28 april 2017
6:10 säger alarmet GODMORGOOOON!!!
Samtidigt som jag byter om tar jag fram gympakläder till senare idag. Frukost blir två ägg och en kall, varmkorv. Waaaow xD.
När jag kollar på klockan är den 06:49. Shit. Min buss går ju 06:53. Jag kommer inte hinna -_- Snabbt beslutar jag mig för att ta den senare bussen som går 07:13 och hoppas på att hinna till skolan. Och det gör jag faktiskt ^_^ enda grejen är att det bara är jag, Celia L, Astrid och Lilja i vår klass som är här -_- Eftersom det är fem minuter tills vi börjar hälsar jag på Fio vid hennes skåp ^_^ Vi snackar en stund och sen går jag till min lektion (om man nu kan kalla det för en lektion lol).
Musik: lärarinnan är fortfarande sjuk så vi bestämde sent igår kväll att vi skulle öva spex. Till en början var det bara vi fyra, men efter typ tio minuter kom några mer. Sen började folk droppa in. Vi försöker komma på text och koreografi till "Circle of life" men det går inte bra. De flesta verkar bara vara sura över att inte få sovmorgon eller så flamsar de. Uuuurgh. Sure, det är kul att stoja när läraren inte är här, men kanske inte den bästa idéen att leka mamma pappa barn när vi behöver fokusera :/ oh Well.
När vi har typ 10 minuter kvar på lektionen så får jag med mig Nila och Hanna för att skriva text. En till snubbe hänger på och vi börjar försöka. Försöka. Asså. Hm. Killen vill att vi ska rosta lärarinnan, Nila vill att det ska va Cringe, Hanna vill att det ska va en blandning men också fint och jag, jag vill bara att vi ska vara stolta över det vi sjunger och att vi lämnar vår skolan med den låten. (Vi kom ingen vart).Gympa: jag byter om till gympakläderna jag tog med mig, bara för att få reda på att vi ska köra indianen/tomtesmyg/ andra namn xD. Eftersom deltagarna ska springa, snabbt gömma sig och sen springa igen är leken INTE optimal för min höger fot. Så jag får sköta musiken istället vilket jag är jätte nöjd med.
Spanska: Ojojoj denna lektionen var kul xD Läraren tar upp ett papper med dialogscenarion i och säger att vi ska arbeta med dem en tredje gång. Jag sitter själv då tjejen som burkar bara bredvid mig är sjuk. Jag tar upp mitt papper och börjar konversera med mig själv. Då hör jag lärarens röst.
"Jenna, du ska sitta med Miyu idag" säger han. Jag slänger en blick på Jenna. Hon är schysst, men jag minns att hon inte är världens bästa på spanska så jag vet inte om hon vill jobba eller skoja.
"Neeej" säger Jenna och jag blir förvånad. "Jag vill inte sitta där för hon är braaa" fortsätter hon. Med höjda ögonbryn kollar jag på läraren.
"Ja, det är just för att hon är bra som du ska sitta med henne" säger han. Då blir jag stolt. Läraren tycker att jag har en hög nivå ^_^ mitt arbete i skolan betalar av sig :D Jenna sätter sig bredvid mig och jag försöker göra det bra för oss båda.
"Eh, vilken känner du dig mest bekväm med?" frågar jag och viftar med handen över de 6 alternativen på pappret.
"Jag vet inte..." säger hon och lägger sina saker på bordet till vänster om mig.
"Okej, skulle du vilja göra denna?" frågar jag och pekar på ett scenario då man ska beställa mat och småprata om fritidsaktiviteter.
"Visst" svarar hon och vi börjar prata.
(Översatt från spanska)
"Hej!" säger Jenna.
"Hej" svarar jag.
"Hur mår du" säger vi samtidigt xD.
"Jag mår bra" skrattar Jenna. "Och du?"
"Jo, jag mår bra" svarar jag. "Vill du äta i den kafeterian?" frågar jag och pekar framför oss.
"Jag vill ha glass!" ler Jenna. Jag blinkar kort.
"Okej, vill du gå till glassbutiken bredvid kafeterian, den till höger?" undrar jag.
"Visst!" Svarar hon och vi "går in".
Jag byter roll till försäljare.
"Hej, vad vill du ha?" Frågar jag med lite djupare röst"
"Du vill ha..." börjar hon.
"Stop!" säger jag. "Börja om". Då börjar hon nästa om från början, men hon fattar snabbt.
"Aha, okej" säger Jenna, "jag vill ha glass!"
"Vilken... eh.. *smak*"försökt jag säga och pekar på min tunga när jag säker smak.
"Choklad"
"Okej" svarar jag och låtsas använda en mjukglass-maskin. Jag säljer glass till henne, hon säljer glass till mig och vi låtsas äta glass resten av lektionen xD.Engelska: vi spelar Cards against humanity och slutar 11:50. Jag passar på att vänta vid sjuornas klassrum som är bredvid engelskan. Fio kommer ut ganska snabbt och jag följer med till hennes skåp. Hon säger att hon ska till tandläkaren nu så jag kramar henne lycka till och går till mitt eget skåp för att lägga in min väska.
Lunch: bulgur, kokt potatis och linsgryta (för den som valde det). Jag tar två potatisar, morötter, rödlök, lite pizzasallad och en mindre skopa av någon sorts potatis gratäng. Jag blev mätt, men eeeeeeeh. Inte det bästa i livet direkt. :/
Historia: Vi fortsätter kolla på svenska presentationer (samma lärare i de ämnena). En tjej berättar om "mannen som räddade Paris" och det var jätte intressant för jag visste inte att hitler ville spränga Paris under andra världskriget. Han skickade en general som skulle göra det, men svensken Rauol Nordling övertalade generalen med diplomati att inte spränga Paris. Woah. Jag kanske ska se en dokumentär om händelsen senare :3
Geografi: läraren sätter på en film om världens resurser och jag bläddrar igenom alla bilderna på min dator (av någon anledning xD). Pappa kikar mig och frågar när jag slutar. Jag svarar 14:20. När klockan är 14:07 ringer han mig! Tur att jag hade ringsignalen på låg volym!! Med ett tryck på mobilen avvisar jag hans samtal och med några fler tryck skriver jag att jag kommer ringa honom sen.
Lektionen är slut så jag tar mina saker, fiskar upp mobilen och går mot torget där de ska hämta mig. Det regnar när pappa ringer. Han säger att de är påväg för att hämta mig. Jag svarar okej och att jag ställer mig inomhus tills de kikar mig. Sen lägger jag på och skyndar mig till köpcentret på torget för att slippa undan regnet.
I väntan upptäcker jag att jag har en tvåkrona så efter mycket velande köper jag tillslut två klubbor. Sådana blå/lila som gör tungan blå ^^
Strax efter att jag har betalat får jag ett meddelande av Chrystal "Nu så" står det. Jag går ut i regnet och ser bilen direkt. Men jag antar att jag går för långsamt för pappa ringer mig. Jag säger kort "Hej, jag ser bilen" och lägger på. Plötsligt går Chrystal bredvid mig. När vi satt oss i bilen förklarar hon att hon skulle posta ett brev.I bilen sköter Chrystal musiken fram tills vi stannar för att köpa mat. Då stannar jag i bilen medan de går in i butiken. Jag länkar bilens och mobilens bluetooth och lyssnar på min musik men när de kommer tillbaka hackar det i sångerna så jag kopplar ifrån och låter Chrystal fortsätta. Vi svänger förbi McDonalds och köper 6 cheeseburgare innan vi åker vidare.
Framme! Chrystal och jag packar ur bilen, jag ställer in maten i kylen. Woah vad mycket grönsaker! Sparris, broccoli, blomkål, ingefära, chilli, gurka, purjolök, en annan lök med stjälk, paprika och några småtomater. Vi ska woka på söndag med många 7 personer. När jag packat upp sätter jag mig i soffan med manga. Pappa sitter bredvid mig och Chrystal sitter i den andra soffan med hunden vid sina fötter. Efter en stund tar jag en promenad med hunden. När vi kommer in igen får Chrystal torkar det blöta vilddjuret eftersom det regnar.
Vi slår oss ner vid tvn igen, äter revben, äter en pinnglass var och efter en stund knackar det på dörren. Det är farbror :) Han ska hänga med oss denna helgen ^_^
Vi kollar på film, jag tar en till promenad med hunden och sen 00:20 somnar jag
God natt =^.^=
STAI LEGGENDO
En riktig dagbok
SaggisticaVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.