Utelåst

171 3 0
                                    

10/10-2015
Idag ska jag på efterträffen med mina scout kompisar som åkte med mig i Japan under jamboreen i 4 veckor. Detta leder ju såklart att jag gärna är fräsch så jag går upp klockan 07:30 då jag tar en dusch. Efter en halv timma har jag tagit fram typ alla scout kläder jag har: scout skjorta, den rosa jamboree t-shirten, tre scouthalsdukar, mitt passerkort som jag var tvungen att ha på mig varje dag under tiden på lägerplatsen och ett halsband med ett hjortron och två Pokémon på.

Där nere har mamma redan satt på vattnet i kastrullen så det är mest bara för mig att vänta tills det blir klart och äta mina falukorvs mackor. Jag sampler med två andra scouter till mötes platsen. Vi är där mellan 10:00-20:00 och har super trevligt! Ända tills jag kommer hem...

Den ena scoutens förälder släpper av mig precis bredvid mitt radhus och jag går in genom grinden. Det är mörkt men jag set att det lyser i hallen. Jag känner på det kalla handtaget men det är låst. Inne hör jag hur hunden skäller och genom köksfönstret ser jag att han är instängd i hallen. Sover de? Undrar jag innan jag förkastar den idéen. Såklart inte de vet ju att jag ska komma sent. Jag ringer på igen och buzzandet låter bekant. Jag minns hur roligt det var för mig när jag var liten att leka med ringklockan. Signalen går inte fram varken första eller andra gången jag ringer hem. Men när jag ringer mamma för andra gången så når vi varandra. Både hon och Chrystal är på Ica där de handlar snask. Men de är hemma efter 20 minuter. Jag tittar på youtube under tiden och ser på ett klipp som jag blev tipsad om under träffen. The potion seller. Det handlar helt enkelt om en kille som leker med Mac-datorns funktion som kallas photobooth. Det är funkar bra som ett tids fördriv men jag är nästan hela tiden rädd över att någon granne skulle komma ut och gnälla.

Inne i husets värme ser vi på tv, spelarn spel och pratar om träffen. Annars så hände det inte mycket mer förändras jag somnade.
__________________________
Jag vet att det blev kort men jag tycker själv att efterträffen är något privat som jag helst inte vill skriva om. Annars så önskar jag bara en trevlig helg. Hej då! =^.^= (sorry att jag inte la upp detta igår kväll. Jag somnade)

En riktig dagbokWo Geschichten leben. Entdecke jetzt