15 april 2017
Vaknandet idag är behagligt. Dörren till mitt och Chrystals rum är stängt vilket gör så att mindre ljus kommer in. Chrystal ligger och tittar på sin mobil. Med en liten vinkning får jag hennes uppmärksamhet.
"Vad är klockan?" viskar jag. Hon förvirrad ut. "Vad är klockan?" viskar jag högre och pekar med ett finger mot min handled. Då fattar on och viskar "10:45" tillbaka. Då bestämmer jag mig för att inte slösa mer av dagen. Med ett skutt lämnar jag sängen, tar min handduk och går till badrummet för att duscha. När jag bytt om efter duschen går jag ut i köket."Det finns tre kokta ägg!" ropar pappa från vardagsrummet.
"Tack" svarar jag och tar två av dem eftersom jag vet att Chrystal bara vill ha ett. Jag tar en stor kniv och skär äggen strax ovan mitten för att lättare kunna äta. Med äggen på en tallrik sätter jag mig vid köksbordet och startar en film om kalla kriget på min dator. halvvägs igenom filmen åker pappa och farbror till butik för att fixa skruvar till grillen. Det är bara 10 minuter kvar på filmen när jag frågar Chrystal om hon vill hänga med till vår vän som hälsade på igår. Chrystal vill hänga med, men ska först duscha. Jag ser klart filmen och går en promenad med hunden. Hemma tar det någon minut för Chrystal att föna håret så jag borstar tänderna under tiden. Sen går vi till vår kompis, Isa.
Isa bor några hus bort, förbi badplatsen och upp vid berget så det tar kanske 5 minuter att gå om man tar det lugnt. Hon är en schysst tjej som jag och Chrystal lärde känna för ungefär eeeeh, 5 år sedan? Typ xD. Isa är går i trean på gymnasiet så hon är 1 år äldre än Chrystal och 3 år äldre än mig, men åldern har inte varit något problem i vår vänskap, vilket jag är glad över.
Chrystal och jag går fram till Isas dörr. Jag knackar fem gånger och tar ett steg tillbaka. Några sekunder släpar sig förbi innan Isas pappa öppnar dörren.
"Kom in barn" säger han och släpper in oss. Jag kan inte låta bli att le. Säger han alltid så annars eller har han glömt vad vi heter? funderar jag. Chrystal och jag hänger av oss våra jackor när Isa kommer ut genom en dörr.
"God morgon" säger hon och kramar oss. Hon verkar ganska nyvaken men säger att hon gick upp vid åtta, pluggade och såg sedan det senaste avsnittet av "skam". Varken Chrystal eller jag har sett serien så vi kan inte något särskilt om den. Vi hänger hos Isa ganska länge. Mest spelar vi kort, 7:an, dam, skitgubbe och kasino. Vid halv tre så kommer Isa på att hon borde kolla till båten. Vi går ner till båten och den ligger helt fel så Isa använder tampar och ankare för att få den att ligga på rätt sätt i vattnet. Hon har bara på sig linne och shorts med träskor så den kyliga vinden gör ingenting bättre. När hon är klar säger hon att hon inte kan känna sina tår. Då tycker både jag och Chrystal att hon borde ta en varm dusch eftersom hon ska med sin familj på påskfirande senare och behöver göra iordning sig. Så Chrystal och jag säger hejdå och går hem till oss.
Sen flyter dagen på ganska skönt. Jag läser mest mangan "Kiss him, not me" och tyvärr når jag typ slutet så jag vet inte vad jag ska läsa nu eftersom mina böcker är hemma istället för på landet>_<
Middag blir grillad tonfisk med wokade grönsaker så som broccoli, blomkål, sparris, paprika, chili, ingefära, purjolök och en till som jag inte minns namnet på xD. Hursomhelst var det jättegott! Jag spelar även ukulele tills jag har ont i fingrarna. Ja kära dagbok, när jag skrivit allt detta har det gjort lite ont i vänster hands fingrar xD Fast det är lugnt.
Nu, 00:59 ska jag snart sova.
God natt =^.^=
STAI LEGGENDO
En riktig dagbok
SaggisticaVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.