11 maj 2017
Morgon igen! Idag vaknar jag 7:15 av mitt alarm ^^ snabbt tar jag mig ur sängen och in i badrummet där jag tar en dusch. 7:31 är jag i mitt rum igen xD tar på mig blå-blommiga jeans, blå-vita fjäril-strumpor och en Hogwarts T-shirt. Äntligen kommer tröjorna! tänker jag. Lava ska ha med sig klasströjorna idag ^_^ jag är så taggad. På nedervåningen sitter mamma i soffan och pappa vid datorn. Jag tar mig en macka med köttbullar på och ett glas vatten. Sen lägger jag ner ett kodlås i min väska bredvid skåpnyckeln. Jag ska byta lås för att slippa glömma nycklar hemma som igår >_<På busshållplatsen ser några i min gamla klass. Även två av mina scoutkompisar är där så jag sätter mig med dem på bussen in till stan ^_^ Min vän säger att klassen ska ha orienteringsdag. Resten av bussturen pratar vi om allt och inget. Det är lite stel stämning mellan de som gick i min parallellklass eftersom jag varken kände dem då eller nu, men vi skrattar och skämta ändå så det är lugnt ^_^ När vi alla går av så undrar de lite vart de ska så jag ropar att de kan följa mig. De ska ju ändå ta spårvagnen på sidan mittemot min :3 Så jag visar dem dit och sen tar jag min buss till skolan.
Vid skåpen möts jag av en stor mängd grå hoodies.
"MIYUUUUU!!! JOIN US!!!!" Vrålar Lilja och Astrid medan de springer mot mig. Jag hinner se att Lilja håller i min klasströja innan jag vänder mig om och springer i motsatt riktning. Jag stannar efter typ 5 meter och skrattar. Lilja räcker mig tröjan och jag tar på mig den. L beställde jag och det var nog ett bra val eftersom de andras var M och de passade inte riktigt på killarna i ärmarna xD eller någonstans för den delen :3Matte: vi snackar lite om kombinatorik
Och pluggar lite på vad som kan komma på provet imorgon.Svenska: Vikarie. Jag kollar på olika jobb på platsbanken men hittar inget intressant.
Engelska: läraren pladdrar på om tre svenska konstnärer vars verk ska säljas till olika många miljoner. Sen ser vi vidare på "Goodnight mister Tom". Vi blir inte klara med den men den är bra xD
Lunch: sej och räkor i någon sås, potatis och grovt rivna morötter.
Musik: vi alla är beredda på vikarie men WOW. Vår lärare är faktiskt här! Hon som varit så sjuk ;-; bra att hon mår bättre så hon inte missar klassresan på lördag. Just det, jag kanske inte nämnt den så mycket köra dagbok. Jag och min klass ska åka till Florens i Italien från lördag till onsdag ^_^ vi ska ha 2 konserter och jag är jättesugen på att åka. Hoppas jag hamnar bredvid någon jag känner på planet :)
Religion: Jag har ju inget tangentbord att skriva på så jag får inte mycket gjort. Har ändå tänkt arbeta senare idag ^_^
Geografi: samma vikarie som tidigare. Hela lektionen larvar jag bort på datorn. När det är 25 minuter kvar säger läraren "om ni arbetar tyst och koncentrerat i 5 minuter så får ni gå efter det". Plötsligt blir ALLA knäpptysta xD det funkade så vi får gå 15:00 :)
På bussen snackar jag och en klasskamrat som ska åt samma håll ^_^ vi pratar förhållanden och tidigare relationer. Många har tänkt flörta med italienare i Florens xD inte så överraskande faktiskt :3
Kanske gör det jag med? Har ju inte direkt chansen att träffa de människorna senare i livet eller så.Hemma sitter pappa i telefonsamtal och Chrystal i soffan. När han är klar hälsar jag och visar tröjan. De är eniga om att den är snygg ^_^ Jag tar en sväng med hunden efter att pappa visar en kalender där det visar vad jag, mamma, Chrystal och han själv har gjort de senaste månaderna mamma har gjort mest, men jag har också gjort mycket. Pappa har dessutom lagat Chilli con Carne som vi äter. Mamma kommer hem när vi ätit upp våran mat. Hon tar också en portion och sätter sig i soffan bredvid mig. Sen sätter jag mig vid datorn och skriver klart Religion uppgiften som ska in imorgon. Jag pimmar läraren och ber henne ta en titt så jag kan ändra något om det behövs :)
Sen packar jag liiite och diskuterar väskor med mamma och pappa. Måste bestämma mig imorgon >_< Vi ska ju samlas 10 på flygplatsen på lördag. Oh Well.
Nu 23:39 ska jag försöka sova ^_^
God natt =^.^=
STAI LEGGENDO
En riktig dagbok
SaggisticaVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.