Ett låååååångt hälso-samtal

284 3 8
                                    

"Miyu" hörs mammas röst när hon väcker mig. "Miyu du ska väll ta bussen om en halvtimme?" Fortsätter hon. Jag slänger en blick på klockradion. 07:12.
"Nej, min buss går om en timme. Jag har ju lång sovmorgon idag" påpekar jag trött.
"Aha, pappa trodde att det var kort sovmorgon" mumlar mamma och går ut ur mitt rum. Jag ligger kvar och drar mig tre minuter till innan min mobil plingar likt en harpa. Snabbt stänger jag av den och drar på mig kläderna.
I köket har mamma redan fixat sin frukost så nu ger hon hunden mat medan jag gör min. Alla de större skålarna är i disken så jag tar en lite mindre idag. Jag sätter mig i vardagsrummet och går in på mina mail medan jag äter upp. Snabbt borstar jag tänderna för att några minuter senare fara ut genom ytterdörren. Det är dimma ute. Den ligger över träden så tjockt att jag inte ens kan se skogen på andra sidan vägen. Dimman sveper in allt och alla i sin mystiska filt. Skolan som är knappt 200 meter bort syns inte ens. Men jag vet att den är där. Det är en konstig känsla att bara gå igenom dimman men det är ännu konstigare när jag ser andra människor på väg dit de ska. Jag har vant mig. Efter 3 år att jag är den ända som går på den här vägen men plötsligt är det andra varelser som bestiger mina gator. Kanske för att klockan nästan är åtta eller kanske för att de tycker att jag inte ska behöva gå själv. (Det tidigare är mera troligt XD)

I skolan är faktisk rätt många redan här. Fast jag hittar Lava och Lilja först när jag går upp till lektionen. Vi pratar en stund tills vår lärare kommer och sätter upp en lapp på dörren. Vi ska tydligen vara i våra biologi sal istället för i den vanliga. Under första lektionen får vi i klassen klart för oss vad som ska hända i veckan. Bland annat börjar våra hälsovårds samtal idag och vi ska gå i klasslistans ordning. Annars är det mest några få läxor som skrivs upp på tavlan och en konsert på onsdag på konserthuset.

Vi har musik som andra lektion och det är nästan i slutet av den lektionen som jag går till sjuksköterskan. Och jag blir kvar där. LÄNGE. I början när jag kommer in så pratar hon först inte ens om vad jag ska göra. Hon bara pratar på om hur stressande hennes jobb är. Jag nickar förstående för jag fattar ju själv att det inte är lätt att handskas med barn. Sedan går vi över till en blankett som jag ska fylla i medan hon bär iväg på en stor, tung kartong. Jag fyller i den och precis när jag är klar kommer två killar i min klass. Så jag sparkar igen dörren till hennes kontor lite försiktig (mest bara för att jag kan XD). Men när hon väl kommer tillbaka så har hon en pappa med en yngre elev i hasorna. Ett förbestämt möte verkar det som. Så jag får sitta i det mindre rummet med killarna medan hon har möte och de skriver i sina formulär.

När hon tillslut är klar med mötet så samlar hon ihop killarnas lappar och ber mig komma in. Men (jag vet, jag blev extremt mycket avbruten idag) en av killarna fattar inte riktigt en sak. sjuksköterska blir tvungen att förklara det för honom 3 gånger innan han fattar. Det mest löjliga är att så fort vi är innan för dörren vänder hon sig till mig och frågar "asså hur dum får man egentligen vara? Han kommer ändå glömma att lämna in det andra formuläret imorgon och säga att han tappade bort det hemma eller någon annan dum ursäkt." Jag blir helt stum. Får vuxna säga så om eleverna?! Men jag bara nickar eftersom jag vet att han oftast bara spelar.
Vi går igenom mina svar och fastnar på en specifik fråga. Det. Frågan ängar vi så mycket tid åt att jag missar hela tredje lektionen och början på fjärde! Det tar lång tid att Lava till och med smsar och undrar vart jag är. Så när jag väl kommer till svenska lite halv sen tittar alla frågande på mig. Det kan ju inte direkt säga något eftersom en annan person står vid tavlan och håller ett tal om hunddagis.

De andra lektionerna går snabbt. Lunch, gympa och hemkunskap är eftermiddagens lektioner och jag är dessutom tvungen att gå lite tidigare från HKK eftersom jag ska ha utvecklingssamtal. Det går jätte bra. Snart där efter sitter jag i bilen med mamma hem och lyssnar på min låtlista. Hemma blir det pannkakor till middag och sedan tränar jag taekwondo. Hemma igen tar jag en dusch, kollar wattpad och fixar med datorn tills jag ska sova.

_______________________
En hyfsat lång dag faktisk. Hoppas att jag orkar uppdatera. Hejdå =^.^=

En riktig dagbokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora