10 april 2017
Med kofoten får jag loss stenen under bryggan. Hålet är precis lagom stort för min arm. Jag sträcker mig och lyfter ut en liten brun ask. Chrystal tar emot den och öppnar den. Där i ligger ett testamente och några brev adresserade till...
Jag vaknar med tårar i ögonen. Klockan är 6:47 och minns exakt vad jag drömde om. Död. En i min familj dog i min dröm. Tårarna vill fram igen men jag tillåter det inte. Det var bara en dröm! Försöker jag övertala mig själv. Det var inte verklighet. Jag tar ett andetag.
I korridoren hör jag två par fötter som småspringer omkring. Det är mamma och pappa. Jag vet att personen i drömmen lever och mår bra, men jag mår dåligt eftersom jag har onda aningar när jag drömmer om död. Försiktigt öppnar jag min dörr för att inte råka smälla den i ansiktet på någon. Mamma och pappa ser ganska klara ut. Pappa har redan på sig ytterjackan. Varför är de vakna så tidigt? Jo pappa ska till sjukhuset för att göra en undersökning innan hans operation imorgon. Jag var inte jätteorolig innan men efter den drömmen känner jag mig illa till mods. Jag vill inte att någon ska dö. Mamma ser mig och hälsar. Jag ger henne en lång kram och berättar om drömmen. Hon pratar med mig och får mig att må bättre. Pappa ger mig också en kram. Jag är så tacksam över att jag har min familj, tänker jag och går till badrummet. Medan jag tvättar mina händer hör jag deras röster ropa hejdå. Jag ropar tillbaka och strax därefter stängs ytterdörren. Huset blir tyst. Chrystal sover och hunden också. Jag går in i mitt rum igen och försöker sova.
8:30 sitter jag i soffan på nedervåningen med nykokade nudlar och youtube på datorskärmen. Plötsligt ringer min mobil. Det är pappa. Han undrar om jag har kommit ur sängen ännu. Jag skrattar och svarar ja. Då berättar han att hunden varit på en kortare promenad och fått en dl mat. Jag svarar att jag har förstått och att jag strax ska gå ut med hunden. Pappa tackar mig och jag önskar lycka till innan vi lägger på. Precis som jag lovade går jag ut med hunden klockan 9 och dagen rullar på.
Vid 10 ropar Chrystal god morgon och jag säger till henne att jag ska dra till bibblan. 10:18 sitter jag på bussen och 10:37 är jag framme vid hållplatsen. En bok är allt som jag lämnar in men jag går hem med 4 dataspel och fyra böcker. Varför så många? Ingen aning, kära dagbok. Ingen aning xD jag hade bara reserverat spelen, de andra lånade jag eftersom jag kollade runt liiite.
Hemma igen möts jag av Chrystal som sitter i soffan med sin mobil. Jag sätter mig i den andra soffan och timmarna vandrar medan jag läser mina böcker. Två läser jag ut; mangan Let's dance a waltz (söt historia om en tjej som börjar dansa av vissa anledningar) och Medley (en cool historia är musikinstrumentens ljudvågor används som vapen). Tyvärr är fortsättnings böckerna för den ena reserverade och eftersom jag inte orkar vänta bestämmer jag mig för att läsa de online istället.
Vid 2 tiden kommer pappa hem. Alla prover verkar ha gått bra och han är inte orolig inför imorgon. Han hälsar på mig och hunden innan han sätter sig i bilen igen för att köra ett ärende och handla mat. Jag läser på nästa bok som jag lånade och efter en stund ringer pappa igen. Han säger att han är hemma om en timme ungefär, ska bara handla först. När jag lagt på bestämmer jag mig för att läsa en stund till innan jag börjar städa. Och WAH vad jag städar. Dammsugning, våttorkning, tömma diskmaskinen 2 gånger och organisering av några lådor. Chrystal hjälper också till och när pappa kommer hem med maten är han trött så han tar en tupplur.
Resten av dagen blir youtube och tv (duuh). Middag blir köttbulleomelett och gott surdegsbröd.
Nu, 22:10, ska jag snart gå och lägga mig (hoppas jag).
God natt =^.^=
BINABASA MO ANG
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.