Liv@ dag 1

512 11 0
                                    

Ljudet av kastruller som slås mot varandra är det som väcker oss. Klockan visar 8 och jag skyndar mig i mina kläder samtidigt som jag väcker de andra. I mitten av byn står flera upptäckare  redan i grupp och jag är den näst första äventyraren redo. Först var Mulle. De andra tar sig sin tid med att bli klädda men när alla väl är samlade hissas fanan och vi äter frukost.

Dagens aktivitet är liv att vandring då våra egna patruller blir indelade i små grupper med äventyrare och utmanare för sig och spårade och upptäckare för sig. Vi blir 7 i min grupp och vi har ett mål. Innan vi börjar gå får vi höra att det har tagit 2 h och 30 minuter för de snabbaste och vi vill slå dem. Även fast det inte var en tävling. Själv är det svårt att återberätta ett helt läger så jag minns inte hela vandringen perfekt men vår patrull kämpar på och kommer i mål på 2h och 42 minuter. Fatta att vi är stolta. Vi hade passerat 4 andra patruller när vi gick och även om vi blir utmattade efteråt så är det värt det. Vi krigade som hjältar och kom i mål som scouter : ) Det första vi gör när vi är tillbaka i byn är att byta om och gå och bada. Jag gör sällskap med Elvira som är i min grupp och flera av de andra vill också bada.

Lunchen var god och det var min grupp som gjorde middagen, som också blev okej. I tältet lekte vi sanning eller konka och hade i allmänhet trevligt. När vi skulle sova frågade jag Elvira hur långt hon hade hört av de 13 sidorna jag hade hunnit. Men hon hade inte hört längre än till sida 12 så jag fick läsa om det lilla hon hade missat. Sedan läste jag en bit till innan jag somnade igen.

__________________________________________________________________________

Ledsen att jag inte uppdaterade igår! Jag trodde faktiskt att jag hade det tills jag idag såg att det var två dagar sedan. Jag kommer inte skriva så mycket eftersom 1. Det är jobbigt 2. Jag minns inte jätte mycket 3. Jag fyller år imorgon (14) så jag kommer nog inte kunna lägga upp så mycket.
Tack så jätte mycket till er som läser, tipsar andra, röstar och kommenterar! Det gör mig glad varje gång jag kommer in och ser att det har hänt något :D

En riktig dagbokWhere stories live. Discover now