fredag" säger han. Jag stirrar på asken. Iphone 5 står det på den. Jag ser pappa i ögonen. Han kan väll inte vara seriös? Men jo det är han. Jag fick en fricking (begagnad)Iphone 5 utan att lyfta ett finger. Crystal sitter bredvid pappa i soffan och ler åt mig glatt. Då vänder sig pappa mot henne. Någon minut senare håller hon i en begagnad Iphone 5s som nu är hennes. Då är det min tur att le. Mamma sitter bredvid mig och ler åt oss allesammans. Bara för att själ också få en fricking IPad! Nu stirrar alla på pappa.
"Har du fått lönehöjning eller så? Undrar mamma misstänksamt.
"Nej. Men jag vet att vi behöver det." Säger han med ett flin.Sedan går jag upp och pluggar till provet i ca en timma. Innan jag nu 22:10 går och lägger mig.
Jag älskar min familj. God natt // Miyu =^.^=
ŞİMDİ OKUDUĞUN
En riktig dagbok
Kurgu OlmayanVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.