22/10-2015
Klockan 7:15 hörs det öronbedövande plinkandet från harpa på min nya mobil. Jag borde ha ställt in ljudet bättre. Det tar sin tid att hitta ljud källan som inte ligger på sin vanliga plats. Den ligger på nattdukshyllan istället för under madrassen där jag brukar lägga den. Morgonen går snabbt och bussturen med. På den sista bussen jag tar som leder till skolan så ser jag en av mina klasskamrater, men jag orkar faktiskt inte hälsa så jag låtsas som om jag inte såg henne. I korridoren sitter det faktiskt ett femtal klasskompisar och pratar med varandra. Jag går direkt till biologisalen. Vid bänken bredvid dörren sitter Lava och målar. Jag säger halvtrött god morgon och sätter mig vid hennes sida. Efter någon minut tar jag fram min mobil och jag nämner den inte ens. Egentligen undrar jag om hon märker det, om hon bara inte säger något (hon brukar anmärka det för sig själv men inte högt) eller om hon är för koncentrerad för att ha upptäckt den än.
"Jo, jag fick en telefon igår", säger jag tillslut lite lågt.
"Jaha, jag trodde att det var din gamla som var lagad" säger hon utan att se upp från blocket.
"Men det var det inte", små skrattar jag. "så jag tänkte att om du flyttar på dina grejer lite så kan vi spela tillsammans." Hon placerar sina block och böcker till hennes vänstra sida och sätter sig närmare mig. Vi spelar "my singing monsters" som är ett väääääääääääääääääääldigt gammalt spel enligt mig, men det är kul.Under biologin så går vi igenom näringsämnena: protein, kolhydrater och fetter. Sedan har vi Engelska. När vi sätter oss i klassrummet så ser jag att det står en polis vid katedern. Han är här för att snacka om näthat och mobbning. Det håller på ända till 12:30 vilket leder till att vi får senare lunch samt missar en lektion som är efteråt. Jag har tänkt på en sak ett tag. Eftersom våran skolmat är "Sveriges bästa" då den är gjord från grunden varje dag så får man ju förstå att de inte kan göra pannkakor åt alla eleverna. Men de kan tydligen göra spenatplättar som smakar exakt som pannkakor. Ända skillnaden är att de är gröna. Men de är så goda!!!
Sedan har vi sista lektionen som är slöjd. Träslöjd för min del. Anledningen till att jag valde det var för att jag jämförde vad jag skulle kunna använda kunskaperna till i framtiden och hur lärarna satte betyg. Syslöjds lärarens kriterier var jättekonstiga. Ett C= en T-shirt, ett B= ett par mysbrallor och ett A= en hoodie. Detta förutsåg att man gjorde det knappt utan hennes handledning. Träslöjdläraren kunde jag inte heller riktigt förstå men betyget berodde helt enkelt på hur avancerat ens objekt var och utförandet. I min inlämning om vad jag skulle välja så hade jag också med vad jag gillade samt vad jag var bra i. Så jag valde träslöjd ^^
Hemma igen äter jag mellanmål till nästa avsnitt av en anime och sedan tar jag en sväng med hunden. Efter det så tar jag på mig min kostym för imorgon samt sminkar mig så att det passar. Jag har ett dilemma då vi har gympa som första lektion. Ja, GYMPA. Perfekt för alla i min klass som ska klä ut sig inför Halloweentävlingen. Min idé för imorgon är att jag 1. Åker till skolan i gympa kläder. 2. Har gympa. 3. Byter om till min kostym, men utan sminket om jag inte hinner. 4. Har matte lektion samt Religions prov. 5. Sminkar mig under håltimman. 6. Har kul som ------^^
Nu måste jag dock sova, kära dagbok, så. God natt =^.^=
VOUS LISEZ
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.